Ga naar inhoud

dreka

Moderators
  • Aantal items

    2795
  • Berichten in chatbox

    822
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen Gewonnen

    60

dreka won de laatste dag op 26 oktober

dreka had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community Reputatie

208 Populair

3 Volgers

Over dreka

  • Titel
    Moderator
  • Verjaardag 30-11-1961

Apparatuur

  • Welke ontvanger heeft u?
    Array

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Array

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

  1. Joyne met tijdelijk kanaal voor Sinterklaas en Zwarte Piet 14 november 2019 Geschreven door Redactie Permalink Joyne is gestart met een tijdelijke televisiezender onder de naam ‘Sinterklaasje kom maar binnen’ waarop liedjes over, van en met Sinterklaas en Zwarte Piet te zien zijn. Het tijdelijke kanaal zendt vooral videoclips uit waarbij telkens veel Zwart Pieten te zien zijn. Promotiekanaal Het kanaal dat zich op families en kinderen richt, is van de satelliettelevisie-aanbieder Joyne, en alleen via satelliet te ontvangen via het kanaal dat als promotiekanaal wordt ingezet. Rond 6 december aankomende zal het kanaal worden ingeruild voor kerstmuziek tot begin 2020. Discussie De afgelopen jaren is er een steeds heftigere discussie ontstaan rondom de beeltenis van Zwarte Piet. Voor- en tegenstanders van Zwarte Piet zijn de afgelopen periode in heftige discussies geraakt waarbij zelfs geweld niet geschuwd wordt. Joyne is een Nederlandse onderneming van vooral buitenrandstedelijke ondernemers Joyne richt zich in haar marketing en promotie iets meer op het zogeheten campingpubliek, Nederlanders buiten Nederland en iets meer op het publiek buiten de Randstad. Tegenstanders van Zwarte Piet bevinden zich verhoudingsgewijs meer in de Randstad. Omroepen als NTR en RTL 4 zijn gestopt met het louter tonen van Zwarte Piet en zijn overgegaan op andersoortige Pieten. Primeur Voor zover bekend is het Joyne-kanaal Sinterklaasje kom maar binnen, het eerste televisiekanaal met muziek rondom Sinterklaas en Zwarte Piet. Een woordvoerder van Joyne over het nieuwe kanaal: “Joyne heeft ervoor gekozen om voor deze periode van het jaar in te spelen op de feestelijkheden die deze maanden met zich mee brengen. Joyne heeft met de keuze van Joyne Sinterklaasje kom maar binnen geen standpunt aangaande de maatschappelijke discussie rondom Zwarte Piet. Er is een keuze gemaakt vanuit de optiek van het kinderfeest Sinterklaas.” Bron mediamagazine.nl
  2. Formule 1 2020: dit zijn alle coureurs en teams Nadat Red Bull en Toro Rosso gisteren hun coureurs voor 2020 bekendmaakten, is de hele hele grid voor 2020 bekend. Nou ja, op een coureur na dan, maar die weten we ook voor 90% zeker. Overzicht na de breek! Mercedes-AMG Petronas F1 Het team dat al zes jaar op rij alle titels bij de coureurs en constructeurs pakt, gaat door in dezelfde samenstelling: zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton en zijn Finse secondant Valtteri Bottas, die in 2017 van Williams overkwam. Het doel is helder: Hamilton aan zijn zevende titel helpen, met een bijrol voor Bottas, die dit wel prima vindt. Scuderia Ferrari. Ook binnen het Ferrari-team zien we geen wijzigingen. Het wordt het tweede jaar met Sebastian Vettel en Charles Leclerc in de