Ga naar inhoud

dreka

Leden
  • Aantal items

    3628
  • Berichten in chatbox

    1026
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen Gewonnen

    86

dreka won de laatste dag op 25 september

dreka had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community Reputatie

290 Populair

3 Volgers

Over dreka

  • Titel
    SatellietVerslaafd
  • Verjaardag 30-11-1961

Apparatuur

  • Welke ontvanger heeft u?
    Array

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Array

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

  1. Uitslag van de race - Formule 1 Grand Prix van Rusland 2020. Formule 1-stand 2020 Op deze pagina vind je de kampioenschapsstanden bij het Formule 1-seizoen 2020. Mercedes-coureur Lewis Hamilton voert het klassement aan met 205 punten, Valtteri Bottas staat tweede. Max Verstappen, Lando Norris en Alex Albon completeren de top-vijf. Lewis Hamilton heeft dit jaar zes overwinningen geboekt. Bron gpupdate.net 11 okt Eifel Nürburgring
  2. Bottas wint in Rusland na tijdstraf Hamilton, Verstappen tweede. Valtteri Bottas heeft in Rusland zijn tweede overwinning van het seizoen behaald. Max Verstappen werd uitstekend tweede op het Sochi Autodrom. Polesitter Lewis Hamilton kreeg twee tijdstraffen van vijf seconden te verwerken omdat hij voor de race op de verkeerde plek een oefenstart had gemaakt en eindigde als derde. De race in Sochi kende een wat chaotische begin. Vooraan kwam Hamilton goed weg van de pole, terwijl Verstappen meteen Bottas voorbij zag komen voor de tweede plek. De Limburger kroop richting de tweede bocht naar de achterkant van de Fin, maar kreeg geen kans om de tweede positie te heroveren doordat Bottas een kijkje besloot te nemen bij Hamilton. De Brit zat echter aan de binnenkant en bleef zijn teamgenoot voor. Verstappen kreeg intussen Daniel Ricciardo naast zich, alvorens wijd te gaan in de tweede bocht. De Nederlander moest hierdoor tussen de piepschuimen blokken door voordat hij terug mocht komen op de baan. De Red Bull-coureur deed dit vluchtig, waardoor hij achter Ricciardo terug kon keren tussen de lijnen. Even verder pakte Verstappen de derde plek terug van de Australiër, die vervolgens ook nog een positie verloor aan teamgenoot Esteban Ocon. Op dat moment verscheen de safety car op het circuit omdat er verder naar achteren brokken waren gemaakt. Net als Verstappen was ook Carlos Sainz wijd gegaan bij de tweede bocht. Ook de Spanjaard dacht snel tussen de piepschuimen blokken te kunnen slalommen, maar botste de linkerkant van zijn McLaren hard tegen de muur, waarna hij midden op de baan tot stilstand kwam. Verschillende coureurs konden Sainz nog maar net ontwijken. Teamgenoot Lando Norris moest flink van het gas voor de Spanjaard en viel hierdoor terug naar de laatste plek. Bij de vierde bocht ging het ondertussen mis bij Lance Stroll. De Canadees werd bij het uitkomen van de bocht van achteren geraakt door Charles Leclerc, waardoor hij de controle over zijn Racing Point verloor en in de muur crashte. De wedstrijdleiding besloot hierop de race te neutraliseren. Tijdens de safety car-periode kreeg Hamilton te horen dat hij twee keer een tijdstraf van vijf seconden aan de broek had gekregen omdat hij voor de race twee overtredingen had gemaakt bij het maken van een proefstart. "Waar staat dat in het regelboek", reageerde de regerend wereldkampioen verbolgen. Om daar later aan toe te voegen: "Dit is belachelijk." Na vijf ronden kwam de safety car naar binnen en ging de race weer verder. Vooraan bleef de situatie