Ga naar inhoud

dreka

Moderators
  • Aantal items

    3174
  • Berichten in chatbox

    939
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen Gewonnen

    71

dreka won de laatste dag op 12 februari

dreka had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community Reputatie

253 Populair

3 Volgers

Over dreka

  • Titel
    Moderator
  • Verjaardag 30-11-1961

Apparatuur

  • Welke ontvanger heeft u?
    Array

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Array

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

  1. Uitzendingen op lokale DAB+-frequenties een stap dichterbij 22 februari 2020 Geschreven door Redactie Permalink (C) W Zonderland Het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft de aanvraagprocedure voor de uitgifte van tijdelijke lokale capaciteit in de digitale ether (DAB+) gepubliceerd. Consultatie In oktober werd de regeling voor de tijdelijke uitgifte van frequentieruimte voor lokale digitale radio-omroep (DAB+) ter consultatie voorgelegd. Er kunnen voor 22 zogenaamde allotments, die tezamen een deel van Nederland bedekken, vergunningen worden aangevraagd. Een vergunning in deze zogenaamde ‘laag 6’ is geldig tot en met 31 augustus 2022. Tijdelijk Momenteel is er op basis van een rapport van de Taskforce Radio een herverdelingsprocedure bezig van digitale capaciteit. Het herverdelen van de DAB+-frequenties kost tijd omdat er naast overleg tussen diverse commerciële en publieke partijen ook internationale coördinatie moet plaatsvinden. Laag 6 Voor wat betreft vergunningen die geschikt zijn voor lokale radio is voorzien dat de definitieve resultaten van de coördinatie van de voor deze partijen gereserveerde laag 6 in 2022 gereed zijn. Binnen de Taskforce Radio is daarom afgesproken om vooruitlopend op deze definitieve resultaten laag 6 (of gedeeltes daarvan) tijdelijk uit te geven. Partijen In de regeling voor de verdeling van de capaciteit kunnen zowel lokale publieke als commerciële partijen zich inschrijven voor de capaciteit. Een lokale publieke omroep kan alleen een aanvraag indienen voor een allotment of allotments, waarin deze omroep voor tenminste één gemeente een aanwijzing heeft van het Commissariaat voor de Media. Uitgifte De uitgifte van vergunningen vindt plaats op volgorde van binnenkomst van de aanvragen. Vergunningen moeten binnen zes maanden na uitgifte in gebruik worden genomen. Meerdere partijen binnen een zelfde allotment dienen een samenwerkingsovereenkomst aan te gaan. De samenwerkingsovereenkomst dient binnen zes weken te worden afgesloten. Capaciteit In totaal worden 22 allotments tijdelijk verdeeld. Hiervan ligt een deel in de Randstad, Flevoland, Gelderland en delen van Gronigen en Noord-Brabant. Per kanaal kunnen maximaal 12 programma’s ( zes voor lokale publieke stations en zes voor commerciële partijen) worden uitgezonden. Bij minder dan 9 programma’s mag er ook gebruik worden gemaakt van de minder storingsgevoelige FEC code 1A-variant. Definitieve regeling De consultatie liep tot begin december en er kwamen meer dan 100 reacties op de regeling binnen. Vooral veel publieke lokale omroepen reageerden op de consultatie op aandringen van de overkoepelende organisatie van publieke lokale omroep: de stichting NLPO. De NLPO noemde de regeling zelfs onwettig. De NLPO geeft aan dat toekenning op basis van volgorde van binnenkomst onwettig is: “iedere lokale omroep met een geldige aanwijzing heeft recht op een frequentie. De volgorde van binnenkomst doet er helemaal niet toe.” In de definitieve regeling