hoofdmacht. Leclerc ging 2019 in als tweede man onder viervoudig kampioen Vettel, maar we voorspelden al dat hij het Vettel direct lastig ging maken. Van een duidelijke hiërarchie is voor 2020 geen sprake. Van een wil om weer eens te winnen wel: de laatste titel bij de coureurs stamt uit 2007 (Kimi Raikkonen). Aston Martin Red Bull Racing. Het team van Red Bull gaat door met Max Verstappen en Alexander Albon. Max heeft nog een contract tot 2021, dus dat was helder. Albon kwam de gelederen na de zomerstop versterken, en heeft goed genoeg gepresteerd om ook een zitje voor 2020 te kunnen claimen. De Thai staat voorlopig in de schaduw van Verstappen, maar wie weet maakt hij volgend jaar een extra stap, en claimt hij zijn eerste podiums. McLaren Racing. McLaren maakte al heel vroeg in het seizoen bekend door te gaan met Carlos Sainz en Lando Norris. Sainz had al bewezen uitzonderlijk goed te kunnen racen, en zette deze lijn dit jaar door. Norris kwam in 2019 bij de hoofdmacht, en verbaasde vriend en vijand met zijn uitstekende prestaties. Daarnaast lijkt het duo - vooral dankzij memelord Norris - erg veel lol met elkaar te hebben, wat positief afstraalt naar buiten. 2020 wordt het laatste jaar met een Renaultmotor, vanaf 2021 schakelt McLaren over op Mercedes-power. Renault F1. Het geplaagde Renault-team weet de aansluiting met de top nog niet te bereiken, maar misschien verbetert dit in 2020. Ze hebben er in ieder geval wel de lineup voor: Daniel Ricciardo gaat het tweede jaar van zijn lucratieve contract bij de Fransen in, en de zeer talentvolle Esteban Ocon werd uit zijn ongekozen eenjarige rustperiode gehaald. Dit betekent dat er geen plek meer is voor Nico Hülkenberg bij het team, of in de F1 überhaupt. Helaas. Racing Point. Racing Point, het voormalige Force India, gaat volgend jaar door met Lance Stroll en Sergio Pérez. Laagvlieger Stroll is een no-brainer: zijn vader is eigenaar van het team. Perez is de ervaren rijder, die al sinds 2014 voor het team rijdt, en er dus zijn zevende seizoen ingaat. Daarnaast heeft de Mexicaan een paar flink vermogende persoonlijke sponsors, wat altijd helpt in de Formule 1-wereld. Scuderia Toro Rosso / AlphaTauri. Het AlphaTauri-team racet in 2020 met dezelfde bezetting als waarmee het 2019 eindigt: Pierre Gasly en Daniil Kvyat. We verwachten geen grootse dingen van het team dat momenteel met Racing Point wedijvert om P6 bij de constructeurs, maar wie weet. Alfa Romeo Racing. Ook bij het voormalige Sauber, thans 'Alfa Romeo Racing', zien we geen wijzigingen. Kimi Raikkonen, die gedurende het volgende seizoen de respectabele leeftijd van 41 bereikt, had al een contract tot 2021, en onlangs tekende het team de nogal kleurloze Antonio Giovinazzi een jaar bij. Niet onze eerste keuze, maar de man is een Italiaan bij een Italiaans team. Dan maar hopen dat we volgend jaar wel eens wat flair zien van Alfa Romeo's mooiboy. Haas F1. Wellicht de verrassendste rijderskeuze voor 2020 kwam van Haas. Het team wordt dit jaar geplaagd doorshady sponsordeals, de slechtste auto uit zijn geschiedenis, en een coureursduo dat niet heel veel vertrouwen inspireert: Kevin 'ik wijk voor niemand' Magnussen en brekebeen Romain Grosjean. Vooral Grosjean stapelt fout op fout, en leek met zijn 8 kampioenschapspunten hard op weg naar een