Ga naar inhoud

         SatellietSupport wenst iedereen hele mooie Paasdagen. 

dreka

Moderators
  • Aantal items

    2205
  • Berichten in chatbox

    600
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    44

dreka won de laatste dag op 3 april

dreka had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community reputatie

162 Populair

3 Volgers

Over dreka

  • Titel
    Moderator
  • Verjaardag 30-11-1961

Apparatuur

  • Welke ontvanger heeft u?
    Anders

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    waar de A15 en A27 elkaar kruisen.

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. Ricciardo: "Mensen denken dat topsporters elke dag pieken. Daniel Ricciardo is niet vergeten hoe hij een Formule 1-wagen dient te besturen. De coureur meent dat het kortzichtige oordelen over zijn kunnen te vergelijken is met een voetballer die een paar wedstrijden het net niet weet te vinden. Ricciardo heeft door een combinatie van pech in zijn laatste seizoen met Red Bull en een gebrek aan een competitieve auto bij Renault al bijna een jaar niet meer op het podium gestaan in een Formule 1-race. De zevenvoudig GP-winnaar heeft een moeizame transitie beleefd naar Renault waar hij teamgenoot Nico Hülkenberg voor zich moest dulden. De Australiër sloeg in China echter terug door de Duitser te verslaan in de kwalificatie en een zevende stek te pakken in de race. In China kreeg Ricciardo de vraag of men te snel oordeelt over F1-coureurs. Hij werd geconfronteerd met die vraag nadat Sebastian Vettel zijn rivaal Lewis Hamilton beschreef als "de enige met een goed geheugen" na enkele fouten van de Duitser. Ricciardo reageerde: "Ik accepteer dat. Men denkt alleen aan de korte termijn, dat gebeurt altijd in de sport. Je moet je voorstellen dat iemand een hattrick scoort in het voetbal en de volgende twee wedstrijden niet scoort. Dan stelt men ook de vraag wat er met hem aan de hand is terwijl hij een week of twee eerder nog de grote ster was. Wanneer je op hoog niveau in de sport zit, hebben mensen altijd de verwachting dat je iedere dag op het toppen van je kunnen presteert. Daar ben ik niet boos om. Ik begrijp het wel." Door een tweede uitvalbeurt op rij van Hülkenberg staan de beide Renault-mannen nu op gelijke hoogte in het kampioenschap met ieder zes WK-punten. Ricciardo zegt geen enkel probleem te hebben met het feit dat hij al bijna een jaar lang niet op het podium heeft gestaan. "Het belangrijkste is dat ik weet wat ik doe", verklaarde Ricciardo. "Mensen worden soms ongeduldig, maar ik maak me geen zorgen zo lang ik weet dat ik op een goede weg ben. Soms heb je daar wat geduld voor nodig. Het gaat allemaal goed. Ik heb niets gedaan waardoor ik vergeten ben hoe ik moet rijden. Ik weet het allemaal nog, maar er is gewoon wat geduld nodig." Ricciardo pakte in zijn eerste twee races bij Renault geen punten door een incident aan het begin van de Australische GP gevolgd door een technisch probleem in de slotfase van de Bahrein GP. Hoewel hij geduld op kan brengen voor goede resultaten, voelde de zevende plaats in China wel als een opluchting. "Het voelt goed", zei hij. "Voor mij, maar ook voor de mannen in de pits. We hadden de finishvlag nog niet gezien dit jaar. Voor hen was het ook een moment dat er high fives uitgedeeld werden." Met medewerking van Edd Straw en Oleg Karpov Bron gpupdate.net.
