Ga naar inhoud

dreka

Moderators
  • Aantal items

    3455
  • Berichten in chatbox

    1026
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen Gewonnen

    79

dreka won de laatste dag op 22 mei

dreka had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community Reputatie

274 Populair

3 Volgers

Over dreka

  • Titel
    Moderator
  • Verjaardag 30-11-1961

Apparatuur

  • Welke ontvanger heeft u?
    Array

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Array

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

  1. De Week van de Jaren 70 weer van start op NPO Radio 5 22 mei 2020 Geschreven door Redactie Permalink Zaterdag gaat op NPO Radio 5 de ‘Week van de Jaren 70’ weer van start. De radiozender staat een week lang in het teken van de muziek van de jaren 70. NPO Radio 5 Clubhuis DJ Jan Rietman bijt zaterdag 23 mei om 07.00 uur het spits af met zijn programma Wekker-Wakker-Weekend! Rietman opent zaterdagochtend met collega-dj Bert Kranenbarg ook het NPO Radio 5 Clubhuis, waarin luisteraars virtueel kunnen samenkomen via nporadio5.nl om De Week van de Jaren 70 met elkaar te beleven. Legendarische spelletjes Tijdens De Week van de Jaren 70 laten de dj’s van NPO Radio 5 legendarische radiospelletjes terugkeren. Zo zal Jeroen van Inkel in zijn programma met de luisteraars Raad een lied (of niet) spelen, herintroduceert Hans Schiffers Vijftig pop of een envelop en blaast Bert Kranenbarg Geen ja, geen nee nieuw leven in. In De MAX! is Raden maar te horen en Bert Haandrikman presenteert een radioversie van De lopende band, bekend van het tv-programma Eén van de Acht met Mies Bouwman. Evergreen Toplijst van de Jaren 70 Afgelopen periode kon er gestemd worden door de luisteraars van de radiozender op de beste platen uit de jaren 70. Hun stemmen leiden tot de Evergreen Toplijst van de Jaren 70, die op vrijdag 29 mei tussen 07.00 en 20.00 uur de afsluiting vormt van De Week van de Jaren 70 Podcast Henkjan Smits maakt een podcast over het legendarische Holland Pop Festival in 1970 (Omroep MAX). Deze zomer is het vijftig jaar geleden dat het eerste meerdaagse muziekfestival in Nederland werd georganiseerd. Het festival veranderde de muziekcultuur in Nederland voorgoed. De podcast Holland Pop Festival is vanaf maandag 25 mei beschikbaar via de NPO Radio 5-app, de website van de radiozender en de bekende podcastplatforms. Luisteren naar NPO Radio 5 kan via DAB+, alle (digitale) radiopakketten en wereldwijd via Internet. Meer informatie: https://www.nporadio5.nl/ Bron mediamagazine.nl
  2. Streamingdienst Amazon Prime Video start koop en huur van films 22 mei 2020 Geschreven door Redactie Permalink Amazon Prime Video lanceert de Prime Video Store in Nederland. Hiermee kunnen klanten ook de nieuwste films kopen of huren via de streamingdienst. Lancering De dienst Prime Video Store is deze week gelanceerd in Nederland en biedt aan aanvulling op het aanbod van films en series dat standaard beschikbaar is in het abonnement van de dienst. Alle klanten van Amazon in Nederland kunnen nu nieuwe releases en blockbusters huren of kopen in de Prime Video Store via primevideo.com en de Prime Video app. Aanbod De Prime Video Store brengt films als huur of koop van grote Amerikaanse studio’s zoals Disney, Warner Bros., Universal, Sony, Paramount en Lionsgate, met recente nieuwe titels zoals 1917, Jumanji: The Next Level en Star Wars: The Rise of Skywalker , die per direct te zien zijn. Lokale filmstudio’s zoals Dutch FilmWorks, WW Entertainment and Belga Films brengen bij de lancering lokale titels als Penoza: The Final Chapter, Onze Jongens in Miami en Mees Kees in de Wolken . “Waarderen” “We hebben gezien hoezeer