zijn er geen grote aanpassingen gedaan op de eerder voorgestelde regeling. Volgens het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat hebben lokale omroepen hun recht voor een frequentie al verkregen door de FM-frequentie die zij toebedeeld hebben gekregen. Het is onduidelijk of de Stichting NLPO juridische stappen gaat nemen. Experimenten Al eerder hebben er lokale uitzendingen op DAB+ plaatsgevonden in Nederland. In de periode van juni 2016 tot en met eind 2017 zijn er diverse experimenten uitgevoerd met DAB+ op lokaal niveau. Hierbij zijn er zowel positieve resultaten geboekt met het gebruik van één sterke zender voor een bepaald gebied als de ingezet van meerdere kleinere steunzenders die een bepaalde regio moeten dekken. Deze experimenten zijn per 1 januari 2018 allemaal stopgezet door Agentschap Telecom. Daarnaast heeft het bedrijf Radio Netwerk Nederland vorig jaar een proef in Noord-Nederland uitgevoerd met lokale uitzendingen via DAB+. Start Het Agentschap Telecom zal binnenkort bekend maken wanneer de aanvraagprocedure van start gaat. Afbeelding: Bron mediamagazine.nl
  2. Welkom tedje. Succes op het forum.
  3. Welkom ariebakker. Succes op het forum
  4. Honda heeft in jacht op wereldtitel goed nieuws voor Verstappen. Het doorgaans zo bescheiden Honda blikt vol vertrouwen vooruit op het nieuwe Formule 1-seizoen. Red Bull wil de jacht op de wereldtitel openen en Honda is ervan overtuigd dat het daar aan bij kan dragen. Jan van der Burgt Er werd voor aanvang van het seizoen geroepen dat het vooral van Honda af zal hangen of Red Bull en Max Verstappen een gooi kunnen doen naar de wereldtitel. Red Bull voegde daar steevast aan toe dat ook het chassis goed moet zijn, waarmee men terecht op de eigen verantwoordelijkheden wees. Honda zelf geeft bovendien aan klaar te zijn voor elke uitdaging. "We liggen op schema", zo geeft de baas van Honda's F1-project, Masashi Yamamoto, te kennen in gesprek met Motorsport.com. "We zijn klaar voor de eerste race van het seizoen en met de nieuwe motor hebben we een zeer goede balans gevonden tussen performance en betrouwbaarheid." Met de betrouwbaarheid zat het vorig jaar al behoorlijk goed en dus heeft men gedurende de winter vooral ingezet op het vinden van extra pk's. Dat betekent echter niet dat men de betrouwbaarheid uit het oog is verloren. Sterker nog, Honda gaat er vanuit dat de krachtbronnen zeker zeven races mee moeten kunnen gaan, wat nodig is om het seizoen zonder gridstraffen te voltooien. "We denken dat we dat voor elkaar kunnen krijgen. Als alles goed gaat, kunnen we zowel Red Bull als AlphaTauri op de gewenste manier ondersteunen (in het geval van Red Bull betekent dat het team helpen aan de wereldtitel, red.), als we maar hard genoeg blijven werken." Bron Racingnews365.nl
  5. Alles wat je wil weten over het DAS-stuursysteem van Mercedes Gisteren verbaasde Mercedes vriend en vijand met een stuur dat in twee richtingen kon bewegen. Hoe werkt het? Wat is het? Is het toegestaan? Waarom willen ze het? Dit is alles over Double Axis Steering van Mercedes. Matthijs Goes. De hele wereld schrok zich gisteren wezenloos toen het stuur van Lewis Hamilton los leek te zitten. De wereldkampioen had echter geen probleem met zijn auto, maar hij bleek de stuurinrichting over twee assen te kunnen bewegen. De bedieningstechniek had Mercedes ongetwijfeld van een vliegtuig afgekeken, het opstijgen wordt daar al jaren geregeld door het naar de piloot toe trekken van de stuurinrichting. Met de draaibeweging van het stuur bedient