  2. Koos Spee tikt verkeersminister op vingers. Koos Spee is boos. Eigenlijk is hij dit al jaren, omdat naar zijn mening niet gehandhaafd wordt in het verkeer. Maar vandaag richt zijn toorn zich tot Cora van Nieuwenhuizen, de minister van Verkeer. Want Cora rouwt niet genoeg om verkeersdoden. Oud-verkeersofficier Koos Spee roept graag dingen, op twitter, en via zijn adviesbureau met de prachtige naam 'verkeerde baas'. Soms zijn deze zinnig, zoals zijn pleidooi voor het afschaffen van administratiekosten op boetes, en soms vliegt Koos enorm uit de bocht. Een memorabel voorbeeld hiervan was zijn onbeholpen tweet na het schietdrama dat Tristan van der Vlis in Alphen aan de Rijn aanrichtte, waarin hij het voorval kaapte om zijn eigen verkeersdoden-agenda te pushen. Not so handy. Ook zijn laatste tweet is er weer eentje in het kader van 'mevrouw Spee, pak die iPad nou eens af, en ga eens een stukje met uw gepensioneerde echtgenoot wandelen'. Minister van Nieuwenhuizen krijgt om de oren dat ze niet genoeg piëteit met verkeersdoden heeft, omdat ze gewoon haar functie uitoefent: We vragen ons serieus af wat Koos liever had gezien: dat minister van Nieuwenhuizen in het zwart gekleed in de kerk 678 kaarsjes aanstak? Ja, er gaan mensen dood in het verkeer, elke dag weer. Maar moeten we dan op de dag dat het CBS besluit de gegevens te publiceren allemaal een rouwband omdoen en ons even terugtrekken uit het openbare leven? Onbestemd gevoel of niet, dat zou wel heel random zijn. Hij bedoelt het allemaal goed, en gaat ook elk jaar op 18 november trouw naar de herdenking van verkeersslachtoffers. Maar misschien is Spee hiermee gewoon wat meer begaan dan de rest van Nederland. Dat is prima, maar praat de minister dan geen schuldgevoel aan, omdat zij gewoon haar ambt bekleedt. We sluiten af met een inmiddels al weer tien jaar oud filmpje van GS, toen Rutger Castricum nog niet het mediapark ingezogen was, maar met een andere roze plopkap rondliep Tags: Koos Spee, NL, Verkeersdoden, Cora van Nieuwenhuizen, Verkeer H. Feitsma. Bron autobahn.eu
  3. Max Verstappen en Pierre Gasly krijgen betere Honda-motor. Honda heeft voor de volgende Grand Prix een mooi cadeau voor Red Bull Racing: de eerste moto-upgrade van het jaar. Max Verstappen en Pierre Gasly krijgen er in Azerbeidzjan een horde Japanse paarden bij in hun V6'en. Na de slaapverwekkende Grand Prix van China is het tijd voor wat goed nieuws uit de Formule 1. Gelukkig heeft strateeg Helmut Marko van Red Bull dat. Hij kreeg een fijn bericht van zijn Japanse motorpartner Honda. In Azerbeidzjan komt de eerste motor-upgrade van Honda aan bij Red Bull Racing. Het betekent dat Max Verstappen en Pierre Gasly er beiden twintig pk op vooruit zullen gaan. Twee tienden Volgens de Telegraaf is die hoeveelheid goed voor een snelheidssprong van ongeveer twee tienden per ronde. Het zou Verstappen wellicht net dat beetje kunnen geven waardoor hij