onze klanten het grote aanbod van nieuwe filmreleases waarderen die als koop of huur beschikbaar zijn op de Prime Video Store in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Japan, en daarom verheugt het ons om deze service vandaag uit te rollen in Nederland,” aldus Mike Hopkins, Senior Vicepresident van Amazon Prime Video & Amazon Studios in een persbericht. Abonnement Naast Nederland is de koop- en verhuurdienst ook recent gelanceerd in Frankrijk, Italië, Spanje, Canada, Australië en Mexico. De streamingdienst van Amazon kost 2,99 euro per maand en is onderdeel van het zogenaamde Prime abonnement. De dienst kent een proefperiode van 30 dagen. Kijken kan via smartphone, tablet en smart-tv. Ook devices Amazon Fire, Apple TV en Sony Playstation worden ondersteund. Bij aanbieder KPN is het aanbod van Prime Video ook te bekijken via de ontvanger voor Interactieve Televisie. Meer informatie via: https://www.primevideo.com/ Bron mediamagazine.nl
  3. Discovery komt met alternatieven voor klanten Canal Digitaal en Online.nl 20 mei 2020 Geschreven door Redactie Permalink Vanaf 1 juni verdwijnen de televisiezenders die vallen onder het Discovery-concern bij de aanbieders Canal Digitaal en Online.nl. Ook de nieuwe aanbieder Freedom Internet maakt gebruikt van de televisiediensten van Canal Digitaal. Zenders verdwijnen Televisiezenders zoals Discovery, TLC, Eurosport, Investigation Discovery en Animal Planet verdwijnen per 1 juni bij de genoemde aanbieders. Het is het moederbedrijf van Canal Digitaal, M7 Group, niet gelukt een nieuw contract te sluiten met Discovery. Canal Digitaal ruilt de televisiezenders in voor de televisiezenders BBC First HD BBC Entertainment, Fightbox en RTL Crime. Dplay en Eurosport Player Discovery geeft aan dat de klanten van Canal Digitaal de zenders niet hoeft te missen na 1 juni. Zo kunnen klanten lid worden van de streamingdiensten van Discovery: Dplay en de Eurosport Player. Dplay biedt de content aan van de televisiezenders Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport 1, Eurosport 2 en Animal Planet, HGTV, Food Network en MotorTrend. De Eurosport Player biedt de content van Eurosport 1, Eurosport 2 en daarnaast nog extra livestreams met sportevenementen. Daarnaast geeft Discovery dat het mogelijk is om over te stappen naar een andere aanbieder zoals Youfone, T-Mobile, Tele2, KPN, Stipte en Oxxio. Ook is het mogelijk om een abonnement af te sluiten bij een kabelprovider zoals Ziggo, Caiway en Delta. Joyne Kijkers die alleen over satelliettelevisie beschikken kunnen een overstap maken naar satelliet-tv-aanbieder Joyne. “Let er hierbij op dat u niet alle apparaten die u nu gebruikt, ook voor een JOYNE-abonnement kunt gebruiken. U heeft bijvoorbeeld een nieuwe CI+ Module nodig“, aldus de televisiezender op haar website. Meer informatie: https://www.discoverybenelux.nl/nieuws/ Bron mediamagazine.nl
  4. Ook aanbieder Delta voert prijswijzigingen door per 1 juli 20 mei 2020 Geschreven door Redactie Permalink Kabelaar Delta, actief in Zeeland, voert per 1 juli een aantal prijswijzigingen door. De prijzen van de Basis- en Budget-abonnementen stijgen en ook worden tv-pakketten duurder. Eerder al verhoogden KPN en Ziggo hun tarieven. Prijswijzigingen De prijs van een Budget-internetabonnement met 50Mbit/s-verbinding stijgt met anderhalve euro per maand. Bij een Basis-abonnement met downloadsnelheid van 100Mbit/s is dat een euro. Klanten die een gigabitverbinding afnemen zijn na 1 juli veel goedkoper uit. Nu kost dat minimaal 103 euro per maand, maar dat daalt naar 69 euro per maand. De dienst Extra snelheid 1.000 Mbps gaat vanaf 1 juli geen 55 euro maar 20 euro kosten. Film1 wordt