Ga naar inhoud

Erelijst


Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 17-02-19 in alle zones

  1. 2 punten
    8.0°W 12547, V, 4666 8PSK FEC 3/4 F511 SIA FEED1 4:2:0
  2. 1 punt
    Ziggo zet onderhandeling over doorgifte FOX Sports op scherp De uitspraken van VodafoneZiggo CEO Jeroen Hoencamp onlangs in De Telegraaf over het aanpassen van doorgiftevergoedingen voor tv-zenders hebben hoogstwaarschijnlijk betrekking op FOX Sports. Foto ANP VodafoneZiggo en Eredivisie Media & Marketing moeten binnen 16 maanden overeenstemming bereiken over een blijvende doorgifte van betaalzender FOX Sports op het kabelnetwerk van Ziggo. Ziggo heeft als enige aanbieder een oude overeenkomst voor FOX Sports. Deze overeenkomst zorgt ervoor dat VodafoneZiggo op dit moment verdient aan de verkoop van FOX Sports-abonnementen. In de huidige overeenkomst betaalt Ziggo namelijk een vaststaande inkoopprijs voor elk FOX Sports-abonnement dat wordt verkocht. Alleen de inkoopprijs van verkochte abonnementen wordt door VodafoneZiggo aan Eredivisie Media & Marketing betaald. KPN Bij de nieuwe overeenkomsten die Eredivisie Media & Marketing met distributeurs heeft gesloten, moet de distributeur voor iedere tv-abonnee een maandelijkse afdracht aan Eredivisie Media & Marketing overmaken. Dit moet ook gebeuren voor abonnees die geen FOX Sports-abonnement kopen. De afdracht per abonnee per maand bedraagt op dit moment rond de €2,50. KPN was de eerste distributeur die nu bijna twee jaar geleden met de nieuwe voorwaarden akkoord ging. Daarna werd de overeenkomst met KPN de leidraad voor alle aflopende overeenkomsten met de overige distributeurs. Die gingen uitgezonderd Tele2 allemaal met enige tegenzin met de nieuwe voorwaarden akkoord. Tele2 deed dit niet en besloot te stoppen met het aanbieden van FOX Sports aan klanten. De nieuwe overeenkomst voor FOX Sports is een belangrijke reden van de prijsverhoging van tv-abonnementen die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden. Ziggo Met de huidige afdracht gaat een nieuwe overeenkomst voor de doorgifte van FOX Sports VodafoneZiggo rond de 120 miljoen euro per jaar kosten. Omdat dit soort distributieovereenkomsten meestal voor een periode van vijf jaar gelden, betekent de handtekening onder een overeenkomst met de huidige voorwaarden een kostenpost voor VodafoneZiggo van rond de 600 miljoen euro. De uitspraken van VodafoneZiggo CEO Hoencamp over het afschaffen of aanpassen van doorgftevergoedingen kunnen vooral gezien worden als teken dat het mediabedrijf het oneens is met de financiële eisen die worden gekoppeld aan de blijvende doorgifte van FOX Sports bij Ziggo. VodafoneZiggo zit hierbij in een moeilijke spagaat. Op basis van de voorwaarden is het aannemelijk dat het doorgifte van FOX Sports heroverweegt. Maar omdat vooral live Eredivisie voetbal in de concurrentiestrijd met vooral KPN en T-Mobile een 'must have' is, wordt het bedrijf met de rug tegen de muur gedrukt om toch deze 'Eredivisiebelasting' te betalen. Bron:TotaalTV
  3. 1 punt