de Ferrari's en Mercedessen kan bijhouden. Daarbij is het wel zaak dat de Duitsers en Italianen niet ook net in Baku met een geplande upgrade van hun motor komen, want dan haalt de hele vooruitgang niets uit. De komende upgrade is in ieder geval al meer dan ze ooit bij Renault kregen. De vorige motorleverancier heeft het nog steeds moeilijk met de betrouwbaarheid. Hun rijder Nico Hulkenberg had weer een DNF achter zijn naam doordat hij uitviel met motorproblemen. Tags: Formule 1, AZ, Max Verstappen, Red Bull Racing, Honda M. Goes. Bron autobahn.eu
  4. Verstappen over Nederlandse GP: "Hoop op goed nieuws. Max Verstappen is zelf niet op de hoogte van de gang van zaken, maar hij hoopt dat er snel goed nieuws komt over groen licht voor een Grand Prix van Nederland. Dat zegt de Red Bull-coureur in een exclusief gesprek met Motorsport.com. De ontwikkelingen rond een eventuele Grand Prix van Nederland zijn sinds het Formule 1-debuut van Verstappen in een stroomversnelling geraakt. Zandvoort lijkt momenteel op pole-position te staan voor het organiseren van de race in 2020, maar ook Assen hoopt nog aanspraak te maken op de wedstrijd. Voor Verstappen geldt nog altijd: Het maakt niet uit waar de Nederlandse GP gereden wordt, zo lang die race er maar komt. "Ik denk wel dat Zandvoort iets meer historie heeft, maar uiteindelijk maakt het niet uit waar de race gehouden wordt", zegt Verstappen in gesprek met Motorsport.com. "Het belangrijkste is dat de race er gewoon komt. Voor mij is het ook mooi om een thuisrace te hebben. We gaan het zien, er zijn natuurlijk gesprekken gaande waarvan ik niet weet hoe het ermee staat, ik heb het natuurlijk druk genoeg met het racen zelf. Maar hopelijk komt er binnenkort goed nieuws." De Jumbo Racedagen vormen op dit moment het grootste aan Formule 1 gerelateerde evenement in Nederland en dat heeft volgens Verstappen al een positieve invloed. Dinsdag werd bekend dat Verstappen uiteraard weer van de partij is tijdens het evenement en dat ook teamgenoot Pierre Gasly present is. "Het is mooi om daarvoor terug te komen naar Nederland. Ook omdat we dan rijden voor fans die normaal gesproken niet naar een Grand Prix kunnen komen", vervolgt hij. "Als je dan met een V8-motor mag rijden, dat klinkt toch iets beter dan een V6, dan maakt dat het alleen maar mooier en hopelijk kunnen we weer wat nieuwe fans naar de Formule 1 trekken. Het blijft natuurlijk altijd een super mooi evenement om mee te maken." Bron gpupdate.net.
  5. Weers Verwachtingen voor Nederland tot Zondag 25 April. Vrijdag Zaterdag Bron knmi.nl Weers Verwachtingen voor in België tot Zondag 28 April. Zonnig en warm lenteweer. Bron meteo.be Weers Verwachtingen voor Duitsland tot Zondag 2 Mei. Weersvoorspelling voor Eifel De lange termijn weersverwachting voor Eifel.Dit is de meeste complete weersverwachting voor de komende 14 dagen. Natuurlijk kan de verwachting voor de tweede week nog behoorlijk veranderen, maar als je het dagelijks volgt, krijg je wel een gevoel van de ontwikkeling en dus de onzekerheid. Droog, zonnig, regen en wind, alle weersinformatie vind je hier. Bron weersvoorspelling.nl
  6. dreka