onderdeel van pakket Interactief 120+ Uit het overzicht met prijsveranderingen blijkt ook dat naast internet, ook televisie kijken duurder wordt. Het Interactief 90+-pakket stijgt met anderhalve euro, naar 9,50 euro per maand. Het 120+-pakket stijgt met twee euro tot 20 euro per maand. Bij het 120+pakket zijn per 1 juli de Film1-betaalzenders inbegrepen. Eerder kostte dat 10 euro per maand extra. Aan het pakket Interactief 90+ worden de televisiezenders Pebble, RTL Television, Pure Babes en BabesTV toegevoegd. N-TV en Adult Channel verdwijnen per 1 juli uit dit pakket. Meer informatie op een speciale pagina op de website van aanbieder Delta. Bron mediamagazine.nl
  5. VOD-platform Dplay breidt uit met Discovery Science 19 mei 2020 Geschreven door Redactie Permalink Vanaf dinsdag 16 juni wordt de zender Discovery Science toegevoegd aan Dplay, het video-on-demand platform van Discovery. Dplay Via het platform Dplay zijn live en on-demand programma’s te zien van de Discovery-zenders Discovery, TLC, Investigation Discovery, Animal Planet, Food Network, HGTV en MotorTrend. Dit aanbod wordt vanaf 16 juni uitgebreid met Discovery Science. “Discovery Science heeft de missie om de vernieuwers van morgen te inspireren.”, aldus Discovery Networks Benelux in een persbericht. BBC Science collectie De ‘Science’ collectie van de BBC is onderdeel van de BBC ‘Natural History’ collectie die vanaf eind maart gefaseerd aan Dplay wordt toegevoegd en die de aankomende 10 jaar digitaal exclusief beschikbaar is op Dplay. Deze collectie wordt vanaf 16 juni toegevoegd en bestaat uit series en documentaires als In Search Of Science, Secrets Of Bones, Secret Universe – Journey Inside The Cell en Wonders of Life. Ook verschillende afleveringen van de documentaireserie Horizon zijn dan te bekijken. De serie, die dieper ingaat op de hedendaagse wetenschap en de impact hiervan op de mens, is bekroond met onder meer een Emmy Award voor ‘beste documentaire’. Abonnement Een abonnement op de VOD-dienst van Discovery kost 3,99 euro per maand of 39,99 euro per jaar. Hiermee zijn de programma’s te zien via onder andere de computer, tablet en Apple TV. Meer informatie: https://www.dplay.nl/ Bron mediamagazine.nl
  6. Olav Mol maakt opwachting in game F1 2020 De Formule 1-game F1 2020 krijgt er een opvallend Nederlands tintje bij. Voor het eerst wordt het spel voorzien van Nederlands commentaar, ingesproken door niemand minder dan Olav Mol himself. Jan van der Burgt. Olav Mol zal in F1 2020, de game die vanaf 10 juli te verkrijgen is, het Nederlandse commentaar voor zijn rekening nemen. Het was een voor Mol nieuw avontuur, maar wel een waar hij veel plezier aan beleefde. "Het was een flinke uitdaging, maar ontzettend leuk om te doen", zo laat hij in een reactie weten. "Dankzij Max Verstappen is de Formule 1 populair in Nederland, maar ook wereldwijd groeit de virtuele tak, die populairder en realistischer is dan ooit. Het is voor mij een enorme eer om deel uit te maken van de grootste racegame ter wereld." Ook Codemasters, de game-ontwikkelaar verantwoordelijk voor de F1-reeks, is verheugd met het toevoegen van Olav Mol als commentator: "We laten daarmee onze toewijding zien om een volledige authentieke en realistische ervaring te bieden. We zijn er trots op Mol met zijn iconische en herkenbare stem toe te voegen aan ons team." F1 2020 heeft meer nieuwe features in petto voor de fans. Zo kan men voor het eerst zelf een elfde team aanmaken, waardoor de gamer niet alleen de rol van coureur op zich neemt, maar ook die van teammanager. Voor die hard Michael Schumacher-fans is er de optie om de speciale deluxe-editie te bestellen, waarmee er kan worden gereden met enkele van de iconische bolides van de zevenvoudig wereldkampioen. Bron Racingnews365.nl