    Honda voelt geen druk in samenwerking met Red Bull. Hoewel de verwachtingen hooggespannen zijn voor de nieuwe samenwerking tussen Honda en Red Bull, ziet de Japanse fabrikant haar nieuwe partner als ieder ander. Volgens technisch directeur Toyoharu Tanabe moet de Japanse fabrikant zich vooral bezighouden met het leveren van een competitieve krachtbron. Red Bull-teambaas Christian Horner noemde de nieuwe Honda-krachtbron eerder deze week 'een plaatje'. Dat team koos na een aantal magere jaren met Renault voor een nieuw avontuur met Honda nadat Scuderia Toro Rosso afgelopen jaar al een succesvolle proef draaide met de Japanse fabrikant. Na een seizoen in de schaduw bij de Italiaanse B-formatie van Red Bull, zijn dit seizoen alle ogen gericht op de hoofdmacht. Bij Honda voelt men echter niet meer druk nu het samenwerkt met een topteam. "Eerlijk gezegd niet", zegt Tanabe. "De motorleverancier heeft de taak een betrouwbare en sterke krachtbron te leveren aan de teams. We leveren aan beide teams hetzelfde product. Dat is onze wens en ons doel. We respecteren natuurlijk de resultaten van Red Bull uit het verleden en dat brengt druk met zich mee. Maar wij leveren nu eenmaal een goede en betrouwbare unit. Dat was ons doel en dat blijft het ook. Dat is geen grote verandering." Ondanks dat Tanabe nog maar relatief kort actief is bij de Formule 1-divisie van Honda, heeft hij het gevoel dat het merk er goed op staat met het oog op het nieuwe seizoen. Honda bleef bij hetzelfde concept, met een aantal wijzigingen om te voldoen aan de eisen van Red Bull. Tanabe denkt dat het harde werk uit de afgelopen winter daadwerkelijk zijn vruchten af gaat werpen. "We hebben bij de bouw van de 2019-motor niet alleen gekeken naar de prestaties, maar ook naar de betrouwbaarheid. We geloven dat we op beide vlakken een stuk beter geworden zijn en de ontwikkeling draait niet alleen maar om een onderdeel, het draait om ieder onderdeel. We hebben alles herzien om zowel de betrouwbaarheid als de prestaties te verbeteren." Met medewerking van Jonathan Noble . Bron gpupdate.net.
  4. 1 punt
    Lokale omroepen in verweer tegen kabelaar Ziggo 21 februari 2019 Geschreven door Redactie Permalink Er moet een einde komen aan de ongelijke en onredelijke behandeling van lokale omroepen door kabelexploitant Ziggo. Dat stelt het coördinatie- en samenwerkingsorgaan Nederlandse Lokale Publieke Omroepen (NLPO). “Twee keer de rekening betalen” Ziggo laat de lokale omroepen nu twee keer de rekening betalen voor het transport van hun uitzendingen naar de distributiepunten van de kabelaar. Langdurig overleg tussen de NLPO en Ziggo heeft tot nu toe de partijen niet dichter bij elkaar gebracht. Daarom heeft de NLPO een handhavingsverzoek ingediend bij de toezichthouder, het Commissariaat voor de Media. Must-carry Volgens de NLPO onttrekt Ziggo zich aan de uitgangspunten van de zogeheten must-carry-verplichting. NLPO-directeur Marc Visch: “Alle partijen erkennen dat deze verplichting begint bij de Media Gateway, het centrale punt op het Mediapark in Hilversum van waaruit de verspreiding van uitzendingen naar de consument plaatsvindt. De must-carry verplichting bepaalt dat de kosten voor de distributie vanaf de Media Gateway voor rekening van de distributeurs zijn.” Ziggo is de enige distributeur die dit consequent weigert. “De mediareus dwingt op die manier lokale omroepen om deze kosten alsnog zelf op te hoesten. Dit terwijl lokale omroepen ook al fors hebben moeten investeren om hun signaal naar de Media Gateway te brengen, nota bene om partijen als Ziggo zo goed mogelijk te faciliteren.”, aldus Visch Tweede Kamer De kritiek van de NLPO krijgt bijval van de Tweede Kamer, die afgelopen december een motie hierover aannam. Wat de Tweede Kamerleden betreft mag Ziggo, conform de must-carry-bepalingen in de Mediawet, geen kosten in rekening brengen aan de lokale omroepen voor distributie vanaf de Media Gateway naar hun abonnees. Ziggo weigert vooralsnog. Handhavingsverzoek NLPO-directeur Marc Visch: “Wij zijn bijzonder teleurgesteld in de huidige opstelling van Ziggo. Want terwijl Ziggo veel grote zenders goed betaalt, worden de kleine omroepen met een minimaal budget door deze grootste kabelexploitant van Nederland uitgeknepen. Men laat ons geen andere keus dan een handhavingsverzoek in te dienen bij het Commissariaat voor de Media.” Bron mediamagazine.nl