    FIJNE PAASDAGEN GEWENST 2019

    Fijne paasdagen geniet ervan , wordt ook heel mooi weer , succes met het zoeken naar de eieren.
  7. dreka

    Uitslag & Standen Moto GP 2019

    Uitslag MotoGP 2019 GP van de Verenigde Staten. Stand Coureurs. Bron motorsport.com
  8. Grandioze eerste zege Rins in Amerika, Marquez crasht. Alex Rins heeft de Grand Prix van Amerika gewonnen. De Suzuki-coureur profiteerde optimaal van een opmerkelijke crash van Marc Marquez en boekte zo zijn eerste zege in de MotoGP. De wereldkampioen ging op zijn geliefde COTA onderuit en zag daarmee een zevende achtereenvolgende triomf in rook opgaan. Marquez begon op basis van heden en verleden - een ongeslagen 'track record' op het Circuit of the Americas - als torenhoge favoriet aan de strijd. Zijn pole-position op zaterdag zette deze statuur nog maar even wat extra kracht bij, waardoor hij ook nog eens vanaf de best denkbare positie mocht vertrekken. De regerend wereldkampioen verzilverde dat ook nog 'gewoon' met de kopstart, voor Valentino Rossi en Cal Crutchlow. Andrea Dovizioso moest na een matige zaterdag vanaf P13 komen, maar schoot met een raketstart al meteen richting de zesde stek. De Italiaan was daarmee de grote winnaar van de openingsfase, terwijl Pol Espagaro met een verlies van vier plekken juist in negatief opzicht opviel. Zijn broer Aleix verging het nog minder met een crash in de tweede ronde. Helemaal vooraan probeerde Marquez meteen uit te checken. De Honda-coureur leek direct in zijn element in Texas en draaide de gashendel vol open. Het bleek een beproefde tactiek, zeker op het moment dat Crutchlow de Italiaanse grootmeester Rossi onder druk zette voor P2. De Yamaha-teamgenoot van Il Dottore verging het echter nog minder. Maverick Viñales en Joan Mir herhaalden de zeperd van Crutchlow in Argentinië met een valse start. Het kwam beide heren op een 'ride through- penalty' te staan, waarmee ze een goed resultaat eigenlijk wel konden vergeten. Waar hun rol veel te vroeg was uitgespeeld, gold dat niet veel later ook voor Crutchlow. De LCR Honda-coureur zat simpelweg in het spoor van Rossi, maar vergaloppeerde zich op compleet onnodige wijze. De Brit had de snelheid absoluut weer goed te pakken, maar maakte niet voor het eerst een kostbare fout. Het wierp de derde stek in de schoot van Pramac-man Jack Miller, die samen met Alex Rins wel in het spoor van Rossi wist te blijven. Het leek Marquez allemaal bijzonder weinig te kunnen deren. De Spanjaard ging al vroeg op voor een nieuwe solo en toonde zich een klasse apart. De Repsol Honda-kopman kwam geen moment onder druk te staan, maar trok toch niet aan het langste eind. Dit heeft hij echt volledig aan zichzelf te wijten. In leidende positie schoof Marquez onderuit, waarna hij zijn machine ook niet meer aan de praat krijgen. Het leidde tot een tweede schuiver en nog erger: tot forfait van de torenhoge favoriet. Daarmee was de gifbeker voor Repsol Honda nog niet leeg. Ettelijke minuten na de opgave van Marquez was ook teamgenoot Jorge Lorenzo ridder te voet. De voormalig wereldkampioen kampte wederom met een technisch probleem. De rampspoed was daarmee compleet voor het Japanse merk. De krachtmeting in Austin had een daverend succes moeten worden, maar draaide uit op een nachtmerrie. Dit gold bepaald niet voor Rossi en Rins, die vooraan juist de buit mochten verdelen. Beide heren gingen tot het gaatje voor ofwel de eerste MotoGP-zege van de Suzuki-coureur of de eerste triomf van Rossi sinds Assen 2017. De Italiaan bepaalde lange tijd het tempo vanaf de kop, maar met nog vier ronden op de teller was het spel dan echt op de wagen. Rins deelde een eerste prik uit, waarna Rossi snel probeerde te counteren. De levende motorsportlegende ging daarbij echter te wijd en moest een gaatje laten. Dichtrijden was het devies, maar dat bleek geen sinecure. Rins gaf namelijk geen krimp meer en reed werkelijk soeverein naar zijn eerste MotoGP-zege. Rossi probeerde nog uit alle macht nog aan te vallen in de laatste sector, maar moest op de meet genoegen nemen met een tweede stek. Miller completeerde daarachter het podium, voor Ducati-collega Dovizioso die wel de leiding in het WK overneemt. Bron gpupdate.net.