  7. Radio 10 en Qmusic tevreden over luistercijfers 19 mei 2020 Geschreven door Redactie Permalink Zowel Radio 10 (Talpa) als Qmusic zijn tevreden over de luistercijfers over de meetperiode maart-april 2020. Dit berichten beide radiozenders in hun persberichten. Luistercijfers Zowel Radio 10 als Qmusic zien in de meetperiode maart-april hun marktaandeel stijgen zo blijft uit de luistercijfers van het Nationaal LuisterOnderzoek (NLO) die vandaag zijn bekend gemaakt. Radio 10 : “Grootste commerciële zender van Nederland” Radio 10 is nu de grootste commerciële zender van Nederland in zowel haar kerndoelgroep als in de doelgroep 10+ in de meetperiode maart-april ’20, aldus de radiozender in een persbericht. Met een marktaandeel van 14,1% in haar belangrijkste doelgroep (30-59 jaar) laat de zender met de grootste hits aller tijden een stijging zien van 12% ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. Ook in de doelgroep 10+ is Radio 10 al 5 meetperiodes op rij de grootste commerciële zender van Nederland. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK. “Trots” Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: “Zoveel mogelijk luisteraars blij maken met onze programma’s, dat is waar we het allemaal voor doen. We zijn ontzettend trots dat we zowel in 10+ als in de kerndoelgroep de nummer twee zijn van Nederland. Hieruit blijkt ook in tijden van crisis de kracht van de ’80’s Top 810′ die we onlangs hebben uitgezonden. Het is mooi om te zien dat onze luisteraars dit zo waarderen.” Qmusic marktleider in doelgroep 20-49 jaar Qmusic doet in deze meetperiode ook goede zaken. Qmusic marktleider in de belangrijke doelgroep 20 – 49 jaar. Het marktaandeel is 16,4%, wat ruim een procentpunt meer is dan de nummer twee. “Hard gewerkt” Programmadirecteur Dave Minneboo laat weten: “Ik ben ontzettend trots dat we onszelf marktleider mogen noemen. We hebben er de afgelopen tijd hard naartoe gewerkt, met een sterke programmering en met acties die dicht staan bij wie we zijn. De luisteraar staat bij alles wat we doen centraal, al sinds de oprichting in 2005. Dat we nu marktleider zijn, zet die filosofie kracht bij met de beste resultaten die we ons kunnen wensen.” Bron mediamagazine.nl
  8. Luistercijfers: NPO Radio 2 blijft best beluisterde radiozender. 19 mei 2020 Geschreven door Redactie Permalink Ook in de meetperiode maart/april 2020 blijft NPO Radio 2 de best beluisterde radiozender van Nederland. Dit blijkt uit de luistercijfers over deze meetperiode die vandaag door Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) zijn bekend gemaakt. NPO Radio 2 NPO Radio 2 behaalde in deze meetperiode een marktaandeel van 13,4 procent (+0,1 procent ten opzichte van de vorige meetperiode). Vorig jaar behaalde de radiozender in dezelfde meetperiode nog een marktaandeel van 12,2 procent. Radio 10 behaalde een marktaandeel van 10,8 procent in deze meetperiode (+0,1 procent). Qmusic en Radio 538 behaalden allebei een marktaandeel van 9,7 procent. Voor Radio 538 betekent dit een verlies van 0,2 procent marktaandeel. Verlies Ondanks de nieuwsbehoefte rond de coronacrisis zag NPO Radio 1 haar marktaandeel dalen met 0,3 procent naar 7,7 procent. Ook BNR Nieuwsradio moest marktaandeel inleveren en heeft nu marktaandeel van 0,6 procent (-0,1 procent). Onderzoek De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.247 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 47 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 42 minuten). De gemiddelde luistertijd van de luisteraars is 4 uur en 30 minuten (vorige periode: 4 uur en 17 minuten). De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 47 minuten per dag (vorige periode: 2 uur en 42 minuten). De rapportage over de meetperiode april/mei wordt op dinsdag 23 juni bekend gemaakt. Alle luistercijfers over voorgaande periode vind je hier. Alle luistercijfers over de meetperiode maart/april 2020 op een rij: Bron mediamagazine.nl