Mercedes als vanouds de stand van de wielen om een bocht in te sturen. Met de beweging in de lengterichting kan nu iets nieuws worden bediend: de toe (daarover later meer). Verboden? De eerste vraag die er opkomt bij de ontdekking van een nieuw foefje: mag het wel? Ja en nee. Mercedes wist al dat ze waarschijnlijk geen problemen zouden krijgen met hun stuuridee. De Duitsers hebben de FIA vanaf het begin laten meekijken met de ontwikkeling en wisten daarom dat ze ermee weg zouden komen. De reden waarom het mag: met de op- en neerbeweging verander je alleen de stuurhoek van de wielen, net als met de draaibeweging. In 2020 kunnen de zilverpijlen daardoor met de tweerichtingsstuurinstallatie rijden. In 2021 is het een ander verhaal. De nieuwe regels die vanaf volgend seizoen gelden hebben geen ruimte voor deze innovatie. In het nieuwe reglement voor 2021 en verder staat exact uitgelegd hoe de stuurinstallatie moet werken. Er is dus geen ruimte voor een afwijking. Wat is het? De toe. Voor gisteren had u er waarschijnlijk nog nooit van gehoord, of er in ieder geval nooit over nagedacht. Het kostte ons in ieder geval even wat hoofdbrekens om de logica erachter te doorgronden. Gelukkig hebben we huiscoureur Steijn Schothorst bij de hand om ons te doceren. Op de rechte stukken wil je dat de banden van de auto rechtdoor staan, zo hebben ze minder weerstand en doen ze waar ze voor zijn: rollen. Bij het insturen van een bocht wil je liever dat de voorbanden iets naar buiten wijzen, de zogenaamde toe out. Dat lijkt heel onlogisch als je er voor het eerst aan denkt. Toch is het met wat simpele voorbeelden meteen helder. De buitenste banden maken een langere weg en hoeven dus minder ver ingestuurd te staan dan de binnenste wielen. Twitteraar Brad Philpot had een heel overzichtelijke uitleg. Werkt het? Of het echt werkt valt natuurlijk nog te bezien. Mercedes test er nu mee om te zien of het in werkelijkheid net zo goed functioneert als in theorie. De renstal is echter bekend om het sandbaggen, dus pas tijdens de kwalificatie in Melbourne weten we hoeveel sneller de auto erdoor wordt. Er is ook een kans dat het hele systeem er is om iedereen nog wat meer zand in de ogen te strooien en iedereen totaal af te leiden van een andere geniale truc. Volgens Sebastian Vettel moet het rijden met DAS aanvoelen als rennen op teenslippers. Als de Duitser daar gelijk inheeft, dan lijkt het ons geen feest om in de Mercedes te rijden. Lewis Hamilton en Valtteri Bottas houden intussen hun kaken stijf op elkaar over de innovatie. Mario Isola van Pirelli zegt dat hij de impact van DAS op de banden heeft gecontroleerd. Volgens de Italiaanse bandenfabrikant is de druk op de banden nog steeds hetzelfde en verandert er niets. Opvallend, want het systeem zou juist voor minder slijtage aan de banden moeten zorgen. Wat dat betreft is het nog maar de vraag of de toe-out/toe-neutral bediening echt zinvol is. Wat nu? De andere teams kunnen bezwaar aantekenen tegen het systeem. Dat is echter een beetje kleine kindertjesgedrag. De kans is immers niet groot dat de FIA Mercedes gaat terugfluiten, aangezien de internationale motorsportbond het systeem al heeft toegestaan. Gaan ze het dan namaken? Dat zou kunnen, maar het blijft de vraag of het systeem echt wat oplevert. We kunnen ons echter voorstellen dat er in Maranello en Milton Keynes inmiddels al teams aan de slag zijn om het systeem ook te ontwikkelen. Vooral de vier weken tussen de GP van Vietnam en die in Zandvoort geven natuurlijk ruimte om uitgebreid aan de wagens te sleutelen in de thuisbases. Bron autobahn.eu