onveranderd. Hamilton bleef aan kop, voor Bottas, Hamilton, Ocon en Ricciardo. De race was zestien ronden oud toen Hamilton naar binnen kwam voor een pitstop, waarbij hij meteen zijn dubbele tijdstraf inloste. De Brit vervolgde zijn weg op de harde compound en op de elfde plek. Bottas erfde de leiding en bouwde in de ronden die volgden een voorsprong van tien seconden op ten opzichte van Verstappen. Verstappen zocht na 25 ronden de pits op om naar de harde band te gaan en kwam achter Bottas en de nog niet gestopte Charles Leclerc en Daniil Kvyat als vierde terug in de race. Bottas volgde een ronde later en behield de leiding bij zijn pitstop, waarna de overwinning een formaliteit leek. Verstappen keerde met een inhaalactie op Kvyat terug in de top-drie en lag weer tweede nadat Leclerc zijn pitstop had gemaakt. Kvyat ging daarna naar de pits, waarmee Hamilton naar P3 promoveerde. De Brit zat echter tandenknarsend in de auto, aangezien hij op banden reed die zo'n tien ronden ouder waren dan die van Bottas en Verstappen, wat het moeilijk maakte om nog verder naar voren te komen. Bottas genoot tijdens zijn laatste stint een ruime voorsprong op Verstappen, die op zijn beurt een stevige buffer op Hamilton had. Aan de voorkant van het veld was het de rest van de middag dus weinig spannend. Bottas reed eenvoudig naar zijn tweede zege van het seizoen, na eerder de seizoensopener in Oostenrijker op zijn naam te hebben geschreven. Verstappen finishte als tweede, terwijl Hamilton het podium in Sochi completeerde. Sergio Perez behaalde een sterke vierde plaats, Ricciardo werd vijfde, inclusief een tijdstraf van vijf seconden omdat hij bij een inhaalactie op teamgenoot Ocon wijd was gegaan in de tweede bocht en niet de door de wedstrijdleiding voorgeschreven route tussen de piepschuimen borden had genomen. Leclerc eindigde als zesde, Ocon hield thuisrijder Kvyat net achter zich voor de zevende plek. Daarachter vond een vermakelijk gevecht plaats voor de laatste punten, met dank aan Lando Norris, Pierre Gasly en Alexander Albon. De McLaren-coureur slaagde er op een oude set banden echter niet in om de coureurs van AlphaTauri en Red Bull achter zich te houden en moest uiteindelijk tweede pitstop te maken, waardoor hij in achterveld finishte. Gasly pakte de negende plaats in Sochi en Albon nam het laatste punt mee naar huis. Over twee weken gaat het Formule 1-seizoen 2020 verder met de Grand Prix van de Eifel op de Nürburgring. Bron gpupdate.net.
  3. Wolff over rol F1 CEO: 'Dat zou Ferrari niet aanvaard hebben. Mercedes teambaas Toto Wolff zegt dat verkennende gesprekken om zelf de opvolger van Chase Carey te worden als CEO van de Formule 1 niet ver gingen, maar stelt dat Ferrari die stap toch zou geblokkeerd hebben. Op vrijdag werd aangekondigd dat Carey het roer doorgeeft aan huidig Lamborghini CEO en ex-Ferrari F1-teambaas Stefano Domenicali, die vanaf januari de nieuwe CEO wordt van de Formule 1. Heel even was ook Toto Wolff in beeld om Carey op te volgen en Wolff gaf in Sochi toe dat er verkennende gesprekken waren geweest. Volgens Wolff zou Ferrari echter een veto hebben gebruikt tegen een dergelijke zet en dus bleef het bij gesprekken. "Ik denk dat iedereen weet dat er beginnende gesprekken zijn geweest met Greg [Maffei, CEO van Liberty Media], maar dat is niet verdergegaan. We schieten goed op en ik respecteer wat Greg heeft bereikt. Maar ik ben graag bij Mercedes. Ik heb ondervonden dat ik hou van de stopwatch, van het competitieve aspect en van het racen. Ik moet mezelf elke dag