  9. UP/DOWNLINK, jaargang 10, nummer 8, 19 mei 2020 UP/DOWNLINK, jaargang 10, nummer 8, 19 mei 2020 pagina: inhoud: 2 (Kanalen)nieuws en wijzigingen 2 Algemeen omroepnieuws 2 Astra 1, 19,2 oost 3 Astra 3, 23,5 oost 5 Astra 2, 28,2 oost 5 Hotbird, 13,0 oost 5 Eutelsat 9B, 9 oost 6 Kabel, IPTV, DAB+, DVB-T2, FM, AM, VOD, 5G, streams, apps (enzovoort) 9 Reacties en vragen van lezers 9 Wetenswaardigheden 15 Coronavirus en de media 18 Branden in zendmasten 20 Hardwarenieuws 20 Softwarenieuws 20 IPTV Cat 22 Smart DNS 22 Zenders aanpassen via command-line 24 Stel je eens voor… deze keer Henk van Hunen 25 De Transponder 26 Uitsmijters 26 Eerste NL-geluidsopname 26 Wensen mag… 26 Zendmast kleurt rood-wit-blauw Voeg toe aan je favorieten: permalink. « UP/DOWNLINK, jaargang 10, nummer 7, 5 mei 2020 Bron detransponder.nl
  10. IBC2020 cancelled due to Covid-19. IBC2020 cancelled amid coronavirus uncertainty and safety concerns Event was due to take place at the RAI in Amsterdam 11-14 September IBC CEO Michael Crimp: “IBC will continue to support the industry get back on track” IBC2020 has been cancelled due to concerns for exhibitor and attendee safety and the ability to deliver an event of the quality expected of IBC. IBC2020 was due to take place 11-14 September in Amsterdam, but with many countries in Europe still in lockdown, IBC chief executive Michael Crimp said there were “many unknowns”. As a result, Crimp said it would not be possible to guarantee that IBC would be able to deliver a safe and valuable event to the quality expected of IBC. And while the decision was “hugely disappointing”, the IBC CEO said an early decision was best for the broadcast and media industry. IBC CEO Michael Crimp’s letter to the industry: Dear IBC Community, I hope you are safe and well, as we continue to adapt to the changing world in which we find ourselves. Following on from my previous statement I wanted to give you an update on the developments and situation at IBC. As previously outlined, the IBC team has been focused on assessing and developing appropriate plans for IBC2020 this September at the RAI Amsterdam. Within these plans it is crucial that IBC can deliver a safe and successful environment. However, as governments announce the route forward, it has become clear that a return to (a new) normal is unlikely to be achieved by September. It has also become evident, through our dialogue with the IBC community, that an early decision is preferential for the industry so it can plan for the future. Right now, despite the best work of the IBC team and our Dutch colleagues, there are still many unknowns. Therefore, we cannot guarantee that we will be able to deliver a safe and valuable event to the quality expected of IBC. It is also evident that important aspects of a large-scale event such as IBC will be greatly altered by social distancing, travel restrictions, masks etc. so much so that the spirit of IBC will be compromised. With that in mind and based on what we know at this point, it is with a heavy heart IBC has made the difficult decision to cancel the IBC2020 show. You may have seen IBC and the IABM surveys on this topic. Evidence gathered from these IBC stakeholders helps to confirm this decision. Whilst this is hugely disappointing for us all, IBC will continue to play a vital