Ga naar inhoud

tokoroko

Leden
  • Aantal items

    3406
  • Berichten in chatbox

    252
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen Gewonnen

    26

tokoroko won de laatste dag op 28 augustus

tokoroko had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community Reputatie

80 Goed

2 Volgers

Over tokoroko

  • Titel
    SatellietVerslaafd
  • Verjaardag 10 september

Apparatuur

  • Welke ontvanger heeft u?
    Array

Recente bezoekers van dit profiel

1968 profielweergaven
  1. Eerste 5G toestel Nokia deze maand op de markt HMD Global brengt nog deze maand zijn eerste 5G toestel op de markt. Het toestel Nokia 8.3 5G is opgedoken bij diverse Europese webwinkels. Nokia betreedt laat de 5G markt, mogelijk vanwege afzetmarkten waar 5G nog grootschalig moet worden uitgerold. De Nokia 8.3 5G was al aangekondigd. Het gaat om een midrange-toestel met een relatief groot scherm van 6,81-inch. Voor 5G wordt een Snapdragon 765G gebruikt met 5G-modem. Er is 6 of 8 GB RAM beschikbaar en 64 of 128 GB aan opslag. Prijzen beginnen bij 599 euro. HMD kondigde dinsdag aan dat Google, Nokia en Qualcomm 230 miljoen dollar in het bedrijf hebben gestopt. Het is ook gelijk de derde grootste (tech)financiering in Europa dit jaar. Alle drie investeerders hebben direct belang bij HMD Global. Veel Nokia toestellen vallen onder het Android One programma. Bron@Emerce.
  2. T-Mobile zet groei voort T-Mobile Nederland zette haar groei voort in het tweede kwartaal van 2020. Omzet en aantal klanten groeiden in alle segmenten en de operationele winst nam toe met 22,2 procent. T-Mobile zag de opbrengsten uit mobiele diensten met 2,3 procent op jaarbasis toenemen, terwijl de omzetgroei op de vaste markt nog sterker was met 7,8 procent. De totale omzet bedroeg 480 miljoen, mede door de groei van zowel de opbrengsten uit mobiele telefonie, vaste telefonie en verkoop van handsets. De opbrengsten uit roaming stonden onder druk door de coronacrisis. EBITDA was 143 miljoen. Gedurende het kwartaal verwelkomde het bedrijf 50.000 nieuwe mobiele postpaid klanten. Daarnaast kwamen er 11.000 nieuwe klanten bij op vaste diensten. Het aantal mobiele klanten (SIM’s) bedroeg in het tweede kwartaal 5,7 miljoen, het aantal vaste klanten bedroeg 644.000. Bron@Emerce.
  3. RTL Groep verwacht herstel advertentiemarkt, streaming groeide in eerste halfjaar RTL merkt de gevolgen van de coronacrisis. Doordat er minder reclame werd verkocht, daalde de groepsomzet naar 2,7 miljard euro in de eerste zes maanden. De operationele winst was met 258 miljoen ook lager. De neetowinst kwam uit op 156 miljoen. De advertentie-omzet ging van 1,7 miljard naar 1,3 miljard euro. Ruim 1 miljard betrof tv reclame en 139 miljoen digitale advertenties. De totale digitale omzet ging als gevolg van de pandemie met 7 procent omlaag naar 477 miljoen euro. Ook RTL Nederland kreeg flinke klappen. De omzet van RTL Nederland daalde 14,6 procent van 235 miljoen euro naar 207 miljoen. De operationele winst daalde flink, van 18 miljoen naar 2 miljoen. CEO Sven Sauvé erkent dat de impact van Covid-19 op de advertentiemarkt groot is. ‘Gelukkig konden we terugvallen op de stevige fundamenten van onze strategie. Door snel te handelen en kritisch te kijken naar onze kosten hebben we ondanks de aanzienlijke daling in advertentie-inkomsten toch een positief resultaat kunnen realiseren.’ RTL verwacht in het derde kwartaal licht herstel van de advertentiemarkt. De omzet uit streaming (TV Now en Videoland) steeg wel, met 23 procent, naar 80 miljoen euro. Inmiddels zijn er 1,7 miljoen abonnees die voor deze diensten betalen, dat zijn er 45,2 procent meer dan een jaar geleden. De totale streamingomzet bedroeg 500 miljoen euro. Producent Fremantle had creatieve successen met series als American Idol en America’s Got Talent: The Champions en Too Hot to Handle op Netflix. Bron@Emerce.