  9. Analyse: Winnaars en verliezers van de Grand Prix van China. De Grand Prix van China moest als een spectaculaire en bloedstollende jubileumrace de boeken ingaan. Maar al deze hoge verwachtingen werden op zondag geen moment waargemaakt. Daarvoor was de overmacht van Mercedes simpelweg te groot. Desalniettemin maakt Motorsport.com traditioneel de balans op. Winnaars: Mercedes is met recht en reden de kampioen van het verstoppertje spelen te noemen. Waar de Zilverpijlen te pas en te onpas laten optekenen dat Ferrari 'veel sneller' is, spreken de cijfers boekdelen: 2019 leverde tot dusver drie één-tweetjes op. Waar men in Bahrein nog van geluk mocht spreken, was dit in Shanghai allerminst het geval. Mercedes deelde gewoon met groot vertoon van macht de lakens uit. Op zaterdag leidde dit tot de eerste startrij, waarna de race eigenlijk op een formaliteit uitdraaide. Lewis Hamilton verschalkte zijn teamgenoot bij de start en vertrok vervolgens aan de horizon. De concurrentie kon eigenlijk geen moment een vuist maken: een dominant weekend in optima forma. De tweede winnaar van dit weekend luistert naar de naam Alexander Albon. De Britse Thai maakte een valse start met zijn zware klap op de zaterdagochtend en miste derhalve de kwalificatie. Het kwam hem op een klein standje van teambaas Franz Tost te staan. Een dag later liet de rookie echter zien uit het goede racehout te zijn gesneden. Albon startte uit de pitstraat en reed vervolgens met een snaarstrak optreden naar het laatste WK-punt. Het toont naast zijn racecraft ook de mentale weerbaarheid aan. De Toro Rosso-coureur herpakte zich na een moeilijke zaterdag op lovenswaardige wijze en hield bovenal het hoofd koel. Zijn entree in de Formule 1 werd met de nodige scepsis begroet, maar Albon liet in China zien mee te kunnen op het hoogste niveau. De titel 'driver of the day' is met andere woorden niet meer dan terecht. Daniel Ricciardo zou de afgelopen jaren nooit hebben getekend voor P7 bij Red Bull Racing. De Australiër weet echter dondersgoed dat hij in Franse dienst niet snel voor podia kan vechten. Voor Renault is 'best of the rest' momenteel het hoogst haalbare. Ricciardo kroonde zich zowel op zaterdag als zondag met deze titel en heeft het dus gewoon goed gedaan.Hij presteerde naar de mogelijkheden van zijn nieuwe werkgever en haalde nagenoeg het maximale uit de RS19. Na twee raceweekenden waarin hij het zwart-wit geblokt niet zag, voelt de Chinese Grand Prix bovendien als een opluchting. Het salaris van Ricciardo is veelbesproken, waardoor de goedlachse Aussie toch wil leveren en zijn status waarmaken. Een positieve uitschieter was het nog niet, maar de jubileumrace op het Shanghai International Circuit is in ieder geval een eerste signaal richting het team. Verliezers: De grootste verliezer van deze duizendste race is ook niet lastig aan het wijzen. Het meest succesvolle team uit de Formule 1-geschiedenis sloeg op verschillende vlakken de plank mis. Allereerst had de formatie van Sebastian Vettel en Charles Leclerc geen moment het tempo om te imponeren. Dit had op zondag alsnog moeten uitmonden in P3 en P4, maar een portie Italiaanse chaos stak ook daar een stokje voor. De malaise begon bij een teamorder aan het adres van Leclerc. De Monegask moest Vettel voorbij laten, waarmee Ferrari zichzelf op tactisch en persoonlijk vlak in de nesten werkte. Allereerst bracht het Leclerc – in combinatie met zijn late stop – in een dermate lastig pakket dat hij uiteindelijk nog achter Verstappen eindigde, hetgeen nooit had mogen gebeuren. Daarnaast is het ook persoonlijk pijnlijk: Ferrari draait het toptalent al voor de tweede keer dit seizoen onnodig de nek om. Waar zondag drie Honda-motoren in de top-tien eindigden, was Daniil Kvyat de enige dissonant. De Rus ging ten onder in het geweld van de eerste ronde en kwam die klap niet meer te boven. Alhoewel het altijd duwen en trekken is in de openingsronde, ging Kvyat hier toch niet helemaal vrijuit. Overstuur leidde ertoe dat hij Carlos Sainz toucheerde, waarna hij enkele momenten