role in supporting the industry to get back on track wherever we are able. For more than 50 years, IBC has provided the central annual meeting place for the Media, Entertainment & Technology community. For example, over the coming months IBC will continue to engage with the industry through its digital platform IBC365. Details of our plans will follow soon. Your views continue to help shape IBC. If you have suggestions, questions or concerns regarding this decision and announcement please do not hesitate to contact us using our dedicated email address: use our dedicated email address statusupdates@ibc.org My very best wishes to all of you during this time of unprecedented challenges and I look forward to welcoming you next year at IBC2021, in Amsterdam. Kind regards Michael Crimp CEO IBC Bron ibc.org
  11. Racing Point bevestigt rijdersduo Perez-Stroll voor 2021 Lance Stroll rijdt ook komend seizoen voor Racing Point, het team dat in 2018 door zijn vader Lawrence Stroll werd overgenomen van Vijay Mallya en volgend jaar verdergaat als fabrieksteam van Aston Martin. Door: Mike Mulder Redacteur. Die aankondiging werd gedaan door Otmar Szafnauer bij Radio-Canada Sports. De teambaas van Racing Point werd door de radiozender gevraagd of Sebastian Vettel kandidaat is voor een racestoeltje bij het team uit Silverstone. Vettel maakte vorige week bekend aan het einde van dit seizoen te vertrekken bij Ferrari. Waar hij volgend jaar rijdt is nog niet duidelijk. “Het is waar, er zijn momenteel inderdaad enkele Grand Prix-winnaars en zelfs wereldkampioenen op de markt. Het is een interessant idee, maar we gaan liever voor de beste coureurs en die hebben we al in huis. Als we onze coureurs het beste materiaal geven dan kunnen ook zij wedstrijden winnen en mogelijk wereldkampioen worden”, aldus Szafnauer. Hij bevestigde dat ook Sergio Perez zijn doorlopende contract bij Racing Point zal uitdienen. Van de 30-jarige Mexicaan was al langer bekend dat hij een contract tot eind 2022 heeft en ook het aanblijven van Lance Stroll is natuurlijk geen geheim gezien het feit dat de renstal eigendom is van zijn vader. Overigens betekent die bloedband niet dat de 21-jarige Canadees die in 2017 verrassend een podium bij Williams scoorde, zonder meer gegarandeerd is van een racezitje. Hij zal zich vooral in de voorbereiding op de Grands Prix moeten verbeteren, zegt Szafnauer. “Hij moet punten brengen. Hij zal zich in de kwalificatie geen enkele misstap meer kunnen veroorloven. Als Lance verder vooraan op de grid staat, zal hij vaker in de top tien vechten. En daar heeft hij laten zien wat hij kan. Als je – zoals hij te vaak doet – achteraan begint dan is het eenvoudig om vast te komen zitten en in de problemen te geraken." Racing Point verwacht veel van de RP20, de nieuwe auto van het team. Die moet Stroll helpen om uit het gedrang in het midden- en achterveld te blijven, besluit Szafnauer. "Ik denk niet dat Lance dit of volgend seizoen dat probleem gaat hebben.” Motorsport.com
  12. Racewereld ontwaakt uit coronawinterslaap: eerste grote raceklasse gaat van start. Yes! Gentlemen, start your engines! We kunnen weer genieten van wat spektakel op het echte asfalt! Zondagavond staat de eerste race eindelijk weer op het programma, nadat de gehele racewereld ruim twee maanden heeft stil gelegen. Jesse Janse De primeur is zondagavond Nederlandse tijd aan de NASCAR-series in de Verenigde Staten. Dat het coronavirus in de Verenigde Staten nog steeds om zich heen grijpt, vormt blijkbaar geen probleem. Zonder publiek en met extra veiligheidsmaatregelen gaan de 40 NASCAR-coureurs weer aan de bak. De laatste NASCAR-race dateert van 8 maart, toen er in