langverwachte exit. Maar nee: in al zijn wijsheid heeft Haas besloten """"te kiezen voor ervaring"""", en dus zitten we nog een jaar met de Frans-Zwitserse zuurpruim en de Deense houthakker opgescheept. ROKiT Williams Racing. Dan tot slot het ooit zo grote Williams-team, dat tegenwoordig steevast op de achterste rij te vinden is, en na 19 races in 2019 welgeteld een kampioenschapspuntje heeft vergaard. Het jonge talent George Russell gaat volgend jaar door bij het team, Robert Kubica niet. Zijn terugkeer in de F1 verliep iets minder glansrijk dan gehoopt. Een vervanger is nog niet bekend, maar het moet erg raar lopen als dit niet Nicholas Latifi wordt. De Canadese nummer 2 van het F2-kampioenschap is al reserverijder, en zijn pa heeft nog meer geld dan papa Stroll. U ziet: 2020 staat vooral in het teken van de continuïteit, met alleen een wissel bij Renault, en eentje bij Williams. Voor de rest blijft iedereen zitten waar hij zit. 2021 daarentegen wordt veel mobieler, bij ons weten lopen dat jaar alle meerjarige verbintenissen (Verstappen, Hamilton, Vettel) af. Bron autobahn.eu
  3. Faalorganisatie CBR verlengt rijbewijs 75-jarigen met een jaar. Nederlandse ingezetenen die de leeftijd van 75 bereiken, krijgen vanaf 1 december 2019 een verlenging van maximaal een jaar. Hiermee komt het kabinet de ouderen - die anders een oneindigheid op een keuring moeten wachten - tegemoet. Mocht u de memo gemist hebben: het is nog steeds - pardon our French - een ongelofelijke teringzooi bij het CBR. Wachttijden voor de verplichte keuring vanaf 75 jaar lopen gierend uit de klauw, met als resultaat dat mensen, die doorgaans prima in staat zijn nog te rijden, tot een half jaar hun auto niet kunnen gebruiken. Na een positief advies van de Raad van State heeft minister van Nieuwenhuizen nu een Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) afgekondigd, waarmee de mensen, die toch niet aan de beurt kwamen, even een eindje verder zijn geholpen. Om in aanmerking te komen voor de regeling moet de 75-plusser wel een gezondheidsverklaring bij het CBR hebben ingediend vóórdat het rijbewijs verlopen is. Code Deze automobilisten behouden hun huidige document met daarop de verlopen datum, maar in het Rijbewijsregister zet de RDW een code bij het rijbewijs waaraan af te lezen is dat zij onder de nieuwe tijdelijke regeling vallen. De regeling maakt bestuurders overigens alleen in Nederland mobiel: ze mogen niet in het buitenland rijden omdat hun rijbewijs daar niet geldig is. In totaal komen er per 1 december direct ruim 86.000 ouderen die hun gezondheidsverklaring hebben ingediend in aanmerking voor de regeling. Onlangs werd Alexander Pechtold a.k.a. Super-Pechtold uit zijn politieke pensioen gehaald, en aangetrokken om bij het CBR te gaan puinruimen. De eerste resultaten van zijn beleid zijn over een jaartje of 30 zichtbaar, gokken we zo, gezien de stroperigheid van het CBR. Maar er gebeurt in ieder geval iets, en boomers van begin 60, die momenteel door gouden regelingen met meer vrije- dan arbeidsdagen in de organisatie zitten, zullen op termijn uit het systeem verdwijnen. Hopelijk heeft het meer efficiency tot gevolg. Bron autobahn.eu