in de arm knijpen dat ik mede-eigenaar van het team ben met Mercedes. Uiteindelijk zou het toch niet door zijn gegaan, want dat zou Ferrari niet geaccepteerd hebben." Ferrari maakte zich de voorbije winter inderdaad ongerust over enige CEO-ambities van Wolff. Ferrari CEO Louis Camilleri stelde toen dat sleutelfiguren van een team die een functie oppakken bij het kampioenschap "automatisch een belangenverstrengeling veroorzaken, terecht of niet." De bezwaren van Ferrari hebben geleid tot een akkoord, informeel in de paddock bekend als de Toto-regel, die stelt niemand aangenomen kan worden door de F1 die de vorige twee jaar voor een team heeft gewerkt. Wolff heeft begrip voor de bezwaren van Ferrari, maar de Oostenrijker in ieder geval tevreden met de komst van Domenicali, die opvallend genoeg zelf teambaas was van Ferrari, maar dan wel al een stukje langer geleden. "Ferrari had het recht en dat respecteer ik ook. Ik had wellicht hetzelfde gedacht. Maar goed, uiteindelijk moet je de beste man hebben om de sport te runnen en ik denk dat ze die vandaag hebben. Stefano is een topper." Van Wolff wordt nu verwacht dat hij bij Mercedes zal aanblijven in een minder intense, overkoepelende rol, maar de functie van teambaas aan iemand anders zal doorgeven. Bron gpupdate.net.
  4. Uitslag van de kwalificatie - Formule 1 Grand Prix van Rusland 2020. Bron gpupdate.net.
  5. Hamilton pakt pole in Rusland, Verstappen ijzersterk tweede. Lewis Hamilton heeft de pole-position behaald voor de Grand Prix van Rusland. De Brit overleefde een spannend moment in Q2 om in de slotfase van de kwalificatie een halve seconde sneller te gaan dan de rest. Max Verstappen ging op de valreep naar de tweede tijd, waardoor de Nederlander zondag voor het eerst van de eerste startrij vertrekt in Sochi. Valtteri Bottas kreeg het niet voor elkaar in de laatste kwalificatiesessie en moet het zondag met de derde startplaats doen. Valtteri Bottas leek dit weekend in goede doen te verkeren op het Sochi Autodrom. De Fin was de snelste in de eerste twee trainingen, maar moest op zondagochtend toezien hoe teamgenoot Lewis Hamilton flink sneller ging dan hij. Daarmee leek de kwalificatie weer een flinke strijd te worden tussen de Mercedes-rijders. Red Bull kwam vrijdag niet goed uit de startblokken in Rusland en Max Verstappen leek er nog flink aan te moeten trekken om de Renaults en Racing Points achter te zich te houden in de kwalificatie, maar de Nederlander deed het weer eens beter dan menigeen had verwacht. Q1 Verschillende coureurs hadden tijdens hun eerste run in de kwalificatie moeite om hun wagens binnen de lijnen te houden. Zo zag onder andere Lewis Hamilton zijn eerste rondetijd geschrapt worden wegens het overschrijven van track limits. Uiteindelijk was er geen vuiltje aan de lucht voor de regerend kampioen. De Brit kwam bij zijn volgende poging tot een 1.32.983, waarmee hij achter teamgenoot Valtteri Bottas goed was voor de tweede tijd in Q1. De Fin liet een 1.32.656 noteren en was daarmee drie tienden sneller dan zijn naaste collega. Thuisrijder Daniil Kvyat sprong aan het einde van de sessie naar de derde stek in de tijdentabel met een 1.33.511, terwijl Esteban Ocon sterk voor de dag door met een 1.33.557 de vierde tijd te rijden. Max Verstappen eiste de vijfde plek in de tijdenlijst op door op de medium band rond te gaan in een 1.33.630. Williams-rijder George Russell klokte de dertiende tijd en ging daarmee voor de zesde keer dit jaar door naar Q2. Ferrari-coureurs Charles Leclerc en Sebastian Vettel waren