  6. Mercedes imponeert in eerste testweek, Verstappen tevreden. Mercedes heeft de eerste winterse testweek in Barcelona als snelste team afgesloten. De toptijd die Valtteri Bottas 's ochtends al op de klokken zette, bleef fier overeind. De Zilverpijlen maakten in deze eerste testweek sowieso een ijzersterke indruk, in meerdere opzichten trouwens. Mercedes maakte natuurlijk indruk op het asfalt, maar misschien nog wel meer daarnaast. De 1.15.732 die Bottas als snelste tijd op de klokken zette, hield de gemoederen immers veel minder bezig dan het innovatieve stuursysteem op de W11. Dual Axis Steering - kortweg DAS - is binnen twee dagen een begrip geworden in de Formule 1-paddock van Barcelona. Enorm veel tijdwinst zal deze noviteit niet opleveren, maar het systeem - waarbij de voorwielen op rechte stukken volledig recht worden gezet - kan wel helpen om de levensduur van het Pirreli-rubber te verlengen. Los van dit systeem kwam Mercedes ook in algemene zin zeer goed voor de dag. Zo maakte Hamilton donderdag indruk met een snaarstrakke racesimulatie en liet Bottas vrijdagochtend zien dat de snelheid er eveneens goed in zit. De Fin benaderde de poletijd van 2019 tot op drie tienden, zijn ronde was daarmee beduidend sneller dan de toptijd van de wintertests in 2019. Dat Hamilton in de middaguren nog beslag legde op de tweede plek, maakte het symbolisch gezien helemaal af. Concurrentie zet niet aan, Verstappen tevreden Het verschil tussen Mercedes en de concurrentie was dan ook groot, bijna anderhalve seconde. Dit zegt echter nog bijzonder weinig. Het geeft vooral aan dat de andere topteams bewust nog niet alle kaarten op tafel hebben gelegd. Daarnaast kregen de uitdagers ook te maken met technisch malheur. Zo stond Sebastian Vettel een aanzienlijk deel van de ochtenduren binnen door een motorisch probleem. Ferrari monteerde een nieuwe krachtbron in de SF1000, waarna Vettel zijn dagtotaal alsnog op 100 ronden kon brengen. In de tijdenlijst vinden we de Duitser terug op een dertiende stek. Het past volledig bij de voorzichtige aanpak, die Ferrari al deze hele week heeft laten zien. Bij Red Bull was er eveneens sprake van technisch malheur, al heeft dat volgens Verstappen weinig tot geen 'track time' gekost. De anti-roll bar brak aan de achterkant van de RB16, maar dat moment viel nagenoeg samen met de panne van Vettel en dus met de code rood. "Bovendien wilden we toch meerdere dingen veranderen aan de auto, dus het kwam eigenlijk nog best goed uit. Het heeft ons geen tijd gekost", liet Verstappen na afloop achter de Red Bull-garage weten. In de middaguren stond Verstappen de internationale pers te woord en nam zijn teamgenoot Alexander Albon het stuur over. Hij belandde op een negende plek in de tijdenlijst, één stekje achter Verstappen, en werkte 82 ronden af. Renault geeft de geest, Magnussen spint Bij de achtervolgers waren er op deze afsluitende dag vooral problemen voor Renault, Haas en Williams. Bij de eerstgenoemde formatie viel Daniel Ricciardo na 78 ronden met de R.S.20 stil in de tweede sector. Het bleek einde oefening voor de man uit Perth. Desondanks heeft het Franse merk nog wel enkele aspecten om zich aan vast te houden. Zo noteerde Esteban Ocon de derde tijd van de dag en zagen de long-runs van Ricciardo er ook relatief goed uit. De testdag van Haas kwam eveneens tot een vroegtijdig einde. Dit was te danken aan Kevin Magnussen, die spinde en zijn auto na een kleine touché met de muur in het grind parkeerde. Bij