  5. 1 punt
    Weers Verwachtingen in Nederland voor zaterdag 23 en Zondag 24 Februari. Zonnig en zacht weekeinde Vandaag schijnt de zon vrijwel ongehinderd, alleen in het uiterste noordoosten komt eerst nog lage bewolking voor. De middagtemperatuur ligt tussen 9°C in het noorden tot lokaal 14°C in het zuiden. De matige wind komt uit een zuidoostelijke richting. In de nacht naar zondag is het onbewolkt. De temperatuur daalt op veel plaatsen tot net onder het vriespunt en de zuidoostenwind is zwak. Zondag overdag is het zonnig, vanaf de middag kan er ook wat sluierbewolking voorkomen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 10°C in het noordoosten tot lokaal 14°C in het zuiden van het land. De zuidoostenwind is overwegend zwak. (Bron: KNMI) Bron knmi.nl Weers Verwachtingen in België voor zaterdag 23 en Zondag 24 Februari. Bron meteo.be
  6. 1 punt
    De Paus is op bezoek in Israël en zit daar in een restaurant lekker te eten. Komt de ober naar hem toe, en vraagt! Bent U niet die bekende meneer uit Rome. De plaatsvervanger van Christus?! Ja zegt paus, dat klopt. Nou, zegt de ober. Dat komt goed uit, want er staat nog een rekening open van het laatste avondmaal.
  7. 1 punt
    Welkom a33 op SatellietSupport We wensen je veel plezier en als je vragen hebt stel ze gerust. We stellen het op prijs als je jezelf voorstelt in dit draadje. Maak je niet teveel zorgen over de locatie waar je post, mocht deze minder geschikt zijn dan lossen we dat op! Groetjes, SatellietSupport
  8. 1 punt
    Ik heb hier helemaal geen goed gevoel bij, ze blijven van mijn gegevens af.
  9. 1 punt
    Weers Verwachtingen in Nederland voor vrijdag 22 Februari. Vandaag & morgen Bewolkt en nevelig, eerst lokaal mist. Zaterdag zonnig Het is overwegend bewolkt en nevelig, lokaal komt er eerst ook mist voor. Af en toe valt er een spat motregen. Vanavond trekken van het oosten uit opklaringen het land binnen. Met een maximumtemperatuur van ca. 12°C is het zacht. De wind is eerst zwak uit uiteenlopende richtingen, vanmiddag en vanavond wordt de wind overwegend oostelijk en zwak tot matig. In de nacht naar zaterdag trekken de nog aanwezige wolkenvelden noordwestwaarts weg en klaart het breed op. In het zuidwesten is er nog een kleine kans op mist. De minimumtemperatuur loopt uiteen van 1°C langs de oostgrens tot 5°C in Zeeland. De wind is oost tot zuidoost en is zwak tot matig. Zaterdag overdag schijnt de zon vrijwel ongehinderd. De maximumtemperatuur loopt uiteen van 9°C in het uiterste noorden en noordoosten tot lokaal 13°C in het zuiden. De overwegend matige wind is zuidoostelijk. (Bron: KNMI) Bron knmi.nl Weers Verwachtingen in België voor vrijdag 22 Februari. Bron meteo.be
  10. 1 punt