slechts veertiende en vijftiende, maar waren zo'n halve seconde sneller dan Romain Grosjean, de eerste rijder aan de verkeerde kant van de streep. De Fransman leek met de zestiende tijd alles uit zijn Haas te hebben gehaald, maar zat daarmee wel bij de eerste vijf afvallers. Ook Antonio Giovinazzi, Kevin Magnussen, Nicholas Latifi en Kimi Raikkonen waren te langzaam om door te kunnen gaan naar Q2. Laatstgenoemde ging tijdens zijn laatste ronde in de rondte bij de tweede bocht. Q2 Bij aanvang van het tweede kwalificatiedeel werden de eerste regendruppels gespot, maar van een bui was nog lang geen sprake, zodat de coureurs gewoon op slicks konden blijven rijden. Daniel Ricciardo ging met een 1.32.218 naar P1. Valtteri Bottas, die samen met Lewis Hamilton een poging deed om zich op de medium te kwalificeren, klokte de tweede tijd met een 1.32.405. Max Verstappen deed eveneens een run op de mediums en noteerde de vierde tijd. Lewis Hamilton zag opnieuw zijn rondetijd geschrapt worden wegens track limits. Met nog 2 minuten en 15 seconden te gaan was er een flinke crash voor Sebastian Vettel. De Duitser toucheerde de kerbstone aan de binnenkant van de vierde bocht, waardoor hij de controle over zijn SF1000 verloor en bij het uitkomen van de knik van de baan spinde en tegen de kunststof blokken belandde. De wagen van de viervoudig wereldkampioen draaide terug het circuit op, waardoor de rode vlag tevoorschijn moest komen. Charles Leclerc zat vlak achter Vettel op het circuit en kon niet voorkomen dat hij over een deel van de losgekomen voorvleugel van zijn teamgenoot reed. Voor onder andere Lewis Hamilton kwam de code rood zeer ongelegen. De Brit had namelijk nog geen tijd staan en stond daardoor slechts vijftiende in de tijdentabel. Ook Alexander Albon, Lance Stroll, George Russell stonden in de gevarenzone, net als de sowieso uitgeschakelde Sebastian Vettel. De 2 minuten en 15 seconden zouden genoeg moeten zijn om één snelle ronde te kunnen rijden, maar dan moest de ronde uit de pits wel genoeg zijn. Nog ver voordat er een officiële melding pas over wanneer de kwalificatie weer hervat zou worden, verlieten de coureurs echter al massaal hun garage om plaats te nemen aan het einde van de pitstraat. Hamilton verliet als een van de laatsten de pitbox en wachtte daarmee nog een uitdaging om voor het uithangen van de vlag bij start-finish te zijn. De Brit kreeg de instructie om zich langs de auto's voor hem te worstelen, maar net op dat moment schoot hij op koude banden van de baan bij de tweede bocht. Om nog een fatsoenlijke aanloop te kunnen maken, moest Hamilton ook nog een gat laten vallen in de laatste bocht. "Need to go! Need to go!", riep zijn engineer Peter Bonnington in zijn oor, waarop Hamilton op het gaspedaal stampte en met een seconde te gaan over de streep ging om aan zijn laatste snelle ronde te beginnen. Hamilton had niet zijn beste ronde maar ging met een 1.32.835 naar de vierde tijd, waarmee hij zich plaatste voor Q3, al moet hij de race zondag wel starten op de zachte band in plaats van de medium, wat eigenlijk het plan was van Mercedes. Max Verstappen voerde aan het einde van Q2 het treintje aan, maar verbeterde zich niet aangezien zijn eerste tijd goed genoeg was om door te gaan naar Q3. Hij stond aan het einde van de sessie negende in de tijdenlijst. Charles Leclerc was elfde en daarmee klaar voor deze kwalificatie. Daniil Kvyat bleef steken op de twaalfde tijd en was dus ook uitgeschakeld. Lance Stroll kon wegens een probleem met zijn Racing Point geen tijd