  4. F1 geeft meer details vrij over klimaatplan 2030. De Formule 1 heeft meer details onthuld over het plan om tegen het seizoen 2030 klimaatneutraal te zijn. Zo mogen de emissies van de auto's zelf slechts 0,7 procent bedragen van de totale voetafdruk van de sport. De Formule 1 kondigde maandagnacht aan dat het vanaf 2030 CO2-neutraal wil zijn. Daar heeft het een plan voor opgesteld dat na maanden werk aan de teambazen werd voorgesteld in Mexico. Het plan omhelst niet alleen de efficiëntie van de auto's zelf, maar ook de hele karavaan daaromheen, gaande van de logistiek tot het energieverbruik in de fabrieken en op de circuits. "Naast de plannen om de voetafdruk van de F1-wagen en de activiteiten op het circuit te elimineren, ondernemen we stappen om de logistiek van de sport ultra-efficiënt te maken", luidt het statement. "We gaan ook naar kantoren, faciliteiten en fabrieken die voorzien worden van honderd procent hernieuwbare energie. Tegen 2025 zullen we er ook voor zorgen dat al onze evenementen duurzaam zijn. Dat betekent het gebruik van duurzame materialen, terwijl plastic voor eenmalig gebruik wordt verwijderd en al het afval wordt herbruikt, gerecycleerd of gecomposteerd." De F1 heeft berekend dat de ecologische voetafdruk van de sport in 2019 256.551 ton CO2 bedraagt, verdeeld over de volgende categorieën. Logistiek: 45.0% "Logistiek en vervoer per land, zee en lucht van materiaal, wagens, paddock club en banden." Vervoer personeel: 27.7% "Het vervoer per land en lucht van personeel, de impact van hotels voor alle werknemers van de F1-teams en partners." Faciliteiten en fabrieken: 19.3% "Alle door kantoren en faciliteiten beheerd en gebruikt door de Formule 1 en door de teams." Operationele kant evenementen: 7.3% "Impact van alle evenementen, inclusief televisie-uitzendingen, support races, Paddock Club, energieverbruik van circuit generatoren van teams." Uitstoot F1-motoren: 0.7% Tweestappenplan van de F1 Voor 2025: - Gebruik van duurzaam materialen met hergebruik, recyclage of compostering van alle afval - Mogelijkheden voor elke fan om op een groene manier naar de race te komen - Circuits en faciliteiten die beter zijn voor het welzijn van de fan en voor de natuur - Kansen voor lokale bewoners en goede doelen om mee te doen Voor 2030: - Racewagens die netto klimaatneutraal zijn - Ultra-efficiënte & low/zero carbon logistiek en reizen - Kantoren, faciliteiten en fabrieken op 100% hernieuwbare energie - Baanbrekende programma's CO2-sequestratie Bron gpupdate.net.
  5. Petitie voor behoud analoge radiosignaal bij Ziggo 12 november 2019 Geschreven door Redactie Permalink Er is een petitie gestart voor het behoud van het analoge radiosignaal via de FM bij aanbieder Ziggo. De aanbieder heeft officieel nog niet aangegeven te stoppen met aanbieden van het analoge radiosignaal. Analoge televisie Ziggo is momenteel bezig om gefaseerd het analoge televisiesignaal uit te schakelen. De kabelaar is hiermee gestart in april 2018 en deze uitfasering zal per regio worden uitgevoerd tot medio 2020. De capaciteit die vrij komt door het afschakelen van analoge televisie wordt ingezet om onder andere snelle internet te gaan aanbieden. Analoge radio In gebieden waar het analoge televisiesignaal wordt afgeschakeld blijft het analoge radiosignaal nog gewoon beschikbaar. Het moederbedrijf van Ziggo, VodafoneZiggo, heeft van het Commissariaat voor de Media een ontheffing tot 