Phoenix werd gereden. Vier races lang was het seizoen al toen het tijdelijk werd stilgezet. Na 69 dagen gaan de helmen dus weer op en worden de motoren weer gestart, ditmaal op de Darlington Raceway in South Carolina. In de tussentijd hebben de coureurs het moeten doen met virtueel vermaak, maar daar komt nu dus een einde aan. Niet voor iedereen liepen die virtuele races overigens goed af. Het is Brad Keselowski die zondagavond vertrekt vanaf poleposition in de race die met een rollende start wordt afgetrapt. Dit deed hij niet door als snelste te kwalificeren. Nee, de vrije trainingen en kwalificaties gingen niet door, zodat er minder personeel en materiaal naar het circuit moest en er alleen op zondag hoeft worden gereden. De coureur kreeg de poleposition door middel van loting toegewezen. Keselowski en collega's rijden in zogeheten stockauto's, met onder de motorkap een V8-motor en 750 paardenkrachten schoon aan de haak. De auto's op de grid zijn nagenoeg gelijkwaardig, waardoor de coureurs het verschil kunnen maken. Een andere manier waardoor de coureurs het verschil kunnen maken is door te crashen. De raceklasse verrijdt vrijwel al haar races op zogeheten ovals, waar de kleinste stuurbewegingen de grootste gevolgen kunnen hebben. Samen met het feit dat het deelnemersveld (40 auto's!) vaak zeer dicht op elkaar rijdt, is dit een recept voor grote crashes, frustratie en drama. Kijk dan ook niet raar op als boze coureurs elkaar tijdens of na de race witheet opzoeken, want ook dat hoort bij NASCAR. De NASCAR-series laat er overigens geen gras over groeien. Op de kalender staan tussen 16 mei en 8 november nog 28 races op de kalender, met enkele dubbele races en ook een verdwaalde doordeweekse race hier en daar. De race is zondagavond live te zien op Ziggo Sport vanaf 21:30 uur. Bron Racingnews365.nl
  13. Toto Wolff kritisch op handelswijze Ferrari na vertrek Vettel. Nog voor dat het 2020-seizoen begonnen is, heeft er al een ware stoelendans voor 2021 plaatsgevonden. Het was Ferrari die de dans op gang bracht, iets wat Mercedes-baas Toto Wolff niet begrijpt. Jesse Janse Afgelopen week volgde de grote Formule 1-gebeurtenissen elkaar in rap tempo op. Het begon met Sebastian Vettel en Ferrari, die aankondigden na dit seizoen uit elkaar te gaan. Al snel volgde Carlos Sainz, die aankondigde het Ferrari-stoeltje over te nemen en Daniel Ricciardo die aankondigde met Sainz' McLaren-zitje aan de haal te gaan. Mercedes-teambaas Toto Wolff kan maar weinig begrip opbrengen voor het feit dat Ferrari nu al, terwijl er nog een heel seizoen af te werken is, heeft besloten om niet met Vettel door te gaan. Bij Mercedes zouden ze het nooit zo hebben afgehandeld, zo vertelt de Oostenrijker in gesprek met ORF. "We zouden onszelf nooit in zo'n benarde situatie brengen. Het is een lastig verhaal om nog een heel seizoen lang een coureur in dienst te hebben die het daaropvolgende jaar mogelijk bij een van de concurrenten rijdt", zo legt Wolff zijn bedenkingen uit. Hij ziet niet hoe die situatie bevorderlijk kan zijn. "Wat moet je met doen met alle nieuwe informatie, nieuwe ontwikkelingen, nieuwe innovaties, wetende dat je coureur alles het volgende seizoen tegen je kan gebruiken? Daarom hebben zij, maar ook de andere teams die nu al veranderingen hebben aangekondigd, zichzelf in een lastig parket gebracht. Een situatie waar wij bij Mercedes niet in zouden willen belanden", zo klinkt de kritiek van de teambaas van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas. Bron Racingnews365.nl
