Ga naar inhoud

tokoroko

Leden
  • Aantal items

    1147
  • Berichten in chatbox

    92
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen Gewonnen

    11

tokoroko won de laatste dag op 16 januari

tokoroko had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community Reputatie

44 Goed

3 Volgers

Over tokoroko

  • Titel
    SatellietVerslaafd
  • Verjaardag 8 februari

Apparatuur

  • Welke ontvanger heeft u?
    Array

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Array

Recente bezoekers van dit profiel

1019 profielweergaven
  1. Disney Plus straks standaard op Philips televisies Philips gaat zijn toekomstige Android televisies later dit jaar standaard voorzien van de nieuwe videodienst Disney Plus. De app daarvoor kan nu al wel in de Play Store worden gedownload. Alle Philips Android TV tv’s van 2020 zijn geschikt voor Disney+ App met Dolby Vision streaming, aldus het bedrijf. Een deel van het aanbod van Disney is al eens in hoge kwaliteit uitgebracht voor Blu-ray, maar vooral oudere Star Trek episodes zijn nu voor het eerst in hoge kwaliteit via de toestellen van TP Vision te zien. TP Vision, merkhouder van Philips, hield woensdag op Schiphol zijn jaarlijkse winterpersdag, waar naast audioproducten ook zijn nieuwste televisies werden gedemonstreerd. In mei komen er bijvoorbeeld nieuwe Philips-OLED televisies van 55- en 65 inch. Die onderscheiden zich vooral door het gebruik van kunstmatige intelligentie om kleur, het contrast, de beweging of de scherpte te verbeteren aan de hand van duizenden voorbeelden. De Philips 9435 en 9235 bevatten ook een premium geluidssysteem dankzij de samenwerking met audio expert Bowers & Willkins. TP Vision heeft daarnaast ook meerdere 4k LCD televisies gepresenteerd die voorzien zijn van een ingebouwde soundbar. Philips bleek vandaag geen groot liefhebber van de speciale ‘filmmaker modus’, waarmee bepaalde beeldinstellingen zoals motion smoothing automatisch worden uitgezet bij het kijken van speelfilms. Ook de kleuropties en de beeldverhouding worden automatisch ingesteld zoals de filmmaker ‘ze bedoeld heeft’. De nieuwe modus is een initiatief van de UHD Alliance, een industriegroep met LG, Panasonic en Vizio. Ook Philips heeft zich aangesloten bij dit consortium, en gaat de optie ook aanbieden, “maar wij constateren dat het lang niet altijd het beste beeld oplevert”. Opnieuw wacht Philips met de introductie van 8K televisies. Volgens Danny Tack, directeur Product Strategy & Planning, heeft het bedrijf al wel toestellen klaar voor het geval de markt aantrekt. “De introductie van 4K tv was voor ons makkelijker dan 8K, omdat je content nodig hebt voor toestellen van zeer groot formaat. Die content is er nog niet.” TPVision bevestigde vandaag nogmaals dat het met Google werkt aan de implementatie van het gamingplatfotm Google Stadia in zij televisies, zij het dat dit dit jaar vermoedelijk nog niet gaat gebeuren. Mogelijk heeft dit te maken met het beleid van Philips om alleen zeer stabiele versies van Android TV te gebruiken. Zo gebruikt Philips nog Android 9 Pie in plaats van de nieuwe Android 10. “Concurrenten moesten de uitrol van nieuwere versies vaak terugdraaien nadat er problemen waren geconstateerd. Dat willen wij onze gebruikers niet aandoen.” Bron@Emerce.
  2. Smartphonefabrikant Wiko staakt activiteiten in Nederland Wiko stopt per direct met de verkoop van smartphones in Nederland omdat het bedrijf inbreuk maakt op een octrooi van Philips. Elders in Europa worden nog wel toestellen geleverd. Een voormalige woordvoerder van Wiko vertelt Android Planet dat de fabrikant hier geen nieuwe toestellen meer gaat introduceren. Het Nederlandse kantoor is opgeheven. De rechter oordeelde dat Wiko zijn smartphones uit de Nederlandse (web)winkels moet halen. Verkoopkanalen krijgen de aankoopprijs en bijkomende kosten vergoed. Philips trad al eerder succesvol op tegen Asus vanwege hetzelfde octrooi. Asus lastte een verkoopstop in, waardoor de Zenfone 6 hier nooit is uitgekomen. Bron@Emerce.
  3. Kaspersky waarschuwt voor nieuwe truc met ‘datalekvergoeding’ Kaspersky waarschuwt voor nieuwe truc voor online fraude waarbij mensen onterecht kunnen denken dat ze recht hebben op een vergoeding voor gelekte persoonlijke gegevens. Om de vergoeding te ontvangen, verlangen oplichters dat je een tijdelijk Amerikaans social security-nummer koopt voor ongeveer 9 dollar per stuk. De oplichters presenteren zich als het Personal Data Protection Fund, zogenaamd opgericht door de US Trading Commission. Wat je ook doet – of je nu geen SSN hebt of het juiste bestaande SSN invoert – de website zal melden dat er fouten zijn opgetreden en er wordt tegen een betaling van 9 dollar een tijdelijk SSN aangeboden. Na akkoord wordt het slachtoffer doorgestuurd naar een betalingsformulier in het Russisch of Engels met de aankoopprijs in respectievelijk roebel of dollar. Het specifieke formulier is afhankelijk van het IP-adres van het slachtoffer. Er zijn al mensen gedupeerd in Rusland, Algerije, Egypte, de Verenigde Arabische Emiraten en andere landen. Foto Pixabay Bron@Emerce.