    Maakt versnippering films en series tv-kijken binnenkort onbetaalbaar? Nu iedereen aan online streamingdiensten als Netflix en Videoland gewend is, komen nieuwe marktpartijen met eigen videodiensten. Het is nog maar de vraag of de kijker hier blij van wordt. Foto ANP De belangrijkste marktpartijen die voor dit jaar nieuwe online streamingdiensten hebben aangekondigd zijn The Walt Disney Company (Disney), Apple en Warner Bros. Dit betekent dat mediabedrijven Disney en Warner Bros nu al zijn begonnen met het weghalen van eigen films, series en programma’s bij andere online streamingdiensten. Netflix wordt hierdoor het hardst getroffen. In de komende periode worden de meeste aflopende rechtenafspraken voor online distributie door Disney en Warner Bros. niet meer verlengd. Uiteindelijk is dit content alleen nog bij de eigen streamingdienst van deze mediabedrijven te zien. Meer abonnementen Of de kijker van deze ontwikkeling gelukkig wordt, kan worden afgevraagd. Om het huidige aanbod aan films en series te behouden, zijn binnenkort meerdere abonnementen nodig. Een tientje hier, vijftien euro daar en ook nog eens een internetabonnement van enkele tientallen euro’s. Voor kijkers die naast online traditionele tv trouw zijn gebleven, komt daar ook nog eens enkele tientallen euro’s voor dit abonnement bij. Voor huisgezinnen aan de onderkant van de financiële ladder, kan door de huidige ontwikkeling tv-kijken mogelijk onbetaalbaar worden. In dat geval moeten keuzes bij het kopen van abonnementen gemaakt worden. Dit komt in veel gevallen neer op een minder groot aanbod dan dat voor de huidige abonnementskosten wordt geleverd. Wie hetzelfde contentaanbod wil behouden, moet daar maandelijks meer geld voor uitgeven. HBO In Nederland kan een interessante ontwikkeling ontstaan als Warner Bros. de huidige rechtenovereenkomsten voor online content bij aflopen van de lopende overeenkomst niet gaat verlengen. HBO is namelijk een bedrijfsonderdeel van Warner Bros. In Nederland worden films en series van HBO op dit moment exclusief door Ziggo aangeboden. Legaal naar Game of Thrones of andere toptitels van HBO kijken, is voor klanten van bijvoorbeeld KPN en T-Mobile niet mogelijk. Als HBO-content in Nederland onderdeel van de online streamingdienst van Warner Bros. wordt dan kan iedere Nederlander legaal naar films en series van HBO kijken. Natuurlijk moet dan wel een abonnement op deze nieuwe streamingdienst worden gekocht. En hoeveel voor dit abonnement maandelijks betaald moet worden, daar kan alleen nog naar gegist worden. Bron:TotaalTV
  11. 1 punt
    23.5°E 11665, V, 4812 16APSK FEC 5/6 ID : BEL89 4:2:0
  12. 1 punt
    22.0°W 11127, H, 17250 8PSK FEC Auto Reuters TV News (Reuters) 4:2:0
  13. 1 punt
    10.0°E 10986, H, 3124 FEC 3/4 IHA-538 (IHA) 4:2:0
  14. 1 punt
    Netflix onthult releasedatum Formule 1-documentaire. De Formule 1 kunt u niet alleen als sport volgen, er worden de laatste tijd ook documentaires over gemaakt. Na Amazons snoozefest over McLaren in 2017 is het nu de beurt aan Netflix, met 'Formula 1: Drive to Survive'. De serie komt in maart. Dat de serie komt is geen nieuws, aan het begin van het 2018-seizoen werd het project aangekondigd. We kunnen het ongetwijfeld zien als een logisch gevolg van de overname van de F1 door Liberty Media. Sinds er een groot mediabedrijf de baas is, in plaats van een hoogbejaarde krasse knar, is er op multimedia-gebied een frisse wind gaan waaien. De serie is door Netflix Australia aangekondigd voor 8 maart 2019, negen dagen voor de start van de GP van Melbourne (bron). Dat geeft de kijker voldoende tijd om de 10 bestelde afleveringen voor die tijd te bingen. Een Nederlandse releasedatum is officieel nog niet bekend, maar het ligt in de lijn der verwachting dat de serie ook op andere plekken tegelijkertijd wordt uitgerold. Teaser Enkele dagen geleden publiceerde Netflix alvast een teaser, met hierin een hoofdrol voor Max Verstappen. Vrij logisch, want hij verscheen op het BeNeLux-kanaal van Netflix. Andere versies hebben we nog niet gezien. H. Feitsma . Bron autobahn.eu