  4. MediaMarkt en Saturn: 3 miljoen nieuwe online klanten Ceconomy, moederbedrijf van MediaMarkt en Saturn, ziet herstel in juli na enkele zware maanden als gevolg van de coronacrisis. Vooral de onlineverkoop trok flink aan. De beide formules trokken 3 miljoen nieuwe online klanten aan. Het derde kwartaal van het gebroken boekjaar werd afgesloten met een 8,4 procent hogere omzet van 4,1 miljard euro, grotendeels doordat de winkels weer zijn opengegaan (pdf) en omdat het bedrijf profiteerde van een btw verlaging in Duitsland. Als gevolg van de pandemie sloten 90 procent van alle winkels tijdelijk hun deuren. In mei ging de omzet echter alweer met 3 procent en in juni met 12 procent omhoog. Toch eindigde het bedrijf het kwartaal met een negatief bedrijfsresultaat van 43 miljoen euro. De onlineverkoop steeg in het kwartaal met 143 procent. Online maakt nu 35,2 procent van de totale omzet uit. De stijging was ook zichtbaar in landen waar geen lockdown gold, waarmee vermoedelijk ook Nederland wordt bedoeld. Ceconomy bevestigde gisteren zijn voornemen om, vooral buiten Duitsland, 3500 (vooral administratieve) banen te schrappen bij MediaMarkt en Saturn, deels als gevolg van een integratie van beide merken. Daarmee kan 100 miljoen euro per jaar worden bespaard. De reorganisatie gaat 180 miljoen kosten. Het is ook nog steeds de bedoeling dat minder renderende winkels worden gesloten, maar van de winkelformule wil Ceconomy geen afscheid nemen. Het is onderdeel van de omnichannelstrategie. Bron@Emerce.
  5. ‘YouTube Music serieuze bedreiging voor Spotify in Nederland’ Spotify heeft op de Nederlandse weinig te duchten van Apple Music, Deezer en Napster, zo blijkt uit de nieuwste editie van het Dutch Apps Market rapport van Telecompaper. Wel vormt YouTube Music een serieuze bedreiging voor Spotify in Nederland. YouTube Music is naast Spotify momenteel de enige streaming muziekdienst waarbij de zogenoemde installed base in behoorlijk tempo groeit. YouTube Music stond in het tweede kwartaal op 11 procent van alle Nederlandse smartphones geïnstalleerd. YouTube Music heeft volgens Telecompaper ‘goede kaarten’ om een belangrijke concurrent voor Spotify te gaan worden. Ook al omdat Google op alle Android-apparaten de Google Play Music-app wil vervangen door YouTube Music. Het aantal Nederlanders dat Spotify op de smartphone geïnstalleerd hebben staan is in het tweede kwartaal van 2020 verder gestegen naar maar liefst 46 procent. Het aantal installaties van de Spotify-app is op iPhones het grootst. Op 59 procent van alle Nederlandse iPhones staat Spotify. De Installed base van Apple Music komt op iPhones echter niet verder dan 13 procent. Deezer heeft afgelopen kwartalen zijn installed base onder Nederlandse gebruikers juist zien dalen en staat nu nog maar op drie procent van alle Nederlandse smartphones. Ook de installed base van Apple is gedaald naar 5 procent van alle smartphones. De installed base van streaming-muziek apps is wel erg leeftijdsafhankelijk. Zo is Spotify geïnstalleerd op 77 procent van alle smartphones van jongeren in de leeftijd tussen 16 en 19 jaar en op ‘slechts’ 22 procent van alle smartphones van 65-plussers. Bron@Emerce.
