Ga naar inhoud

dreka

Moderators
  • Aantal items

    2700
  • Berichten in chatbox

    786
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen Gewonnen

    59

dreka won de laatste dag op 7 oktober

dreka had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community reputatie

205 Populair

3 Volgers

Over dreka

  • Titel
    Moderator
  • Verjaardag 30-11-1961

Apparatuur

  • Welke ontvanger heeft u?
    Array

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Array

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan andere gebruikers.

  1. Hallo. Vandaag eten we zuurkool met aardappelen gestampt , met duitse mettenden heerlijke worstjes , zitten per 4 verpakt , en een worst van de slager. Groetjes dreka
  2. Analyse: Winnaars en verliezers Grand Prix van Japan. Wat het ultieme feestje voor Red Bull-Honda had moeten worden, draaide uit op een nieuwe Mercedes-fuif. De stoutste dromen van Helmut Marko bleken inderdaad bedrog, Mercedes pakte andermaal een wereldtitel. GPUpdate.net blikt traditioneel terug met de voornaamste winnaars en verliezers. Winnaars: We kunnen er onmogelijk omheen: Mercedes was opnieuw de grote triomfator. Waar Ferrari de lakens uitdeelde in de eerste races na de zomerstop en de Zuid-Duitse zege in Sochi nog gelukkig was, valt dat van de overwinning op Suzuka niet meer te zeggen. Natuurlijk werd men in het zadel geholpen door de beroerde start van beide Ferrari-coureurs, maar vervolgens was het ook qua racepace een ongelijke strijd. Sebastian Vettel hield op basis van topsnelheid weliswaar Lewis Hamilton achter zich, maar had voor de overwinning helemaal niets in de melk te brokkelen. De overmacht van Valtteri Bottas gaf naast zijn sublieme start vooral aan dat Mercedes qua racepace weer een stap heeft gezet, met dank aan het uitgebreide updatepakket. Ferrari heeft motorisch en in de kwalificatie nog steeds de overhand, maar veel belangrijker is: Mercedes heeft in Japan alweer beide wereldtitels veiliggesteld en kan zo de blik volledig op 2020 richten. In de schaduw van het Mercedes-feest en het gedoe tussen Max Verstappen en Charles Leclerc, werkte Carlos Sainz in Japan weer een ijzersterk weekend af. Wellicht heeft hij alleen met de zaterdagse FIFA-potjes verloren van de Limburger, maar verder ging het crescendo. Door de grote verschillen tussen de drie topteams en de rest reed de Spanjaard op zondag weer grotendeels in de anonimiteit rond, maar dat maakte zijn prestatie niet minder knap. Die verschillen met de top waren op Suzuka overigens niet eens zo heel groot. Sainz eindigde met zijn McLaren maar acht tellen achter de RB15 van Alexander Albon, hetgeen gezien het verschil in materiaal een prestatie van formaat is. Sainz is heel rap volwassen geworden en inmiddels zeer waardevol voor McLaren. Met een voorsprong van 34 WK-punten op Daniel Ricciardo is de titel 'best of the rest' al bijna binnen, waardoor Sainz zelfs de strijd met Albon en Pierre Gasly kan aanbinden. Van dat laatstgenoemde duo bezet Pierre Gasly deze week het laatste stekje bij de winnaars. Natuurlijk reed Albon prima naar P4, maar met een Red Bull op een minuut achterstand eindigen, is nou ook weer niet zo uitzonderlijk. Daarover later trouwens veel meer. Voor nu past het om stil te staan bij het optreden van Gasly. De Fransman kreeg de handen bij Honda, waar men vanzelfsprekend meer had verwacht van de thuisrace, op elkaar met een snaarstrakke zondag. Als je met een Toro Rosso Q3 haalt en vervolgens naar de punten rijdt, staat dat bijna altijd synoniem voor een geslaagd weekend. Zo ook in dit geval, ondanks dat het in de slotfase nog bijna misging met Sergio Perez. Gasly worstelde veelvuldig met de RB15, maar heeft bij het Italiaanse zusterteam weer een auto op zijn maat gevonden. De coureur uit Rouen bloeit op en heeft inmiddels drie puntenfinishes in de laatste vijf races op zijn naam staan. Suzuka was