  15. 1 punt
    Wintertests Formule 1 te volgen via F1 TV Pro en Ziggo Sport. 18 februari 2019 Geschreven door Redactie Permalink Vandaag zijn de Formule 1-teams in Barcelona begonnen aan hun eerste testritten met de nieuwe bolides. Deze wintertests zijn te volgen via Ziggo Sport en F1 TV Pro. Wintertest Na een korte winterstop bereiden de Formule 1-teams zich weer voor op het nieuwe raceseizoen. De nieuwe Formule 1-bolides zoeken deze week voor het eerst het asfalt op voor de wintertests in Barcelona. Ook de Nederlander Max Verstappen zal in Barcelona gaan testen met zijn nieuwe Red Bull-auto voorzien van Honda-motor. Vandaag heeft de Nederlander de eerste rondes al afgelegd. De testritten zijn te volgen via F1 TV Pro en Ziggo Sport. F1 TV Pro Sinds vandaag is de dienst F1 TV Pro beschikbaar in Nederland. Met de app, die samen met Ziggo in Nederland op de markt is gebracht, kunnen onder andere de races live en on demand worden bekeken. Daarnaast is het mogelijk van elke coureur on-board camerabeelden te bekijken. Ook de testritten in Barcelona zijn live te volgen via deze dienst. Een abonnement op de dienst kost 7,99 euro per maand of 64,99 euro per jaar. Het is nog niet mogelijk om de races via Chromecast of Apple Airplay naar je tv te streamen. Meer informatie op de website van de dienst. Ziggo Sport Sportzender Ziggo Sport zendt de testen in Barcelona niet live uit. Wel is er elke avond rond 21.30 uur een F1 Testjournaal te bekijken via het Youtube-kanaal van de sportzender. Jack Plooij en Olav Mol geven elke avond een update over de belangrijkste gebeurtenissen van die dag op Barcelona. Bron mediamagazine.nl
  16. 1 punt
    Weers Verwachtingen in Nederland voor dinsdag 19 Februari. Vandaag & morgen Overwegend droog en af en toe zon Het is droog en m.u.v. het oosten zijn er flinke zonnige perioden. In de loop van de ochtend trekken er vanuit het noordwesten wolkenvelden binnen en ontstaan er landinwaarts vrij veel stapelwolken. Vanmiddag zijn er aan de westkust zonnige perioden. Landinwaarts overheerst de bewolking en schijnt de zon slechts af en toe. Met name in het noorden kan er een lichte bui voorkomen, maar op de meeste plaatsen blijft het droog. De middagtemperatuur ligt tussen 8°C in het Waddengebied en ongeveer 11°C in het zuidoosten. Er staat een matige, aan zee vrij krachtige wind uit west tot zuidwest. Vannacht komen er naast brede opklaringen ook wolkenvelden voor. Het blijft droog. De minimumtemperatuur varieert van 3°C in het zuidoosten tot 6°C in het noordwesten van het land. De wind is matig en komt uit het zuidwesten. Morgen overdag komen er wolkenvelden voor waaruit in het Waddengebied zeer lokaal wat lichte regen kan vallen. Vooral in het midden en zuiden van het land schijnt de zon ook geregeld. De temperatuur loopt op naar ongeveer 9°C in het Waddengebied en 12°C in het zuidoosten van het land. De wind is zuidwest en matig, aan zee af en toe vrij krachtig. (Bron: KNMI) Bron knmi.nl Weers Verwachtingen in België voor dinsdag 19 Februari. Samengevat weerbericht Vandaag eerst nog wat regen in Hoog-België, daarna overal droog met zon en wolken. Temperaturen van 