  6. Vandaag & morgen Wisselend bewolkt, vooral vanmiddag onweersbuien. Vrijdag opnieuw buien Vanochtend zijn er zonnige perioden, in het zuiden is er meer bewolking en kan er eerst nog een enkele (onweers)bui voorkomen. In de loop van de middag en avond kunnen er overal enkele onweersbuien ontstaan. Windstoten van 60-70 km/uur, hagel en in korte tijd veel regen zijn daarbij mogelijk. De middagtemperatuur ligt rond 32°C. De zwakke tot matige wind komt eerst uit oost tot zuidoost en in de middag uit uiteenlopende richtingen. Komende nacht klaart het op, er is nog een kleine kans op een onweersbui. De minima liggen rond 20°C. De wind is overwegend zwak en komt uit uiteenlopende richtingen. Vrijdag overdag ontstaan weer snel stapelwolken die op meerdere plaatsen uitgroeien tot onweersbuien, waarbij plaatselijk veel regen kan vallen. Ook is hagel mogelijk. De middagtemperatuur ligt tussen 25°C aan de kust en 29°C in het oosten. De wind is zwak en variabel, in de middag in de kustgebieden geleidelijk matig uit noordelijke richtingen. (Bron: KNMI)
  7. Winst RTL Nederland voor bijna 90% verdampt Medianieuws Het gaat niet zo lekker bij RTL Nederland. Het mediabedrijf is hard geraakt door de coronacrisis. Omdat het bedrijf snel gereageerd heeft op de veranderde mediawereld kon RTL Nederland in de eerste helft van 2020 toch nog een winst maken, maar veel was het niet. RTL Nederland heeft een winst voor aftrek van onder meer belastingen van 2 miljoen euro. Een jaar eerder was dat nog 18 miljoen euro. De inkomsten daalden naar 200 miljoen euro. Door de coronacrisis maken minder bedrijven reclame op tv waardoor de advertentie-inkomsten minder worden. Natuurlijk reageert Sven Sauvé, CEO RTL Nederland over de halfjaarcijfers 2020. "De impact van Covid-19 op de advertentiemarkt is groot. Gelukkig konden we terugvallen op de stevige fundamenten van onze strategie. Door snel te handelen en kritisch te kijken naar onze kosten hebben we ondanks de aanzienlijke daling in advertentie-inkomsten toch een positief resultaat kunnen realiseren. Ik ben trots op wat we als team in deze bijzondere tijden hebben neergezet. Videoland is wederom gegroeid in aantal abonnees en kijktijd en we hebben in de commerciële doelgroepen onze positie als marktleider op TV vastgehouden. Met de steun van een sterke aandeelhouder en onze focus op het maken van relevante, lokale content gaan we met vertrouwen verder op de koers die we hebben ingezet." [Radio.NL]
  8. Publieke omroepen in teken van Actiedag Giro555 voor Beiroet Medianieuws De Publieke Omroep staat vrijdag 14 augustus in verschillende programma’s stil bij de Nationale Actiedag voor de slachtoffers van de explosie in Beiroet. De Samenwerkende Hulporganisaties, verenigd in Giro555, vragen tijdens deze dag steun voor de hulpverlening aan de Libanese bevolking. De NPO volgt de ontwikkelingen in het actiecentrum van ‘s morgens vroeg tot ’s avonds laat op radio en tv. De extra tv-uitzending Op1 Beiroet, om 19.00 uur op NPO 1, staat geheel in het teken van de actiedag. NPO bestuursvoorzitter Shula Rijxman hop dat zo veel mogelijk kijkers en luisteraars een donatie willen doen. Op dit moment is er al 2.2 miljoen euro opgehaald. Op1 Beiroet Om 19.00 uur is er op NPO 1 de extra tv-uitzending Op1 Beiroet, gepresenteerd door Sophie Hilbrand en Charles Groenhuijsen. Daarin praten zij onder meer met minister Sigrid Kaag over de situatie in Libanon. Een aantal Libanese gasten schetst welke impact de explosie heeft op hen, hun familie en het toch al door crisis getroffen Libanon. Presentator Danny Ghosen heeft in Beiroet een persoonlijk verslag gemaakt voor Op1 Beiroet en er wordt ook live met hem geschakeld. De actievoorzitter van Giro555 zal uitleggen wat er met het opgehaalde geld wordt gedaan. Camille Michel (leider van het reddingsteam USAR) komt met enkele teamleden en een speciale reddingshond naar de studio om te praten over wat USAR in Beiroet doet. De voorlopige eindstand van de actiedag van Giro555 wordt bekendgemaakt rond 23.00 uur tijdens de