meer rijden en moet het zondag met de dertiende startplek, terwijl George Russell zich als veertiende kwalificeerde. Q3 Ondanks het gestress tijdens de tweede kwalificatiesessie stond Hamilton er gewoon weer aan het begin van Q3. Nadat Bottas een 1.32.184 de snelste tijd had gereden, dook Hamilton daar ruim onder door een ronde in 1.31.391 te voltooien. Verstappen stuurde zijn Red Bull naar een 1.32.360, waarmee hij naar de eerste runs derde stond, al was het verschil met Daniel Ricciardo in de Renault maar een paar honderdsten en zat ook Sergio Perez met de Racing Point niet ver van de Nederlander af. Bottas verbeterde zich aan het einde van de kwalificatie naar een 1.31.956, maar Hamilton greep hierna de pole met een 1.31.304. Verstappen profiteerde van een sleepje en kwam in een 1.31.867 over de streep, waarmee hij Bottas voorbij ging voor de tweede startplek. De Fin moet het zondag dus doen met de derde startplek en heeft Perez naast zich op de grid. De derde rij is voor Daniel Ricciardo en Carlos Sainz, terwijl Esteban Ocon, Lando Norris, Pierre Gasly en Alexander Albon de rest van de top-tien op de startopstelling vormen. De Grand Prix van Rusland begint zondag om 13.10 uur. Bron gpupdate.net.
  6. Uitslag van de eerste vrije training - MotoGP Grand Prix van Catalonië 2020. Bron gpupdate.net. De tweede vrije training begint vrijdagmiddag om 14.10 uur Nederlandse tijd.
  7. Uitslag eerste vrije training Formule 1 GP Rusland 2020. Valtteri Bottas heeft de snelste tijd genoteerd in de eerste vrije training voor de Grand Prix van Rusland. Max Verstappen klokte de derde tijd, terwijl Lewis Hamilton niet verder kwam dan P19. Redactie Dat Hamilton slechts negentiende werd, laat zich verklaren door het feit dat hij op de zachte banden gehinderd werd door de nodige crashes. Nadien reed hij enkel op de harde banden. Valtteri Bottas was namens hetzelfde Mercedes de snelste man, voor Daniel Ricciardo en Max Verstappen. Alexander Albon kwam niet verder dan P8 op zeven tienden van Verstappen. Hij bleef daarmee wel de beide Ferrari's voor, waarbij het opviel dat Sebastian Vettel eens sneller was dan Charles Leclerc. Bekijk de volledige uitslag van de eerste vrije training hieronder. Bron Racingnews365.nl 14:00-15:30 Tweede vrije training
  8. Formule 1 tijdschema: Hoe laat begint de Grand Prix van Rusland? Na negen Grands Prix in elf weken tijd begint de Formule 1 aan een iets rustigere periode met meer rust tussen de wedstrijden, te beginnen in Rusland. De afgelopen twee races op Italiaanse bodem leverden een enorm spektakel op. Met drie rode vlaggen, een zeer verrassende winnaar op Monza, het eerste podium van Alexander Albon op Mugello, stevige crashes en twee nulscores voor Max Verstappen viel er heel wat na te praten. De rust is inmiddels enigszins teruggekeerd en het circus maakt zich op voor een tripje naar Rusland. De aankomende race vindt namelijk plaats op het Olympisch Park van Sochi. De lokale organisatie heeft het gebied waar in 2014 de Olympische Winterspelen plaatsvonden omgetoverd tot een modern circuit. Heel erg populair is het semi-stratencircuit niet, aangezien er weinig echte inhaalmogelijkheden zijn. Alleen het ellenlange rechte stuk richting de eerste bocht kan voor het nodige spektakel zorgen. Dat de baan op het lijf geschreven is van Mercedes, bewijzen de statistieken. Sinds de GP in 2014 op de kalender verscheen kwam er alle jaren een zilverpijl als eerste over de meet. Lewis Hamilton won er reeds viermaal, teamgenoten Nico Rosberg en Valtteri Bottas zegevierden