1 januari 2021 verkregen om analoge kabelradio te mogen blijven aanbieden als de kabelaar analoge kabeltelevisie uitschakelt. Afschakeling In een persbericht dat vandaag door Ziggo werd gepubliceerd in verband met het aanbieden van gigabit-internet in de regio Hilversum geeft de aanbieder aan te overwegen om het analoge radiosignaal uit te schakelen. “Ons hoofdnetwerk bestaat voor 100% uit glas, waarbij ons glasvezel al tot in de wijken ligt. Door toepassing van DOCSIS 3.1 is het praktische verschil tussen glasvezel en coax nu al verdwenen. Met deze technologie en upgrades is coaxkabel – van wijkkast naar woning – geen beperking. Want met DOCSIS 4.0 is straks 10-Gbps symmetrisch mogelijk, zo is al bekend. Met oog op deze ontwikkelingen schakelen we het analoge tv-signaal af en overwegen we afbouw van het FM-radiosignaal om extra bandbreedte beschikbaar te maken. Zo blijven we – in lijn met stijgende dataverbruik en vraag naar hogere snelheden – anticiperen op de wensen van onze klanten.“, aldus Jeroen Hoencamp, CEO van Ziggo, vandaag in een persbericht. Petitie Verontruste abonnees van de kabelaar zijn een petitie gestart om het analoge radiosignaal te behouden. Door het afschakalen zouden 100.000-en Ziggo klanten met analoge radio ontvangst via de kabel gedupeerd worden en stereoreceivers en tuners op slag waardeloos worden gemaakt. Momenteel is de petitie ondertekend door een kleine 100 abonnees Alternatieven Wanneer het analoge radiosignaal wordt afgeschakeld blijft Ziggo een groot aanbod van radiozenders aanbieden via haar digitale radio- en televisiepakket. Daarnaast kunnen abonnees ook gebruik maken van DAB+ en/of radio’s die op het Internet kunnen worden aangesloten. Meer informatie over de petitie vind je hier. Bron mediamagazine.nl
  6. Hilversum krijgt ook Gigabit-internet van Ziggo. 12 november 2019 Geschreven door Redactie Permalink Hilversum is de tweede stad waar klanten van Ziggo internet met een downloadsnelheid tot een gigabit per seconde kunnen ervaren. Op 26 november gaat de knop om in de Mediastad. Eerder al werd de regio Utrecht aangesloten op het snelste netwerk van de kabelaar. Geen overlast “Daarbij is het niet nodig om straten (of tuinen) open te graven, want het vernieuwde netwerk ligt al klaar voor meer dan 42.000 huishoudens in deze stad. Na de jaarwisseling gaat de uitrol verder, zodat twee derde van onze klanten in Nederland eind 2020 over ‘een giga zonder graven’ kan beschikken.”, aldus Ziggo in een persbericht. “1-Gbps downstream” “Na een upgrade beschikt ons netwerk ook in Hilversum over de meest recente techniek, zodat snelheden tot 1-Gbps downstream mogelijk zijn,” aldus Jeroen Hoencamp, CEO van VodafoneZiggo. “Op alle essentiële punten is nieuwe apparatuur geïnstalleerd in datacenters, wijkcentrales tot en met de klantaansluitingen. Zo is de stabiliteit en snelheid van ons hele netwerk verbeterd. Al onze klanten profiteren zo van ons slimme netwerk.” Upload Klanten van Ziggo hoeven voorlopig geen hogere uploadsnelheid te verwachten dan 50Mbit/s, het maximum dat het bedrijf levert bij zijn nieuwe aanbod voor ‘gigabit-internet’. Pas bij de komst van docsis 3.1 10Gbit/s, die niet in de komende jaren zal zijn, gaat de upload omhoog aldus Hoencamp tegenover website Tweakers. Bron mediamagazine.nl
  7. dreka