dus vooral de laatste bevestiging van deze opleving. Verliezers: Ferrari kende eveneens een opleving na de zomerstop. Maar door een geslaagde update van Mercedes en vooral door eigen fouten, zag de wereld er in Japan heel anders uit. Die fouten werden vooral gemaakt in de openingsronde. Waar Sebastian Vettel letterlijk en figuurlijk een valse start leek te maken, herstelde hij zich in het restant nog goed. Dat gold in veel mindere mate voor Charles Leclerc. Ja hij knokte zich ook wel naar voren, maar het kwaad was toen al lang en breed geschied. De veelvuldig - en terecht - geprezen Monegask maakte simpelweg een fout in de tweede bocht. Hij kon het onderstuur van de SF90 niet meer de baas en kegelde zo Max Verstappen van de baan. Kan de beste overkomen, Verstappen is zelf immers ook niet foutloos (geen mens overigens), maar de gevolgen waren wel verstrekkend te noemen. Minstens zo kwalijk was dat Leclerc nadien nog langer doorreed met zijn beschadigde vleugel en zo ook Hamilton en Lando Norris in gevaar bracht. Beide straffen waren met andere woorden volledig terecht, al werden zij door de dolende FIA wel veel te laat uitgedeeld. Het verdient ergens nog wel lof dat Leclerc zijn eigen fout ruiterlijk toegaf. Veel keus had hij natuurlijk ook niet, maar zo hoort het natuurlijk wel te gaan in de (auto)sport. Door de wat onbezonnen dadendrang van Leclerc was Verstappen al snel klaar in Japan. We zullen nooit weten wat hij zonder malheur had kunnen uitrichten in het land van de rijzende zon, maar de door Helmut Marko gedroomde overwinning leek sowieso een brug te ver. Daarvoor was het gat in de kwalificatie simpelweg te groot en de vormdip van Red Bull Racing te diep. Sinds de zomerstop is de schwung er simpelweg uit. Waar Ferrari een reuzenstap heeft gezet in Singapore en Mercedes nu in de vaart der volkeren meegaat, loopt Red Bull achter de feiten aan. De doorontwikkeling, vaak zo'n sterk punt, van het team uit Milton Keynes biedt ditmaal geen soelaas. De thuisrace van Honda had de ommekeer moeten worden, maar is op een nieuwe teleurstelling uitgedraaid. Op de hoogte van Mexico Stad valt misschien nog iets te halen, maar dat kan niet meer maskeren dat Red Bull serieus werk aan de winkel heeft voor volgend jaar. In 2020 zou Daniil Kvyat maar wat graag willen instappen bij Red Bull. Alhoewel de wegen van Marko vaak ondoorgrondelijk zijn, heeft hij aangegeven in eerste instantie tussen Albon en Gasly te zullen kiezen voor het zitje naast Verstappen. In deze tweede seizoenshelft doet Kvyat er zelf ook verdacht weinig aan om de Oostenrijker nog aan het twijfelen te brengen. De Grand Prix van België verliep nog wel naar wens, maar nadien is het bergafwaarts gegaan. De Toro Rosso-coureur acteert sindsdien in de schaduw van zijn nieuwe teamgenoot Gasly. Terwijl de Fransman op zondagochtend keurig Q3 haalde, sneuvelde Kvyat al in het tweede bedrijf. Later op de dag kon hij die veertiende startplek ook niet meer omzetten in een aansprekend resultaat. Hij bleef steken op P12 en dat inclusief de DNF van Verstappen, waardoor hij ook nog een stekje cadeau kreeg. Zijn grandioze regenrace op Hockenheim is nog zeker niet vergeten, moet Kvyat zal toch structureel iets meer moeten laten zien om ooit nog eens uit de hoge hoed van dr. Helmut te kunnen komen. Bron gpupdate.net.