later ook de tweede McLaren – die van Lando Norris – torpedeerde. Hoe ongelukkig dit ook is en hoe klein de ruimtes in de openingsfase ook zijn, Kvyat mag hiervoor wel gedeeltelijk het boetekleed aantrekken. Door zijn momentje overstuur kon McLaren eigenlijk wel meteen inpakken en een goed resultaat vergeten. Dat Kvyat de eindstreep zelf uiteindelijk ook niet haalde, maakt het helemaal tot een race om snel te vergeten. Dat laatste geldt ook zonder enige twijfel voor het team van Haas. Aan grote woorden en ambitie ontbreekt het zelden bij de Amerikanen, maar aan daden vooralsnog wel. Haas bleef afgelopen zondag voor de tweede race op rij puntloos. De krachtmeting is China liet bovendien maar bar weinig aanknopingspunten zien. De kwalificatie was met twee auto's in de top-tien nog prima, maar dat viel niet te zeggen van de racepace. Romain Grosjean en Kevin Magnussen zakten daarmee beide door het ijs. De Fransman had de eer nog wel enigszins kunnen redden met het laatste WK-puntje, maar kwam op versere banden niet voorbij aan Alexander Albon. Het zegt eigenlijk alles. De race in China laat dan ook zien dat er nog veel werk aan de winkel is voordat Haas überhaupt aan de vierde plek in het kampioenschap kan denken. Door: Ronald Vording . Bron gpupdate.net.
  10. Toro Rosso hekelt stewards in China: "Straf Kvyat is onterecht. Franz Tost is niet te spreken over het ingrijpen van de wedstrijdleiding tijdens de Grand Prix van China. Daniil Kvyat raakte in de openingsronde beide McLarens en moest dit bekopen met een 'drive through penalty'. Ten onrechte zo vindt Tost. Kvyat kende in de openingsfase - waar de ruimtes toch al uiterst klein zijn - een moment van overstuur en toucheerde vervolgens Carlos Sainz en Lando Norris. Waar de Rus van een race-incident sprak, oordeelden de stewards anders. Het controleverlies werd hem aangerekend als fout, waardoor een 'drive through' en twee strafpunten op zijn licentie volgden. "Die straf is volgens mij onterecht", reageert Tost op de gang van zaken tegenover Motorsport.com. "Norris zat naast de baan en kwam behoorlijk agressief terug. Wat moet Daniil dan nog doen? Daarom vind ik het besluit ook echt niet terecht", komt hij met zijn eigen, bijzondere lezing van het incident. "Je kunt het natuurlijk niet meer veranderen, maar Daniil en Graham zijn namens het team nog wel naar de stewards gegaan om onze mening duidelijk te maken." De uitvalbeurt van de Rus maakte de malaise uiteindelijk compleet, al was dat volgens Tost vooral uit voorzorg. "We wilden deze motor wat sparen qua afgelegde kilometers. Met de nieuwe reglementen mag je nog maar drie motoren gebruiken, dus daarom hebben we hem binnengehaald." Met medewerking van Adam Cooper . Bron gpupdate.net.
  11. Max Verstappen: 'Gelukkig zijn er nog achttien races te gaan. In China heeft Max Verstappen het maximale uit zijn RB15 weten te halen met een vierde plek. Maar de Nederlander hoopt dat Red Bull stappen gaat zetten waardoor ze eindelijk met de big boys mee kunnen doen. Dankzij een sterke strategie kwam Max Verstappen voor Charles Leclerc de finish over in Shanghai. Als het alleen aan de auto had gelegen, was de race wellicht iets anders verlopen, want de Red Bull-bolide mist vooral vermogen op de rechte stukken. Daar kan de auto maar net de Ferrari's bijbenen, maar Valtteri Bottas en Lewis Hamilton blijven buiten schot. Het verschil is minimaal een halve seconde per ronde. Verstappen weet dit ook, en is daarom ook redelijk tevreden met de uitkomst van de race. "Deze vierde plek is oké, verder niets speciaals. We hebben goede punten gescoord voor het kampioenschap. Dat is in deze situatie het belangrijkste. Als je niet snel genoeg bent, moet je de punten binnenhalen. Dat is het doel. Op dit moment, tenminste," vertelt hij aan de Telegraaf. En in zijn uitspraak valt ook te bespeuren dat hij toch wel hoopt dat Adrian Newey de RB15 van zodanige upgrades voorziet waardoor Verstappen in ieder geval de Mercedessen weer kan bijhouden. Domme beslissingen Die belofte is al min of meer gedaan voor de eerstvolgende Grand Prix in Barcelona. Daar worden de RB15's van