    Welkom rap

    Welkom rap. Succes op het forum , vragen staat vrij in de topics. dreka
  8. Welkom Jeroen. Veel succes op dit forum , vragen staat vrij in de topics. Succes dreka
  9. Verstappen gaat samenwerking aan met CarNext.com. Max Verstappen gaat een samenwerking aan met CarNext.com, een verkooppunt voor tweedehands auto's. De twee partijen gaan vanaf 2020 intensief met elkaar aan de slag. CarNext.com is een pan-Europese marktplaats voor kwalitatieve jong gebruikte auto's en is actief in 23 landen. Voor de promotie in al deze landen is een samenwerking aangegaan met Red Bull F1-coureur Max Verstappen. Het doel is om gezamenlijk de merkbekendheid te vergroten, middels diverse merkactivaties en tv-reclames. Max Verstappen: "Ik ben erg enthousiast over deze samenwerking. Zij doen echt iets anders, bieden mensen een nieuwe manier om auto's te kopen en zijn niet bang om een nieuwe standaard te creëren. Tegenwoordig kopen we bijna alles online, dus waarom geen auto's? CarNext.com is hier om te winnen en ik kijk uit naar wat we samen kunnen bereiken." Ewout van Jarwaarde, CEO CarNext.com "Onze klanten staan echt op de eerste plaats. We zetten altijd de stap extra en innoveren continu om de meest betrouwbare manier te bieden om een gebruikte auto te kopen of te financieren. We zijn hier om de dingen anders te doen en de status quo te challengen. We groeien, en het is onze missie om onze unieke propositie in Europa uit te rollen. Wij geloven in het overtreffen van de verwachtingen en zijn altijd op zoek naar partners die hetzelfde doen om ons merk te versterken. Daarom ben ik heel trots dat ik onze samenwerking met Formule 1-coureur Max Verstappen mag aankondigen. Ik weet zeker dat we samen grenzen blijven verleggen en de status quo uitdagen." Bron gpupdate.net.
  10. Verstappen: "Niet tevreden dit jaar, want heb titel niet gewonnen. Red Bull Racing roept al een tijdje van de daken dat het Max Verstappen volgend jaar wereldkampioen wil maken. Ondanks twijfels daarover van zijn vader Jos, blijft de zevenvoudig Grand Prix-winnaar zelf geloven in het team. Jos Verstappen luidde in september nog de noodklok, na een reeks mindere races van Red Bull. Het team dat voor de zomerstop zoveel progressie leek te hebben geboekt was plots weer ingehaald door Ferrari. In Mexico had Max Verstappen weer een goede kans op de zege, maar een gridstraf en lekke band tijdens de race gooiden roet in het eten. Daardoor heeft de 22-jarige Nederlander sinds Duitsland niet meer gewonnen, al stond hij sindsdien wel tweemaal op het podium. Tijdens een evenement van zijn nieuwe sponsor CarNext.com, zei Verstappen tegen Corriere della Sera niet per se tevreden te zijn met het afgelopen seizoen. "Ik wil het wereldkampioenschap winnen en dat is niet gelukt. Dus nee, ik ben niet tevreden ondanks twee overwinningen en vijf podiumplekken, en consistente vierde en vijfde plekken aan het begin [van het jaar]. Het aantal groeit, maar het kan altijd beter. Mijn vader wees me vroeger op mijn fouten, nu doe ik dat zelf. En dan te bedenken dat ik het amper met hem eens was." Wil Verstappen de jongste wereldkampioen ooit worden, dan heeft hij die mogelijkheid alleen nog in 2020. Het record staat nu op naam van Sebastian Vettel, die in 2010 bij Red Bull zijn eerste titel claimde op een leeftijd van 23 jaar en 134 dagen. "Tot nog toe heb ik niet kunnen vechten voor de titel, Mercedes ligt mijlenver op de rest voor en ook Ferrari overschaduwt ons. We proberen het volgend jaar opnieuw en we hebben er vertrouwen in, maar het tempo moet anders. Een sterkere motor van Honda vormt de sleutel", aldus Verstappen. Loyaliteit aan Red Bull Van concurrent Charles Leclerc verwacht hij volgend seizoen ook veel. De onderlinge rivaliteit met de Ferrari-coureur heeft dit jaar al een paar spectaculaire races opgeleverd. "Die rivaliteit is eigenlijk niet anders dan met andere collega's, al ken ik Charles wel langer. Hij is een groot talent en heeft een formidabele kans bij Ferrari. Ik verwacht het nog een lange tijd tegen hem te moeten opnemen. We zijn jong en dat is goed voor