7 tot 11 graden. Vanavond en vannacht droog met vrij veel hogere wolken. Minima van 0 tot +5 graden. De rest van de week opnieuw droog lenteweer met stilaan maxima tot rond 15 graden. Kans op ochtendgrijs. Weersverwachting voor vandaag en volgende nacht Vanochtend is het in vele streken al droog met vooral in het westen brede opklaringen. Ten zuiden van Samber en Maas is het in de voormiddag nog overwegend zwaarbewolkt met perioden van lichte regen. Later volgen ook daar opklaringen. In het binnenland vormen zich in de namiddag stapelwolken, maar de kans op een bui is zeer klein. Met maxima van 7 tot 11 graden is het wat minder zacht dan de voorgaande dagen. De wind waait meestal matig uit zuidwest, ruimend naar west. 's Avonds wordt de wind zwak. Vanavond en vannacht blijft het droog met hoge en middelhoge wolkenvelden. De minima schommelen tussen 0 en +5 graden. De wind waait zwak tot soms matig uit zuidwest, krimpend naar zuidzuidwest. Algemene luchtgesteldheid Vanochtend verlaat een zwakke regenzone, verbonden aan een depressie boven Scandinavië, ons land via het oosten. Ze wordt gevolgd door iets minder zachte zeelucht. Nieuwe drukstijgingen vanuit het zuidwesten beïnvloeden daarna opnieuw gunstig ons weer. Bron meteo.be
  17. 1 punt
    Ben je nog bij met de verkeersregels? Dit veranderde er in de afgelopen jaren. Omdat de ontwikkelingen in de mobiliteit niet stoppen, blijven de verkeersregels meeveranderen. Daarom is het goed mogelijk dat, ook al ben je vroeger glansrijk geslaagd voor je rijexamen, je toch niet helemaal op de hoogte bent van de nieuwste wetten en regelingen. Radar zet de belangrijkste veranderingen op een rij. Aanpassing van de strepen op het wegdek Aan de strepen op de weg kun je zien hoe hard je mag en of je wel of niet mag inhalen. Buiten de bebouwde kom zijn er drie belangrijke soorten strepen: Dubbele witte middenstrepen met groen ertussen: Hier mag je 100 kilometer per uur rijden. Dubbele witte middenstrepen zonder kleur ertussen: Hier mag je 80 kilometer per uur rijden. Geen middenstrepen: Hier mag je, tenzij anders vermeld, 80 kilometer per uur rijden. Als strepen in het midden onderbroken zijn, is inhalen toegestaan. Bij ononderbroken strepen mag dit niet. Spitsstroken De laatste jaren zijn er bij een flink aantal snelwegen spitsstroken aangelegd. Deze komen in plaats van vluchtstroken en worden geopend als er meer dan 1350 auto's per uur over de weg rijden. Soms is de maximumsnelheid op een spitsstrook verlaagd tot 80 of 100 kilometer per uur. Een geopende spitsstrook wordt aangegeven met een groene pijl op het matrixbord erboven of een blauw bord naast de weg. Ondanks de doorgetrokken streep is het dan volledig toegestaan om de baan te betreden. Een snelweg met een geopende spitsstrook Aanhangers In 2009 is de maximumsnelheid die je met een aanhanger mag rijden, aangepast van 80 naar 90 kilometer per uur. Gebruik mobiele telefoon Het is verboden om je telefoon (of ander elektronisch apparaat) vast te houden in de auto wanneer deze beweegt. Als je stilstaat (bijvoorbeeld voor een stoplicht), mag dit wel. Ook is het bedienen van je telefoon toegestaan wanneer hij in een houder zit. Bellen mag, mits je je telefoon daarvoor niet hoeft vast te houden (het toestel tussen je kin en schouders klemmen, mag ook niet). Ook op brommers, snorfietsen en andere gemotoriseerde voertuigen is het vasthouden van een telefoon verboden. Vanaf 1 juli 2019 wordt dit verbod doorgetrokken naar