uitzending van Op1 die om 22.25 uur begint op NPO 1, gepresenteerd door Nadia Moussaid en Pieter van der Wielen (VPRO). Minister Kaag is ook in deze uitzending te gast om terug te blikken op de actiedag. Radiozenders NPO in teken van Giro555 Op NPO Radio 1 doet de NOS de hele dag verslag van de Landelijke Actiedag. Die berichtgeving loopt als een rode draad door de programmering. Ook de overige programma’s op NPO Radio 1 besteden aandacht aan de situatie in Beiroet en Giro555. Mangiare! (19.30 uur, NTR) maakt een uitzending in het teken van de Libanese keuken. Presentator Henkjan Smits doet voor NPO Radio 2, 4 en 5 gedurende de dag live verslag vanuit het actiecentrum. ‘s Avonds volgt Emmely de Wilt voor NPO Radio 2 de ontwikkelingen op de voet. Door de dag heen hebben NPO Radio 2, 4 en 5 in tal van programma’s elk op hun eigen manier aandacht voor de actiedag van Giro555. Ook NPO 3FM doet de hele dag verslag van de actie. 3FM deejay Luc Sarneel meldt zich geregeld vanuit het actiecentrum met updates. [Radio.NL]
  9. Vandaag & morgen Zeer warm zomerweer, in de middag en avond enkele onweersbuien Er zijn perioden met zon en het is droog. In de loop van de middag ontstaan er stapelwolken die hier en daar uitgroeien tot enkele onweersbuien, de kans op deze buien is het grootst in het zuiden van het land. Daarbij is er kans op hagel, windstoten en veel regen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 29°C op de Waddeneilanden tot 34°C in het oosten en zuidoosten. De wind is zwak tot matig uit oost tot zuidoost. Aan de stranden komt de wind van zee. In de loop van de avond wordt het op de meeste plaatsen droog, alleen in het zuiden houden de onweersbuien mogelijk nog aan. In de nacht naar donderdag wisselen wolkenvelden en opklaringen elkaar af en kan er vooral in het zuiden nog een enkele (onweers)bui voorkomen. De minimumtemperatuur wordt ongeveer 21°C en de wind is overwegend oostelijk, zwak tot matig. Morgen overdag zijn er perioden met zon en in de loop van de middag en avond ontstaan er opnieuw enkele onweersbuien. Windstoten, hagel en in korte tijd veel regen zijn daarbij weer mogelijk. De middagtemperatuur ligt rond 32°C. De zwakke tot matige wind komt eerst uit oost tot zuidoost en in de middag uit uiteenlopende richtingen. (Bron: KNMI)
  10. Is leveren minder zenders nieuwe vorm prijsverhoging Ziggo en KPN? Het is op zich begrijpelijk dat meer tv-zenders zelf de stekker uit lineaire distributie trekken. Maar het leidt vooralsnog niet tot een prijsverlaging voor consumenten. De reclamevijver waaruit tv-zenders moeten vissen om inkomsten binnen te halen, verdampt dit jaar harder dan vooraf werd aangenomen. Niet alleen de overstap van meer Nederlanders naar online-only – de zogenaamde cordcutters – speelt bij deze ontwikkeling een rol. De coronacrisis is een belangrijke katalysator waar in analyses vooraf geen rekening werd gehouden. Het is duidelijk dat adverteerders minder geld aan lineaire tv besteden. De financiële inhoud in de reclamevijver wordt dus minder. Het aantal zenders dat uit de reclamevijver moet vissen wijzigt echter minder snel. De reclamevijver is dus te klein geworden voor het aantal lineaire zenders dat voor de Nederlandse markt beschikbaar is. Het is een natuurlijke gang van zaken dat kleinere nichezenders hierdoor stoppen met lineaire verspreiding en zich meer op online distributie gaan richten. Grotere mediabedrijven herschikken beschikbare content over minder zenders of beginnen met een eigen OTT-dienst waarvoor de consument direct bij de contentaanbieder een abonnement moet kopen. Om deze online diensten aantrekkelijk te maken, wordt bijvoorbeeld reclamevrij kijken aan betalende abonnees