de Formule 1, want de nieuwe generatie komt eraan. Je moet voor ons juichen, tenzij je het niet saai vindt om Lewis altijd als eerste te zien finishen", zei hij. "Lewis zal vroeg of laat stoppen, maar die keuze hangt van het team af en niet van hem. Als Mercedes wagens blijft bouwen waarmee ze dominant kunnen zijn, dan zal hij niet snel vertrekken. Wij moeten dus een wagen bouwen waarmee we hem kunnen verslaan", redeneert de Red Bull-rijder. Zijn eigen contract loopt na volgend seizoen af, maar zijn loyaliteit ligt bij zijn huidige team. Momenteel denkt hij niet aan een vertrek naar de concurrentie. "Ik ben blij met waar ik nu zit en wil winnen met Red Bull. Dit is het team dat voor mij de deur naar de F1 openzette. Ik voel me hier thuis en ben niet bang voor de toekomst." Bron gpupdate.net.
  11. Horner over langer verblijf Albon: "Heeft constant gepresteerd. Alexander Albon zit momenteel goed op zijn plaats bij Red Bull Racing en kan zich in de toekomst bij de gevestigde orde voegen in de Formule 1. Dat stelt teambaas Christian Horner naar aanleiding van de contractverlenging van de Thaise Brit. Albon debuteerde dit seizoen enigszins onverwacht in de Formule 1 nadat er een plek vrijgekomen was bij Scuderia Toro Rosso, maar de coureur heeft zich heel aardig gemanifesteerd in zijn eerste seizoen. Tot ieders verrassing werd Albon tijdens de zomerstop overgeplaatst naar de hoofdmacht om daar Pierre Gasly te vervangen. Als teamgenoot van Max Verstappen heeft hij sindsdien niet bepaald een modderfiguur geslagen. Hij scoorde sinds de Grand Prix van België maar liefst 68 punten ten opzichte van de 54 WK-punten die Verstappen verzamelde. Om die reden heeft Albon bewezen dat hij thuishoort bij een groot team als Red Bull Racing, meent Horner: "Alex heeft sinds zijn debuut bij dit team in België heel goed gepresteerd en zijn resultaten – zeven finishes in de top-zes – spreken voor zich. Het is moeilijk te ontkennen dat Alex zeer constant gepresteerd heeft." Horner is bovendien van mening dat de Thaise Brit uit het juiste racehout gesneden is om Red Bull Racing verder te helpen in 2020, als het team mee wil draaien om de wereldtitel. "Hij heeft een reputatie opgebouwd als een felle en vastberaden racer, hij heeft zich bewezen en kan nog verder groeien bij ons team. Hij heeft genoeg potentieel om zich nog te verbeteren, we kijken uit om hem in 2020 samen met Max te zien." Bron gpupdate.net.
  12. Red Bull kondigt Albon aan als teamgenoot Verstappen in 2020 Alexander Albon zal ook in 2020 als teamgenoot van Max Verstappen fungeren. Albon behoudt zo zijn felbegeerde zitje bij Red Bull Racing, het team geeft hem de voorkeur boven Pierre Gasly. Albon mocht na de zomerstop voor het eerst instappen bij de 'grote broer' als vervanger van Gasly. De coureur uit Rouen maakte een weifelende indruk in de eerste seizoenshelft en moest dat bekopen met een degradatie door de onverbiddelijke Helmut Marko. De Oostenrijker gaf daarbij wel aan dat Gasly in beeld bleef voor een Red Bull-zitje in 2020. Sterker nog: de Oostenrijker schrapte Daniil Kvyat niet veel later van het lijstje en zei tegen GPUpdate.net te kiezen tussen Albon en Gasly. Die laatstgenoemde reed na zijn degradatie eigenlijk als herboren rond bij Toro Rosso, maar het bleek nog steeds te weinig om Marko te overtuigen. Ook al omdat Albon bij het vlaggenschip van Red Bull beter tegen de druk bestand leek. De rookie crashte weliswaar tijdens de kwalificatie in Rusland, maar deed verder wat van hem verwacht werd: als tweede coureur de nodige punten binnenslepen. Naarmate Albon zijn degelijke optredens continueerde, spraken Marko en teambaas Christian Horner ook steeds meer waardering voor hem uit. Een benoeming voor 2020 leek daarmee al een formaliteit. Nu heeft Red Bull de contractverlenging ook daadwerkelijk formeel gecommuniceerd: Albon heeft dus voldoende gedaan om zijn keuzeheren te overtuigen en mag zodoende nog minimaal een jaar aanblijven. Dit vanzelfsprekend tot vreugde van de hoofdrolspeler. "Ik ben erg blij om volgend jaar opnieuw aan de zijde van Max te rijden en ik weet hoe gelukkig ik mezelf mag prijzen met deze kans", zei Albon. "Ik ben Red Bull enorm dankbaar voor het vertrouwen dat ze in me hebben en dat ze sinds mijn komst bij het team zijn blijven geloven in mijn resultaten. Het feit dat ze me volgend jaar in de wagen zetten is een 'big deal'. Dit is een ongelofelijk jaar voor me geweest. Het nieuws dat ik halfweg het jaar mocht overstappen naar Red Bull was al een enorme stap. Ik ga de lessen en ervaring van dit jaar meenemen om mezelf te verbeteren en in 2020 vooraan mee te strijden." Bron gpupdate.net.