  3. F1 vergadert woensdag verder over regels voor 2021. Aanstaande woensdag vindt er in Parijs opnieuw een vergadering plaats over de nieuwe reglementen die in 2021 worden geïntroduceerd in de Formule 1. Ferrari-teambaas Mattio Binotto spreekt van een 'cruciale' bijeenkomst. Het is de vierde keer in een paar maanden tijd dat de kopstukken in de Formule 1 bij elkaar komen om het specifiek over de nieuwe regels te hebben. De meeting in Parijs wordt behalve door afgevaardigden van de FIA, F1-eigenaar Liberty Media en de teams ook bijgewoond door een aantal leden van de rijdersbond GPDA. "Er is volgende week een vergadering met de FIA en de Formule 1 die naar mijn mening cruciaal zal zijn, aangezien het de laatste keer is dat we met zijn allen bij elkaar zitten, alvorens er eind deze maand een nieuwe stemming [van de World Motor Sport Council] plaatsvindt", laat Binotto weten. "Er staan volgens mij nog heel veel kwesties open en gesprekken hierover zijn nog volop gaande, dus op dit moment is het lastig te zeggen wat het eindresultaat wordt." "Er spelen verschillende belangen tussen de teams onderling, tussen de teams en de Formule 1 en de teams en de FIA", gaat de Italiaan verder. "Als Ferrari zijnde hebben we zeker de intentie om een rol in de totstandkoming van de nieuwe regels te spelen, want we denken een belangrijke stem te hebben in deze gesprekken, gezien wat Ferrari voor de Formule 1 betekent. Maar er bestaat geen twijfel over dat er nog steeds heel veel punten zijn waarover gesproken moet worden." Ferrari heeft een vetorecht, maar het Italiaanse team is vooralsnog niet voornemens om daar gebruik van te maken. Binotto: "Dat zou enorm zonde zijn. Er is op dit moment een goede en open dialoog gaande en ik heb goede hoop dat we met een goed compromis eindigen." Racing Point-teambaas Otmar Szafnauer bevestigt dat de partijen het nog over veel zaken eens moeten worden. "Er is nog veel onbesloten", reageert hij op een vraag van GPUpdate.net. "Ik denk dat we na onze ontmoeting in Parijs op de zestiende veel wijzer zullen zijn, maar er zijn nog een paar serieuze dingen te bespreken. Hopelijk komen we tot een eindresultaat waar iedereen blij mee is. Volgens mij is het mogelijk om na 31 oktober [als de World Motor Sport Council bijeen komt] nog dingen te veranderen, maar ons doel is om dan iets te hebben wat het uiteindelijk ook moet zijn." Met medewerking van Adam Cooper Bron gpupdate.net.
  4. Formule 1-stand 2019 Op deze pagina vind je de kampioenschapsstanden bij het Formule 1-seizoen 2019. Mercedes-coureur Lewis Hamilton voert het klassement aan met 338 punten, Valtteri Bottas staat tweede. Charles Leclerc, Max Verstappen en Sebastian Vettel completeren de top-vijf. Lewis Hamilton heeft dit jaar negen overwinningen geboekt. Bron gpupdate.net
  5. 'Nederlandse snelwegen zijn levensgevaarlijk'. De wegen in Nederland zijn de afgelopen jaren in sneltreinvaart veel gevaarlijker geworden. Er gebeuren steeds meer ongelukken, waarbij ook meer doden vallen (terwijl auto's steeds veiliger worden). Als oorzaak wijzen onderzoekers naar hard rijden en smartphones. In 2014 gebeurden op de Nederlandse snelwegen 17.000 ongelukken. Belachelijk veel, denkt u nu ongetwijfeld. Maar in 2018 waren het er 38.000. Een ruime verdubbeling in vier jaar. Daarbij kwamen ook nog eens meer mensen om het leven: 63 mensen in 2014, tegen 81 in 2018. Het is in de afgelopen jaren snel drukker geworden op de wegen, maar dat is niet de enige oorzaak voor de stijging. De Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOB) wijst voornamelijk naar hardrijders en gebruikers van smartphones achter het stuur. Ook houdt de politie steeds minder toezicht (echt wat doet de politie nog wél, behalve flitsers uitlezen?). Sinds de Nationale Politie is opgericht is de focus, volgens SWOV, verlegd naar de opsporing (dat is dus het onderzoek ná een strafbaar feit) in plaats van de handhaving (het voorkomen en optreden tegen strafbare feiten). Die verlegging van de aandacht is volgens de onderzoekers af te lezen aan het feit dat in 2017 maar 20.000 mensen op de weg werden staande gehouden. Dat waren er een jaar eerder nog 100.000. De SWOV vindt het een zorgwekkende trend en zegt in de NRC dat dit een zorgwekkende trend is: "Handhaving op snelwegen is absoluut noodzakelijk, maar heeft jarenlang geen prioriteit gehad." Het aantal appende en bellende bestuurders is de laatste jaren volledig uit de hand gelopen door gebrek aan toezicht. "Als je de snelwegen veiliger wilt maken, zullen het aantal controles en het niveau van toezicht echt omhoog moeten," aldus Peter van der Knaap van de SWOV. Bring back the politieporsches! Bron autobahn.eu