verschillende updates voorzien waardoor ze sowieso op de rechte stukken aanzienlijk sneller zullen zijn. Maar op die updates genoeg zijn weet nog niemand. Barcelona is immers een GP waarvoor veel teams de auto's grondig herzien en verbeteren. Daarom blijft Verstappen nuchter. "Het is nu zaak dat we geen punten verliezen door domme beslissingen of crashes of dat we de race niet uitrijden door problemen met de auto of motor. Alles werkt in ieder geval." En wat betreft het geduld dat de Limburger nog op moet brengen voordat duidelijk wordt of de RB15 echt een winnaarsauto wordt, houdt Verstappen zich ook redelijk op de vlakte: "Gelukkig zijn er nog achttien races te gaan. Gedurende het seizoen kunnen er nog heel veel dingen veranderen." Tags: Formule 1, NL, Max Verstappen, Red Bull, RB15 D. Wilman. Bron autobahn.eu
  12. Dagje naar Amsterdam? Doe het niet! Parkeren is bizar duur. Amsterdam is er niet meer voor de Nederlander, het is vanaf vandaag exclusief voor de rolkofferberijders. U moet van Femke Halsema en haar stadsbestuur wegblijven uit de stad met uw zuurverdiende centen. Parkeren is onmenselijk duur vanaf vandaag. Terwijl Femke Halsema in New York is (ongetwijfeld is ze daar met een zeilboot naartoe geroeid) om te vertellen dat fossiele brandstoffen slecht zijn, pakt de lieve stad nog even door met autohaat. Vanaf vandaag kost het een half maandsalaris om een paar minuten in 020 te kunnen parkeren. Om precies te zijn €7,50 per uur. Voor dat geld sta je niet mooi droog in een parkeergarage, met fijne muzak in de liften en verwarming rondom de auto. Welnee, gewoon in een vakkie langs de sloot gracht (met poep op de stoep en haat in de straat). Doel van de hele operatie is: 'de binnenstad bereikbaar houden'. Nu is dat een mooi streven, maar dat bereik je niet door automobilisten uit te kleden. Daarvoor kun je beter alternatieven bieden, elektrische scooters bijvoorbeeld. Maar hee, wat deed diezelfde gemeente Amsterdam vorige week nog? Precies, (elektrische) scooters naar de rijbaan dirigeren en een helmplicht invoeren. Ja jongens, dat werkt dus niet. Elektrische scooters zijn een briljant slimme oplossing voor het vervoersprobleem in het uit de kluiten gegroeide dorpje dat Amsterdam is. Dat de gemeente van de lawaaiige scooters met een verbrandingsmotor af wil is niet zo gek, maar had dan op zijn minst even een uitzondering gemaakt voor de elektrische varianten. Helaas. En daarom sluit Autobahn zich aan bij het negatieve reisadvies dat Geenstijl vanmorgen uitvaardigde: WAARSCHUWING. GA NIET NAAR AMSTERDAM. Tags: Parkeergeld, NL, Amsterdam, Femke Halsema, Duur M. Goes. Bron autobahn.eu
  13. Daniil Kvyat: ''Het boeit me helemaal niks wat zij ervan vinden'. Daniil Kvyat ging niet voor het eerst in de fout in China, waarbij Lando Norris en Carlos Sainz veel schade opliepen waarbij hun race al gelijk over was. Na de race was Kvyat echter totaal niet te spreken over de straf. ‘’Ik denk dat iedereen heeft kunnen zien wat er gebeurd. Naar mijn idee gebeurt er weinig en slaat de straf helemaal nergens op. Dit moeten we met de stewards gaan bespreken’’, was Kvyat duidelijk kwaad voor de camera van Ziggo Sport. Als Jack Plooij enige uitleg probeert te vragen, raakt de Rus geïrriteerd. ‘’Ik heb alles al gezien en weet wat mijn idee is. Het boeit mij niks wat de rest vindt. Als ze willen praten hoor ik het wel’’, klonk het woedend uit de mond van Kvyat. Bron gpblog.com
  14. dreka

    Formule 1 kalender 2019

    WK Stand Formule 1 Op deze pagina is de actuele stand van het WK van de Formule 1 te vinden. Het klassement wordt na iedere race bijgehouden. Nieuw is dit F1-seizoen dat er niet alleen WK-punten gescoord kunnen voor de positie aan het eind van de race, maar ook voor de snelste ronde. Alleen de top tien kan een extra WK-punt krijgen voor het rijden van de snelste ronde. Hieronder vind je meer over de WK-stand van de Formule 1: WK stand F1 2019, Snelste ronden 2019, Puntentelling Formule 1 en Vorige wereldkampioenen F1. Bron f1maximaal.nl
  15. dreka

    Formule 1 kalender 2019

    Uitslag van de race - Formule 1 Grand Prix van Bahrein 2019 gpupdate.net
×