  13. Toro Rosso / AlphaTauri maakt coureurs 2020 bekend Scuderia Toro Rosso, dat volgend jaar verder gaat onder de naam AlphaTauri, heeft zijn lineup voor 2020 bekend gemaakt. Sinds bekend werd dat Alexander Albon bij Red Bull blijft, zal deze niet als een verrassing komen. AlphaTauri gaat volgend jaar verder met Pierre Gasly en Daniil Kvyat. De Fransman is gelukkig nog niet keihard afgeserveerd door Helmut Marko c.s., en mag het nog een jaar proberen. Ook Kvyat wordt beloond voor een niet-onverdienstelijk jaar, met als hoogtepunt een podiumplek in Hockenheim. Het was voor het eerst in tijden dat er iets anders dan een Mercedes/Ferrari/Red Bull op het podium stond. Kvyat kende dit jaar wel een aantal mindere momenten, in de vorm van nodeloos contact met de concurrentie. Dit moet de Rus in 2020 wel beter onder controle krijgen. Het ontbreken van enige realistische aanwas zal ook meegespeeld hebben in de keuze van Red Bull zijn rijders te houden. Bron autobahn.eu
  14. Ook al slecht voor het milieu: strooizout. Het is te hopen dat Nederland ook dit jaar een milde winter tegemoet gaat. Zo niet, dan moet er gestrooid worden, en kennelijk is nu ook strooizout een vijand van het milieu. Dit keer is PFAS de dader. Op Autobahn ging het de laatste weken vooral over stikstof, maar er is nog een ander 'probleem' dat de bouwsector en het wegverkeer in de weg zit: poly- en perfluoralkylstoffen, kortweg PFAS. Deze stof zit in onder andere anti-aanbaklagen van koekenpannen, ski-kleding, tapijtreiniger, pizzadozen, en nog een miljoenmiljard andere producten. Eerste onderzoeken wijzen erop dat de stof in ieder geval schadelijk is voor de volksgezondheid, maar meer onderzoek is nodig. We kunnen ons echter voorstellen dat de Rijksoverheid een nieuw asbest-scenario graag wil voorkomen. Wat dit met auto's te maken heeft? Kennelijk is het strooizout, dat wij al sinds jaar en dag over onze wegen uitstorten om te voorkomen dat iedereen eraf glijdt, rijk aan schadelijke stoffen. De Nederlandse Zoutbank (een soort Iron Bank, maar dan voor strooizout) liet zijn handelswaar eens testen, en de resultaten waren volgens directeur Ardin Bos niet bemoedigend. De Telegraaf tekent op: "Uit een eerste analyse is gebleken dat er te veel schadelijke stoffen in strooizout zitten. Er zijn te hoge PFAS-waarden gemeten, maar we willen graag een second opinion. Later deze week krijgen we duidelijkheid over die resultaten". De Nederlandse PFAS-norm is - wellicht uit overwegingen van 'better safe than sorry' - zeer streng: grond mag per kilogram niet meer dan 0,1 microgram PFAS-stoffen bevatten. Als we vervolgens PFAS-rijk strooizout met tonnen over de grond gaan strooien kunt u zich voorstellen dat dit niet helemaal volgens wens van de Rijksoverheid verloopt. We gaan meemaken of dit ook zo'n groot verhaal wordt als de stikstofcrisis, of dat het met een sisser afloopt. Het wordt er in ieder geval niet makkelijker op de economie draaiende te houden. Als het daadwerkelijk gaat vriezen lijkt het ons wel dat Rijkswaterstaat zijn ruim 500 strooiwagens gewoon inzet. De 350 sneeuwploegen en de bazige Firestorm die op het depot staan in ieder geval. De VID - die in 2018 door Rijkswaterstaat werd opgeslokt - opperde destijds nog om met gladheid maar helemaal binnen te blijven. Dat kan ook natuurlijk. Bron autobahn.eu
  15. zowel met de camera en smartphone , helaas begint de paddenstoelen tijd weer op zijn eind te lopen , vooral als het gaat vriezen, helaas. Zondag voor de laatste paddenstoelen excursie naar Harderwijk.
×