een keer. Kan iemand die hegemonie doorbreken? Hoe laat begint de Grand Prix van Rusland? De Russische Formule 1 GP vindt niet volgens het gebruikelijke tijdschema plaats vanwege het tijdverschil van één uur met Europa. Daardoor beginnen de sessies wat eerder dan we in Nederland gewend zijn. De eerste vrije training op vrijdag 25 september 2020 start om 10.00 uur Nederlandse tijd. De tweede trainingssessie begint om 14.00 uur Nederlandse tijd. Zoals gebruikelijk duren deze trainingen allebei anderhalf uur. Op zaterdagochtend gaat om 11.00 uur Nederlandse tijd het licht op groen voor de laatste training, die een uur duurt. De kwalificatie begint om 14.00 uur Nederlandse tijd. De race start lokale tijd nog een uur eerder. De Grand Prix van Rusland vindt plaats op zondag 27 september 2020 en begint om13.10 uur Nederlandse tijd. Tijdschema Formule 1 Grand Prix van Rusland 2020: Vrijdag 25 september 2020 10:00-11:30 Eerste vrije training 14:00-15:30 Tweede vrije training Zaterdag 26 september 11:00-12:00 Derde vrije training 14:00-15:00 Kwalificatie Zondag 27 september 13:10 Race Bron gpupdate.net.
  9. Hallo Rini. Jammer Rini maar ik ga je niet vergeten , ik kom nog wel een keer naar het mooie Monnickendam. Je bent en blijft een kanjer. Heel veel succes in je nieuwe appartement. Groetjes gewenst.
  10. Formule 1-stand 2020 Op deze pagina vind je de kampioenschapsstanden bij het Formule 1-seizoen 2020. Mercedes-coureur Lewis Hamilton voert het klassement aan met 190 punten, Valtteri Bottas staat tweede. Max Verstappen, Lando Norris en Alex Albon completeren de top-vijf. Lewis Hamilton heeft dit jaar zes overwinningen geboekt. Bron gpupdate.net
  11. Szafnauer: "Vettel gaat een belangrijke rol in ons team spelen" Racing Point/Aston Martin heeft in de persoon van Sebastian Vettel een viervoudig wereldkampioen Formule 1 aan weten te trekken. Teambaas Otmar Szafnauer kan zijn geluk niet op. Jan van der Burgt Racing Point/Aston Martin-teambaas Otmar Szafnauer is zeer gelukkig met zijn nieuwe aanwinst: "Iedereen in Silverstone is ontzettend opgewonden over het nieuws dat Sebastian Vettel ons komt versterken. Hij is een bewezen kampioen en brengt een winnaarsmentaliteit mee naar het team die raakt aan de ambities van het nieuwe Aston Martin F1 Team", zo laat de Roemeen in een reactie weten. "Op een zaterdag- of zondagmiddag is Sebastian één van de beste coureurs ter wereld en ik kan niemand bedenken die beter in staat is om ons aan de hand meet te nemen richting het nieuwe hoofdstuk van dit team. Zijn rol in het vooruit helpen van dit team wordt erg belangrijk." Tom Coronel gaat in de nieuwste RacingNews365-podcast op nog veel meer onderwerpen in, zoals de aanstaande Toscaanse Grand Prix, maar ook het falen van Ferrari. Beluister de podcast, met host Thomas van Groningen en autocoureur Tom Coronel, hieronder. Bron Racingnews365.nl
  12. Vettel blij: "Kunnen hier iets speciaals neerzetten. Sebastian Vettel is erg blij dat hij bij Racing Point toch nog een zitje voor volgend seizoen heeft kunnen vinden. De Duitser wordt de vervanger van Sergio Perez bij het team dat vanaf 2021 als Aston Martin door het leven zal gaan. Wouter Leendertsen Nog voor het seizoen begonnen was, kreeg Vettel te horen dat hij zijn stoeltje bij Ferrari volgend jaar kwijt ging raken. Al snel doken de geruchten op dat de viervoudig wereldkampioen weleens Sergio Perez zou kunnen vervangen bij Racing Point. Die geruchten werden steeds sterker en verdwenen vervolgens naar de achtergrond, totdat Perez gisteren zelf met