Williams werd tot slot de motor noodgedwongen gewisseld, al kon Latifi zijn weg nadien wel weer vervolgen. De Formule 1-wintertests gaan volgende week verder op het Circuit de Barcelona-Catalunya. Vanaf woensdag staat deel twee, dat eveneens uit drie dagen bestaat, op het programma. Alle actie is vanzelfsprekend weer live te volgen op GPUpdate.net. Mercedes heeft de eerste winterse testweek in Barcelona als snelste team afgesloten. De toptijd die Valtteri Bottas 's ochtends al op de klokken zette, bleef fier overeind. De Zilverpijlen maakten in deze eerste testweek sowieso een ijzersterke indruk, in meerdere opzichten trouwens. Mercedes maakte natuurlijk indruk op het asfalt, maar misschien nog wel meer daarnaast. De 1.15.732 die Bottas als snelste tijd op de klokken zette, hield de gemoederen immers veel minder bezig dan het innovatieve stuursysteem op de W11. Dual Axis Steering - kortweg DAS - is binnen twee dagen een begrip geworden in de Formule 1-paddock van Barcelona. Enorm veel tijdwinst zal deze noviteit niet opleveren, maar het systeem - waarbij de voorwielen op rechte stukken volledig recht worden gezet - kan wel helpen om de levensduur van het Pirreli-rubber te verlengen. Los van dit systeem kwam Mercedes ook in algemene zin zeer goed voor de dag. Zo maakte Hamilton donderdag indruk met een snaarstrakke racesimulatie en liet Bottas vrijdagochtend zien dat de snelheid er eveneens goed in zit. De Fin benaderde de poletijd van 2019 tot op drie tienden, zijn ronde was daarmee beduidend sneller dan de toptijd van de wintertests in 2019. Dat Hamilton in de middaguren nog beslag legde op de tweede plek, maakte het symbolisch gezien helemaal af. Concurrentie zet niet aan, Verstappen tevreden Het verschil tussen Mercedes en de concurrentie was dan ook groot, bijna anderhalve seconde. Dit zegt echter nog bijzonder weinig. Het geeft vooral aan dat de andere topteams bewust nog niet alle kaarten op tafel hebben gelegd. Daarnaast kregen de uitdagers ook te maken met technisch malheur. Zo stond Sebastian Vettel een aanzienlijk deel van de ochtenduren binnen door een motorisch probleem. Ferrari monteerde een nieuwe krachtbron in de SF1000, waarna Vettel zijn dagtotaal alsnog op 100 ronden kon brengen. In de tijdenlijst vinden we de Duitser terug op een dertiende stek. Het past volledig bij de voorzichtige aanpak, die Ferrari al deze hele week heeft laten zien. Bij Red Bull was er eveneens sprake van technisch malheur, al heeft dat volgens Verstappen weinig tot geen 'track time' gekost. De anti-roll bar brak aan de achterkant van de RB16, maar dat moment viel nagenoeg samen met de panne van Vettel en dus met de code rood. "Bovendien wilden we toch meerdere dingen veranderen aan de auto, dus het kwam eigenlijk nog best goed uit. Het heeft ons geen tijd gekost", liet Verstappen na afloop achter de Red Bull-garage weten. In de middaguren stond Verstappen de internationale pers te woord en nam zijn teamgenoot Alexander Albon het stuur over. Hij belandde op een negende plek in de tijdenlijst, één stekje achter Verstappen, en werkte 82 ronden af. Renault geeft de geest, Magnussen spint Bij de achtervolgers waren er op deze afsluitende dag vooral problemen voor Renault, Haas en Williams. Bij de eerstgenoemde formatie viel Daniel Ricciardo na 78 ronden met de R.S.20 stil in de tweede sector. Het bleek einde oefening voor de man uit Perth. Desondanks heeft het Franse merk nog wel enkele aspecten om zich aan vast te houden. Zo noteerde Esteban Ocon de derde tijd van de dag en zagen de long-runs