  14. NPO Radio 2 in het teken van de Songfestival Top 50 16 mei 2020 Geschreven door Redactie Permalink NPO Radio 2 staat vandaag, vrijdag 15 mei, in het teken van de Songfestival Top 50. De lijst wordt vanavond tussen 18.00 – 22.00 uur uitgezonden. “Haalt het goede gevoel naar Nederland” “Het Eurovisie Songfestival mag dan wel verplaatst zijn naar volgend jaar, NPO Radio 2 haalt het gevoel alsnog naar Nederland, inclusief ‘may I have your votes, please“, zegt Peter de Vries, zendermanager van NPO Radio 2. Luisteraars konden de afgelopen periode stemmen op de nummers. ABBA De hoogste positie in de lijst is voor ABBA met Waterloo. Waterloo blijkt na bijna een halve eeuw nog steeds niet aan kracht te hebben ingeboet: ABBA won met het tot klassieker uitgegroeide lied het Eurovisie Songfestival in 1974. Het nummer markeerde ook de internationale opmars van deze Zweedse hit-machine. ABBA is met 22 nummers vertegenwoordigd in de meest recente editie van de NPO Radio 2 Top 2000. Hollands glorie Op de tweede plaats van de Songfestival Top 50 staat Arcade van Duncan Laurence, die vorig jaar in Tel Aviv ervoor zorgde dat Nederland na 44 jaar weer het Eurovisie Songfestival won. Ook de nummer drie komt van eigen bodem: Calm After The Storm van The Common Linnets, in 2014 goed voor een tweede plaats tijdens het Eurovisie Songfestival in Kopenhagen. De Nederlandse Songfestival-deelnemers Teach-In (1975) en Anouk (2013) zijn eveneens in de top 10 vertegenwoordigd. In totaal telt de Songfestival Top 50 veertien noteringen van eigen bodem. Top 50 De Songfestival Top 50 is vrijdag 15 mei te horen op NPO Radio 2, van 18.00 tot 22.00 uur. De presentatie is in handen van de dj’s Bart Arens, Wouter van der Goes en Frank van ’t Hof. De gehele lijst vind je hier. Luisteren kan via FM, DAB+, alle (digitale) radiopakketten en wereldwijd via Internet. Meer informatie via de website van de radiozender: http://www.nporadio2.nl Bron mediamagazine.nl
  15. Flitsmeisteraars worden pakketbezorgers. Wat, is het alweer 1 april? Het bericht dat Flitsmeister zijn app uitbreidt met een pakketbezorgdienst zou in de grappencategorie thuis kunnen horen, maar dat is toch niet zo. De app is uitgebreid met een nieuwe functie waardoor iedereen pakketbezorger kan worden. Nieuws Konrad Adenauer. De stap van Flitsmeister is niet zo gek als hij lijkt. De app weet al waar gebruikers zijn, en berekent slimme routes. De combinatie daarvan kan ervoor zorgen dat mensen die even wat tijd over hebben en wel een centje willen verdienen even een pakket meenemen. Aangezien 1,7 miljoen mensen de app al op hun telefoon hebben staan is de kans op een succesvolle koppeling van leverancier en bezorger best wel groot. Idee Het plan om de extra functionaliteit in te bouwen had het bedrijf al langer. Nu door de coronacrisis veel meer pakketten worden verstuurd en de bezorgdiensten veel in de soep draaien is het moment van introductie dus slim gekozen. Eigenlijk wilde Flitsmeister de nieuwe functie pas tegen het einde van het jaar inbouwen in de app. Nu is het idee eerder en als aparte app gelanceerd. De app gaat niet voor goedkopere bezorging, maar voor extreem snelle dienstverlening. Een bezorger krijgt €5 voor een pakketje dat binnen 10 kilometer van het verzendadres moet worden afgeleverd, tussen de 10 en 20 kilometer is het €7,50 en is het 20 tot 30 kilometer rijden dan levert het €10 op. Door het idee kunnen ook bedrijven die normaal gesproken alleen lokaal leveren ineens snel gaan bezorgen. De dienst doet een beetje denken aan Uber Pop, waarmee de Amerikaanse taxi-app een paar jaar geleden kwam. Die liet particulieren hun auto inzetten als taxi. De dienst werd verboden omdat een vergunning verplicht is om tegen betaling anderen te vervoeren in een auto. Voor pakketten geldt die regel echter niet Nieuws ANP. Bron autobahn.eu
×