aangeboden. Minder zenders Het directe gevolg van de huidige ontwikkelingen op de Nederlandse tv-markt is dat bij distributeurs als Ziggo, KPN, Canal Digitaal en T-Mobile sprake is van het verschralen van het zenderaanbod. Met andere worden: bij een tv-abonnement wordt aan de klant minder zenders geleverd. In het geval van het uit eigen beweging van de zender stoppen met lineaire distributie kan de distributeur hier niets aan doen. Anders wordt het als de distributeur zelf besluit om een overeenkomst met een zender niet te verlengen waardoor de betreffende zender uit het zenderaanbod verdwijnt. Vaker wordt bij dergelijke beslissingen de anonieme kijkcijfers van eigen abonnees – verkregen via bruikleendecoders die aan internet gekoppeld zijn – zwaarder meegewogen bij een verlenging van een distributieovereenkomst en de daarbij geldende doorgiftevergoeding. Zo haalde Ziggo onlangs RT (Russia Today) uit het aanbod. Canal Digitaal stopte in juni met de doorgifte van alle zenders van Discovery Benelux – waaronder Eurosport – omdat de prijs die de contentaanbieder verlangde te hoog was in vergelijk met de waardering die Canal Digitaal-eigenaar M7 Group aan deze zenders toekende. Bij KPN wordt bijvoorbeeld TV5 Monde al enige jaren om een soortgelijke reden niet aan klanten geleverd. Abonnement Allen redenen waarom in de afgelopen jaren het zenderaanbod voor de consument met meer dan tien zenders is geslonken en naar verwachting in de toekomst blijft slinken. Minder zenders doorgeven betekent voor de distributeur dat de doorgiftevergoeding voor deze zenders vervalt. Het minder grote zenderaanbod zorgt echter bij de grote landelijke distributeurs niet voor een prijsverlaging van het tv-abonnement. Het lijkt er dus op dat verschraling van het zenderaanbod een nieuwe slinkse manier van tussentijdse prijsverhoging is. Van de kant van distributeurs is te horen de inkoopprijs van belangrijke zenders zoals NPO, RTL Nederland, Talpa Network, Discovery Benelux en Disney/FOX omhoog is gegaan. Het geld dat wordt bespaard met de doorgifte van minder lineaire zenders wordt met de hogere inkoopprijs van andere zenders gecompenseerd. Daarnaast wordt door enkele distributeurs gewezen dat meer wordt geïnvesteerd in de aankoop van rechten van films en series die zonder extra kosten met een aanvullend tv-abonnement kan worden bekeken. Bandbreedte Minder lineaire zenders leveren, betekent voor de distributeur eveneens een besparing van bandbreedte op het eigen netwerk op. Het is daarom opvallend om vast te stellen dat de grootste tv-distributeur van Nederland Ziggo de vrijgekomen bandbreedte niet gebruikt om meer zenders in HD-kwaliteit aan klanten te leveren. Zo is de vraag onder eigen abonnees naar het opwaarderen van onder meer internationale nieuwszenders, Duitse zenders en regionale omroepen steeds luider hoorbaar. Zeker omdat deze zenders bij bijvoorbeeld KPN en T-Mobile al langer in HD te bekijken zijn Bron@TotaalTV.
  11. Uit het Media Archief: Jeroen van Inkel op Z100 (audio) Medianieuws Adam Curry is niet de enige Nederlander die ooit op het legendarische hitstation Z100 (WHTZ) in New York City te horen is geweest. In 1986 maakte ook Jeroen van Inkel zijn debuut op de zender. Niet als deejay, maar als gast in de ochtendshow “The Morning Zoo” met Scott Shannon. Van Inkel was op bezoek bij Z100, de zender waar Veronica voor Radio 3 veel inspiratie vandaan haalde. Sterker nog: ‘Curry & Van Inkel’ was eigenlijk gewoon de Morning Zoo in de avond. Curry werkte eind jaren ‘80/begin jaren ’90 als deejay bij Z100. [Radio.NL]