van Ricciardo er ook relatief goed uit. De testdag van Haas kwam eveneens tot een vroegtijdig einde. Dit was te danken aan Kevin Magnussen, die spinde en zijn auto na een kleine touché met de muur in het grind parkeerde. Bij Williams werd tot slot de motor noodgedwongen gewisseld, al kon Latifi zijn weg nadien wel weer vervolgen. De Formule 1-wintertests gaan volgende week verder op het Circuit de Barcelona-Catalunya. Vanaf woensdag staat deel twee, dat eveneens uit drie dagen bestaat, op het programma. Alle actie is vanzelfsprekend weer live te volgen op GPUpdate.net. Bron gpupdate.net.
  7. In beeld: De nieuwe Racing Point RP20 Racing Point presenteerde maandag haar nieuwe bolide, de RP20, aan de wereld. De nog steeds overwegend roze bolide werd in Oostenrijk onthuld. Jesse Janse Sergio Perez en Lance Stroll waren aanwezig in Oostenrijk, het thuisland van hoofdsponsor BTW, waar de nieuwe bolide werd onthuld. De kleur roze is nog steeds prominent aanwezig op de Racing Point-bolide. Check de eerste beelden van de nieuwe wagen, de RP20, hieronder. Bron Racingnews365.nl
  8. Williams onthult nieuwe FW43 en pakt uit met nieuwe livery. De Britse renstal van Williams heeft haar 2020-bolide onthuld, genaamd de FW43. Met de nieuwe wagen hoopt het team de aansluiting te hervinden met de rest van het veld. Redactie Na een dramatisch slecht 2019, waarin Williams slechts één WK-puntje scoorde, gooit het team het in 2020 over een andere boeg. Met het rijdersduo George Russell en Nicholas Latifi hoopt het mee te strijden in het middenveld. De FW43 is voorzien van diverse nieuwe sponsornamen, mede door de komst van de Canadese coureur Latifi. Zo prijken onder meer de namen van Royal Bank of Canada en koffiemerk Lavazza op de nieuwe bolide. Daarnaast vallen uiteraard de nieuwe kleuren op. Rood, wit, blauw en zwart. Bron Racingnews365.nl
  9. Mexico ePrix: Lotterer schenkt Porsche eerste pole. André Lotterer heeft Porsche de allereerste pole bezorgd in de Formule E. In de kwalificatie voor de Mexico City ePrix verschalkte de Duitser de Jaguar van Mitch Evans. Door: Filip Cleeren Journalist 15 feb. 2020 20:02 In de Super Pole met de snelste zes rijders uit de groepsfase verpulverde Lotterer de tijden van de concurrentie. Nyck de Vries en Mitch Evans moesten echter nog na de drievoudige Le Mans-winnaar komen. Mercedes-rijder De Vries kwam niet verder dan de derde tijd. Evans kwam bijzonder dicht bij de tijd van Lotterer, maar moest zich met 0.063 gewonnen geven op het Autodromo Hermanos Rodriguez. Pascal Wehrlein kwalificeerde zich als derde, maar moet door een gridstraf voor een versnellingsbakwissel achteraan vertrekken. De Vries start zaterdagavond dus als derde voor de Nissan e.dams van Sébastien Buemi. Envision Virgin-rijders Sam Bird en Robin Frijns delen de derde rij. Kampioenschapsleider Stoffel Vandoorne kwalificeerde zich als elfde, wat uiteindelijk een tiende startplek oplevert. Jérôme D'Ambrosio start net zoals Mahindra-collega Wehrlein achteraan met een nieuwe versnellingsbak. Daniel Abt kon na zijn zware crash in de eerste training niet deelnemen aan de kwalificatie. De Duitser van Abt Audi mocht het ziekenhuis in Mexico-Stad weer verlaten, maar moet een speciale toestemming krijgen om alsnog te kunnen starten. Bron Motorsport.com