  6. Mercedes wederom wereldkampioen bij de constructeur. Het Formule 1-team van Mercedes heeft in stijl haar zesde opeenvolgende wereldtitel in de Formule 1 veroverd. Ruud Dimmers Artikel Naar nieuwsoverzicht © Mercedes De zege van Valtteri Bottas en de derde plaats van Lewis Hamilton in de Japanse Grand Prix waren voor Mercedes voldoende om al met vier races te gaan de wereldtitel veilig te stellen. Sinds 2014 is het zilveren team onverslaanbaar in de Formule 1. Het Duitse team legde de basis voor haar titel in het begin van het seizoen met liefst vijf dubbelzeges op rij. Tot de zomerstop stond er geen maat op Mercedes, dat tien van de twaalf verreden Grands Prix won. Na de zomerstop is de concurrentie van Ferrari fors toegenomen, maar op geen enkel moment wist de Italiaanse renstal in de titelstrijd nog in te lopen. Met nog vier races te gaan is het ook zeker dat Mercedes ook bij de coureurs de wereldtitel af zal leveren. Lewis Hamilton is niet meer in te halen door zijn rivalen van Ferrari of Red Bull. In theorie maakt alleen Bottas nog kans op de titel, maar zijn achterstand bedraagt 63 punten. Bron racefans.net
  7. Uitslag race Formule 1 GP Japan 2019. Valtteri Bottas heeft de Grand Prix van Japan op zijn naam geschreven. Wederom profiteerde Mercedes van de blunders van Ferrari. Sebastian Vettel werd tweede, Lewis Hamilton derde. Max Verstappen viel uit na een touche met Charles Leclerc in de eerste ronde van de race. De race was voor Max Verstappen door een touche met Charles Leclerc over voordat hij goed en wel begonnen was. Ook Sebastian Vettel klungelde met een valse start, waardoor Bottas de zege over kon nemen, die hij vervolgens enkel tijdens de pitstops af moest staan. Alexander Albon finishte de Grand Prix namens Red Bull als vierde, vóór Carlos Sainz en Charles Leclerc. De uitslag wordt opgemaakt aan de hand van de tussenstand na de 52e van 53 ronden. De computer vlagde de race te vroeg af, waardoor Sergio Perez met de schrik vrij komt. Hij crashte in de laatste ronde, maar na 52 ronden kwam hij als negende door en dus behoudt hij die punten. Bekijk de volledige uitslag van de Grand Prix van Japan hieronder. Race - Japan Bron racefans.net
  8. Strafpunten: Vettel komt goed weg, Leclerc van de nul af. Er gebeurde weer het nodige tijdens de GP van Japan op Suzuka. Motorsport.com maakte een overzicht van het totaal aantal strafpunten per coureur. Door: Tim Gerth Wat duidelijk is, is dat Sebastian Vettel met zijn net niet valse start erg goed wegkomt. Op een dergelijk vergrijp staan namelijk twee strafpunten. Als hij ietsjes verder was doorgerold had hij nu op elf punten gestaan, één verwijderd van een schorsing. Al moet daarbij worden opgemerkt dat zijn eerstvolgende vervallen punten al voor de volgende GP wegvallen. Charles Leclerc ontvangt zijn eerste punten dit weekend. Door het ongeval met Max Verstappen en het doorrijden met een defecte voorvleugel ontving de Monegask naast 15 seconden straf ook nog eens twee strafpunten. Daarmee komt hij op gelijke hoogte met Max Verstappen, die een strafpuntje uit mocht wegstrepen na vorig jaar op Suzuka in aanraking te zijn gekomen met Kimi Raikkonen. Voordat we naar de volgende GP gaan zal een flink aantal strafpunten komen te vervallen. Naast Vettel zullen ook Lance Stroll, Romain Grosjean en Carlos Sainz weer wat puntjes uitzwaaien, waarmee de eerste schorsing ooit in de Formule 1 vanwege het puntensysteem weer wat uit beeld is raakt. Bron Motorsport.com
  9. Hallo Wakker. Succes op dit forum , en vragen staat vrij , in de topics. dreka
  10. Hallo Nukem. Welkom op het forum , vragen staat vrij in de topics. Succes dreka
  11. Welkom Jopio op dit forum. Succes dreka
×