fietsers. Appen op de fiets: 95 euro boete Maximumsnelheid op de snelweg Het zal je vast niet ontgaan zijn dat je op veel snelwegen tegenwoordig 130 kilometer per uur mag rijden. Er zijn ook stukken snelwegen waarbij een maximumsnelheid van 100 of 120 kilometer per uur geldt, maar waarbij op een onderbordje dan '6 - 19 h' staat. Dit betekent dat je buiten deze tijden ('s avonds en 's nachts dus) 130 kilometer per uur mag rijden. Op deze weg mag je dus 's nachts 130 rijden Maximumsnelheid in een woonerf In een woonerf was de regel altijd dat je niet harder dan 'stapvoets' mocht rijden. Omdat dit een vrij vaag begrip is, is dit vastgesteld op 15 kilometer per uur. Invoering trekkerrijbewijs Als je met een tractor over de openbare weg wilt rijden, moet je in het bezit zijn van een T-rijbewijs. Om dit rijbewijs te kunnen halen, moet je 16 jaar of ouder zijn en een examen afleggen. Voor een simpele tractor die niet meer dan 130 centimeter breed is, heb je geen speciaal trekkerrijbewijs nog. Daar mag je ook op rijden als je 18 jaar of ouder bent en een B-rijbewijs hebt. Snelle e-bikes zijn juridisch gelijk aan brommers Er zijn twee soorten e-bikes. Modellen die tot maximaal 25 kilometer per uur trapondersteuning geven, worden als gewone fietsen beschouwd. Er zijn ook varianten waarmee je 45 kilometer per uur kunt rijden. De regelgeving voor deze fietsen, die ook wel speed-pedelec heten, is gelijkgetrokken met brommers. Zo moeten de fietsen zijn uitgerust met een gele kentekenplaat en en WA-verzekerd zijn. Verder moet je een helm dragen en in het bezit zijn van een AM-rijbewijs als je op zo'n fiets wilt rijden. Een speed-pedelec mag verder op dezelfde wegen rijden als een brommer. Dit is op een (brom)fietspad en op de rijbaan, maar niet op een fietspad voor alleen fietsers. Snorfietsers in Amsterdam met helm op rijbaan Vanwege de drukke fietspaden in Amsterdam heeft de gemeente besloten om vanaf 9 april 2019 snorfietsers (scooters met blauwe nummerborden die maximaal 25 kilometer per uur mogen rijden) te verplichten om binnen de ring op de rijbaan te rijden. Ook moeten ze vanaf dan een helm dragen. Op enkele straten geldt een uitzondering. Op de website van de gemeente Amsterdam is op een kaart te zien waar deze regels precies gelden. Enkele nieuwe verkeersborden Om ervoor te zorgen dat je gemakkelijk tragere voertuigen zoals tractors kunt inhalen, zijn sommige wegen voorzien van passeerstroken. Dergelijke passeerstroken worden aangegeven met onderstaande ronde borden. Als je in een voertuig rijdt dat op het bord is afgebeeld, ben je verplicht om op die rijstrook te gaan rijden en de auto's achter je te laten inhalen. Als er veel auto's langs willen, is het verstandig om flink af te remmen of zelfs even te stoppen. De variant met de rode streep er doorheen geeft het einde van de passeerstrook aan. De vierkante borden op onderstaande afbeelding zijn bedoeld voor smalle weggetjes, waar het lastig is om een tegenligger te passeren. De bordjes geven aan dat er aan de rechter- dan wel linkerkant van de weg een kleine verbreding in de weg is, waar jij of je tegenligger even aan de kant kan om de ander erlangs te laten. Borden voor uitwijkplaatsen en het begin en einde van passeerstroken. Bron radar.avrotros.nl
  18. 1 punt
    22.0°W 11126, H, 17250 8PSK FEC 3/5 Reuters TV News (Reuters) 4:2:0
  19. 1 punt
    10.0°E 10990, H, 2500 8PSK FEC Auto IHA ANA YAYIN 4:2:0
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00
×