  10. Zo kopieerde AlphaTauri nagenoeg de complete Red Bull van Verstappen De allereerste AlphaTauri werd met veel gejuich ontvangen - de kleurstelling van de AT01 zorgde voor volop lof. Maar, wie naar de nieuwe AT01 kijkt, moet moeite doen om daarin niet de Red Bull van Max Verstappen terug te zien. Ruud Dimmers Scuderia AlphaTauri is de nieuwe naam voor het vertrouwde Scuderia Toro Rosso. Geen compleet nieuw team dus, maar gewoon een naamswijziging die gepaard ging met een prachtige, nieuwe kleurstelling. Tot zover de vernieuwing. De AT01 maakt gebruik van bijzonder veel elementen van de RB15 waarmee Max Verstappen in 2019 als derde in het WK eindigde. Het zusterteam van Red Bull had haar ontwerpafdeling lang met verlof kunnen sturen, want op zo'n beetje alle vlakken maakt het gebruik van onderdelen van de RB15. RacingNews365 analyseerde de 'nieuwe' AT01 en vergeleek deze ook met de 'oude' RB15. Zie de verschillen en veranderingen in onderstaand album. Bron Racingnews365.nl
  11. Foto's Presentatie AlphaTauri Bron gpupdate.net.
  12. AlphaTauri wil bij eerste vijf in kampioenschap eindigen. AlphaTauri wil dit jaar bij de eerste vijf eindigen in het kampioenschap. Zo heeft teambaas Franz Tost laten weten bij de launch van de nieuwe auto voor het Formule 1-seizoen 2020. Vorig jaar eindigde de formatie uit Faenza als zesde bij de constructeurs, waarmee het beste eindresultaat van het team uit 2008 werd geëvenaard. Hoger dan zesde is het voormalige Toro Rosso nog nooit geëindigd, maar daar moet dit jaar verandering in komen, zo vertelde Tost na de onthulling van de AlphaTauri Formule 1-auto in Salzburg. "We zijn erg optimistisch over het aankomende seizoen", zei de Oostenrijker. "Waarom? Op de eerste plaats omdat de auto zeer goede resultaten heeft geproduceerd in de windtunnel. Ten tweede omdat onze vrienden van Honda gedurende de wintermaanden flinke progressie hebben geboekt, zowel met de performance als met de betrouwbaarheid. En op de derde plaats omdat we beschikken over twee goede coureurs. Dat hebben ze vorig jaar wel laten zien. We zijn dus erg positief. Ik ben ervan overtuigd dat AlphaTauri een succesvol seizoen tegemoet gaat." Op de vraag wat een succesvol seizoen precies inhoudt, antwoordde Tost: "We moeten bij de eerste vijf eindigen van het constructeurskampioenschap. Onze grootste concurrenten zullen Renault, McLaren, Racing Point en Haas zijn. Voor de rest moeten we het nog zien." Ondanks dat er met de nieuwe regels voor 2021 een flinke uitdaging ligt, is AlphaTauri voornemens om gedurende het seizoen nog wel het een en ander aan de AT01 te doen. "We zijn vorig jaar oktober al begonnen aan het concept voor 2021", vertelde Tost. "We moeten nu wachten tot de technische regels definitief zijn. Ik hoop dat dat tegen maart het geval is. Vanaf dat moment worden elke maand meer mensen overgezet naar het project voor 2021. Maar we moeten het seizoen 2020 niet verwaarlozen. We willen deze auto namelijk ook ontwikkelen. Zoals ik een paar minuten geleden zei, moeten we dit jaar competitief zijn en goede resultaten boeken." Bron gpupdate.net.
  13. Eerste Formule E-race in Jakarta kan toch doorgaan. De eerste Formule E-race in Indonesië kan toch doorgang vinden. De lokale overheid had in eerste instantie besloten dat de race niet verreden kon worden op een historische plek in de stad, maar men is nu op dat besluit teruggekomen. Vorige week maakte de Formule E bekend op zoek te zijn naar een nieuwe locatie voor de race. Dit bericht kwam nadat het ministerie van buitenlandse zaken een stokje stak voor de beoogde locatie van het evenement, dat rond het Nationale Monument plaats gehouden moest worden. De Medan Merdeka Area Development Steering Committee, verantwoordelijk voor de beslissing, heeft haar besluit nu