  12. Apple verkoper Amac merkte nauwelijks iets van corona De omzet van Amac, de grootste Apple Premium Reseller van Nederland, is afgelopen boekjaar met ruim 17 procent gestegen naar 183 miljoen euro. De operationele winst steeg met 92 procent naar 4,8 miljoen euro, de nettowinst kwam uit op 1,4 miljoen. De stijging is volgens de retailer voor een belangrijk deel te danken aan succesvolle productlanceringen als de iPhone 11, de Apple Watch series 5 en de AirPods. Van de corona heeft Amac weinig last ondervonden. De bijna vijftig winkels bleven open. ‘Omdat de Apple Stores enkele maanden dicht waren, zagen we juist een extra toeloop,’ zegt directeur Ed Bindels. De verkoop van Apple-computers steeg licht en blijft verantwoordelijk voor het grootste deel van de omzet. Productgroepen als de Apple Watch en de iPhone groeiden met tientallen procenten. De omzet via de 50 winkels die Amac verspreid over Nederland heeft steeg met 13 procent. Aanvoerder waren de flagshipstores op de Lijnbaan in Rotterdam en de in december 2018 geopende winkel in The Wall in Utrecht. Zowel de omzet via de online kanalen als via Amac Pro (zakelijke markt) steeg met 30 procent. Amac Pro biedt, in samenwerking met Apple Financial Services, bedrijven en onderwijsinstellingen een flexibele financiering. Per 1 januari 2020 heeft Amac de Limburgse winkels van iViZi overgenomen. De drie filialen in Heerlen, Venlo en Maastricht gingen op 3 januari open als Amac en zijn sinds die datum volledig onderdeel van de Amac-familie. Bron@Emerce.
  13. Surface Duo van Microsoft als eerste bij AT&T Microsofts Surface Duo, de reeds vorig jaar aangekondigde Android smartphone met dubbel scherm, wordt in september samen met telecombedrijf AT&T op de Amerikaanse markt gebracht. De Duo heeft twee 5.6-inch AMOLED schermen met een Snapdragon 855 processor, 6GB aan RAM geheugen en tot 256GB aan opslag. Het is de eerste Android smartphone voor Microsoft, dat ooit Nokia overnam om zijn Windows Mobile software steviger in de markt te zetten. Dat werd geen succes, waarna Microsoft zich geheel terugtrok uit de markt voor smartphones. De Duo kan ook bij de Microsoft Store worden besteld voor 1399 dollar. Over de beschikbaarheid in Europa zijn geen details bekend. Bron@Emerce.
  14. Firefox ontwikkelaar Mozilla zet 250 werknemers op straat Firefox ontwikkelaar Mozilla zet 250 werknemers op straat vanwege de impact van COVID-19. Daardoor komen er minder inkomsten binnen. De oorspronkelijke productplannen voor 2020 worden in de ijskat gezet. Werknemers die hun baan verliezen, ontvangen tot ten minste 31 december 2020 een ontslagvergoeding. Mozilla heeft beloofd om zoveel mogelijk mensen te helpen nieuwe banen te vinden. De Mozilla-kantoren in Taipei, Taiwan, worden gesloten. Het mes gaat niet in Pocket, Hubs, Web Assembly en de VPN- en privacyproducten. Ook het machine learning-team blijft. In januari moesten ook al 70 werknemers worden ontslagen. Bron@Emerce.
  15. Automaten Geldmaat krijgen spraakondersteuning Geldmaat en de Oogvereniging introduceren vandaag officieel geldautomaten die voorzien zijn van spraakondersteuning. In de afgelopen jaren heeft Geldmaat samen met ABN AMRO, ING, Rabobank en maatschappelijke belangenorganisaties, waaronder de Oogvereniging, gewerkt aan een visie op het bereikbaar en beschikbaar houden van contant geld in Nederland. Een geldautomaat met spraak voor mensen met een visuele beperking was dan ook een grote wens van de Oogvereniging. De geldmaten hebben niet alleen een spraakfunctie, ook de schermen van de automaat zijn aangepast aan gebruikers met een visuele beperking. Na het insteken van een oortelefoon wordt op de geldmaat per scherm een instructie gegeven over de acties en opties op dat betreffende scherm. Bovendien worden speciale schermen met een hoger contrast weergegeven. Bron@Emerce.
×