het nieuws kwam dat hij vertrekt bij het voormalige Force India-team. Vettel is maar wat blij met de kans die hij geboden krijgt. "Ik ben blij dat ik eindelijk dit heuglijke nieuws over mijn toekomst kan delen", vertelt de Duitser in een statement. "Ik ben er trots op dat ik mag zeggen dat ik in 2021 Aston Martin-coureur ben." "Dit is een nieuw avontuur met een legendarische naam in de Formule 1. Ik ben onder de indruk van de resultaten die het team dit seizoen heeft behaald en ik geloof dat de toekomst er nog zonniger uitziet. De energie en toewijding die Lawrence in de sport steekt is inspirerend en ik geloof dat we hier samen iets speciaals neer kunnen zetten." Vettel heeft die energie ook nog steeds. "Ik hou nog steeds erg van de Formule 1 en heb nog steeds de ambitie om vooraan mee te strijden. Het is een voorrecht om dat met Aston Martin te mogen doen." Bron Racingnews365.nl
  13. OFFICIEEL: Sebastian Vettel naar F1-team Aston Martin. Viervoudig wereldkampioen Sebastian Vettel zet zijn carrière in de Formule 1 voort bij het Aston Martin F1 Team. Redactie Sebastian Vettel verruilt vanaf 2021 Scuderia Ferrari voor het Aston Martin F1 Team - de opvolger van het huidige Racing Point. De Duitser vervangt daar Sergio Perez die gisteren bekend maakte dat hij aan het einde van dit seizoen, ondanks een doorlopend contract, bij het team vertrek. De komst van Vettel hing al maanden in de lucht, waarbij direct duidelijk werd dat Perez kind van de rekening zou worden. Vettel wordt teamgenoot van Lance Stroll, zoon van mede-eigenaar Lawrence Stroll. De Duitser behaalde in zijn Formule 1-carrière tot dusver vier wereldtitels, 53 zeges en 119 podiumplaatsen. Vettel tekende een contract voor meerdere jaren ('2021 and beyond'), maar om hoeveel seizoenen het exact gaat, is niet bekendgemaakt. Racing Point/Aston Martin labelt het aantrekken van Vettel als een 'duidelijk statement': "Daarmee onderstrepen we onze ambitie om van dit team één van de meest competitieve namen te maken." Bron Racingnews365.nl
  14. Perez vertrekt bij Racing Point. Sergio Perez vertrekt aan het eind van dit seizoen bij Racing Point. Dat maakt hij bekend op Twitter. Wouter Leendertsen. "Alles in het leven kent een begin en komt tot een eind en na zeven jaar is mijn tijd bij dit team tot een einde gekomen", schrijft de Mexicaan in een statement. "Ik zal de herinneringen van alle mooie momenten koesteren, evenals de vriendschappen en het zaligmakende gevoel dat ik alles heb gegeven. Ik ben dankbaar voor de kans die Vijay Mallya, die in mij geloofde en ervoor zorgde dat ik mijn Formule 1-carrière een vervolg heb kunnen geven bij Force India, mij geboden heeft." "Ik wens de huidige leiding, onder de vleugels van Lawrence Stroll, het allerbeste voor de toekomst, helemaal met het Aston Martin-project wat eraan zit te komen", aldus de 30-jarige coureur, die aangeeft geen 'plan b' te hebben. De positie van Perez bij Racing Point was gedurende het hele seizoen al niet zeker. Sinds duidelijk werd dat Sebastian Vettel bij Ferrari zou vertrekken, werd hij in de media al genoemd als vervanger van de Mexicaan. De timing van het vertrek is opmerkelijk te noemen, omdat teambaas Otmar Szafnauer eerder vandaag aangaf door te willen gaan met Lance Stroll en Perez. Perez reed sinds 2014 voor Racing Point, wat toen nog door het leven ging als Force India. Daarvoor was de man uit Guadalajara twee jaar voor Sauber en een seizoen voor McLaren actief in de koningsklasse. Sebastian Vettel naar F1-team Aston Martin Bron Racingnews365.nl
×