herzien. In een statement van de staatssecretaris op het ministerie van buitenlandse zaken laat men weten: "In de brief geeft het comité toestemming voor het houden van de Formule E-race in Taman Medan Merdeka, volgens de voorgeschreven reglementen." De ePrix van Jakarta werd voor vijf jaar toegevoegd op de Formule E-kalender, maar de doorgang van het evenement werd in twijfel getrokken vanwege de nodige aanpassingen aan de locatie. Aanvankelijk vreesde men dat het aanleggen van een nieuwe lap asfalt invloed zou hebben op de historische en culturele waarde van de locatie. Nu die zorgen zijn weggenomen kan de race gewoon volgens planning doorgaan op 6 juni. Als de Formule E erin slaagt de race in Jakarta door te laten gaan, voorkomt het daarmee een verdere inperking van de Aziatische racekalender. Eerder most de ePrix in Sanya uitgesteld worden vanwege de uitbraak van het coronavirus in China. Met medewerking van Matt Kew Bron gpupdate.net.
  14. Bird bovenaan in trainingen Mexico ePrix, zware crash Abt. Envision Virgin Racing rijder Sam Bird was na de twee vrije trainingen voor de Mexico ePrix de snelste van het pak. Audi-rijder Daniel Abt werd na een crash in de eerste training uit voorzorg overgevlogen naar het ziekenhuis. Bird reed op het Autodromo Hermanos Rodriguez de beste tijd van de dag - over twee trainingen heen - in de slotminuten van de tweede oefensessie. De teamgenoot van Robin Frijns klokte af na 1.07.673. Dat was een tiende vlugger dan de DS Techeetah van Portugees Antonio Felix da Costa. Jaguar-man Mitch Evans was derde gevolgd door voormalig kampioen Sébastien Buemi. Stoffel Vandoorne, die na twee regelmatige weekends aan de leiding staat in de Formule E, was opnieuw keurig vijfde, gevolgd door Frijns, André Lotterer en Pascal Wehrlein. Wehrlein start net zoals teamgenoot Jérôme d'Ambrosio echter achteraan door een gridpenalty. Beide Mahindra-rijders zitten al aan hun derde versnellingsbak van het seizoen. Lucas di Grassi was negende, gevolgd door regerend kampioen Jean-Eric Vergne. Daniel Abt veroorzaakte in de eerste training een rode vlag met een harde klapper in bocht negen, waar de rijders het stadiongedeelte inrijden. Abt bleef ongedeerd, maar moest volgens de voorschriften toch met de helikopter naar het ziekenhuis gebracht worden uit voorzorg. Audi prepareert alvast een nieuw chassis voor de Duitser, die niet tijdig terug was om aan de tweede training deel te nemen. Bron gpupdate.net.
  15. Geen gratis proefperiode meer bij abonnement Netflix 13 februari 2020 Geschreven door Redactie Permalink Netflix is gestopt met het aanbieden van een gratis proefperiode van een maand bij het afsluiten van een nieuw abonnement. Dit schrijft de website Android Planet. Einde proefperiode Zoals het zich nu laat zien zijn Nederland, België en Ierland de eerste landen waar de proefperiode niet meer wordt aangeboden door de streamingdienst. Het is niet bekend waarom Netflix is gestopt met de gratis kijkperiode. Concurrentie Concurrerende streamingdiensten in Nederland bieden nog wel een gratis kijkperiode aan. Videoland biedt momenteel nog een gratis kijkperiode van twee weken. Disney+ kent een proefperiode van 7 dagen. Gratis film Netflix heeft overigens wel een speciale actie lopen momenteel waarbij gratis en zonder abonnement naar de film To All The Boys I’ve Loved Before kan worden gekeken. Hiervoor is geen account of aanmelding nodig op de streamingdienst. De gratis film is tot en met 9 maart aanstaande te bekijken via de website van de dienst. Bron mediamagazine.nl
×