  4. Talpa Network tevreden met luistercijfers over 2019 Medianieuws Het gezamenlijk marktaandeel van de radiozenders van Talpa Network (in de doelgroep 20-49 jaar) is gestegen van 41,1% in 2018 naar 42,2% in 2019. Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica bereiken samen wekelijks 7,1 miljoen unieke luisteraars zo blijkt uit de cijfers van NLO/GfK. “We kijken terug op een goed jaar en zijn tevreden met de resultaten”, aldus Marc Adriani – Content & Programma Directeur, Radio Talpa Network. “En dat is een groot compliment voor alle collega’s van 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica.” Radio 10 “Radio 10 is de snelste groeier in 10+, 20-49 jaar en 30-59 jaar,” zegt Adriani trots. In de doelgroep 20-49 jaar groeit de zender 28% en in de doelgroep 10+ 16%. In de kerndoelgroep 30-59 jaar groeit het marktaandeel met 15% naar 12,5%. Ook in de online beluistering is een flinke stijging zichtbaar, het aantal streamluisteraars is verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. Sky Radio Sky Radio blijft in 2019 ongewijzigd populair met 3,1 miljoen luisteraars per week. Vooral in de doelgroep 20-49 jaar heeft het non-stop muziekstation een mooi jaar achter de rug met als kers(t) op de taart 3,5 miljoen luisteraars in de meetperiode nov-dec ‘19. Hiermee is Sky Radio de absolute bereiksleider in deze doelgroep in de kerstperiode. Vrouwelijke luisteraars in de doelgroep 20-49 jaar waarderen de kerstprogrammering van het muziekstation bovendien met het hoge rapportcijfer 8,0 (bron: RadioCall, Sky Radio, december 2019). Radio 538 Radio 538 is in 2019 marktleider in de doelgroep 20-49 jaar met 16,3% marktaandeel. “Frank Dane heeft zich bewezen als een waardige opvolger van Edwin Evers“, concludeert Adriani. De radiozender is met afstand de nummer één van Nederland en ook de ochtend- en middagshow van 538 staan aan de top met een gemiddeld marktaandeel van 19,4% en 17,2%. Ook weet 538 van alle radiostations in Nederland de meeste luisteraars te bereiken, maar liefst 3,3 miljoen per week. Radio Veronica Radio Veronica weet in 2019 haar marktaandeel te stabiliseren. In de belangrijkste kerndoelgroep Man 20-49 jaar is de radiozender gestegen naar 5,8% marktaandeel. Het aandeel van de middagshow Veronica Inside stijgt van 4,5% naar 5,3% in 20–49 jaar en in Man 20-49 jaar zelfs van 5,2% naar 6,7%. Het digitale bereik van alle Talpa Network stations is gestegen met 17% naar 4,2 miljoen streamluisteraars gemiddeld per maand (Triton Digital, 2019 vs. 2018). [Radio.NL]
  5. Vastgoedmagnaat beboet voor mishandeling presentator BnnVara Medianieuws De Nijmeegse vastgoedmagnaat Ton H. is door de rechtbank veroordeeld tot een boete van 1250 euro. Hij kreeg deze voor het mishandelen van BnnVara-presentator Tim Hofman en zijn cameraman. Ook zijn zoon krijgt een taakstraf van 180 uur. Daarvan is 80 uur voorwaardelijk. BnnVara-presentator Tim Hofman en zijn cameraman werden in augustus 2017 mishandeld. De presentator kreeg rake klappen tijdens de opnames van zijn programma #BOOS toen hij op bezoek ging bij het kantoor van de Nijmeegse vastgoedmagnaat Ton H. In het tv-programma #BOOS laat de presentator slachtoffers aan het woord die boos zijn. Dit keer mochten studenten klagen over de staat van hun woning in Nijmegen. Deuren konden bijvoorbeeld niet op slot en de brandbeveiliging werkte niet goed. Volgens Omroep Gelderland loopt er naast deze zaak nog een strafzaak over de geleden schade van Hofman. De Nijmeegse vastgoedmagnaat Ton H. wilde dit afkopen voor 60.000 euro euro maar Hofman vond dit niet genoeg. [Radio.NL/GLD]
  6. Nog een late-late night talkshow op NPO 1 Medianieuws NPO1 krijgt nog een late-late night talkshow. Vanaf vrijdag 7 februari presenteert Renze Klamer de nieuwe late-late night talkshow 'Laat op Vrijdag'. Net na middernacht luidt Renze het weekend in. 'Laat op Vrijdag' is zes weken lang op vrijdag rond 00.15 uur te zien. Renze Klamer: ‘Laat op Vrijdag is anders dan andere praatprogramma’s. In elke aflevering zitten twee bekende hoofdgasten, die samen een verrassende combinatie vormen. Het programma gaat voorbij aan de actualiteit en draait om anekdotische verhalen. In 'Laat op Vrijdag' praten gasten over hun guilty pleasures, delen ze hun verborgen talenten en is er ruimte om een spelletje te spelen.’ Het format is on-Nederlands en maakt een knipoog naar Amerikaanse en Britse shows als The Graham Norton Show en The Late Late Show with James Corden. Renze: 'Los van het komische aspect zijn dat programma's waarin je ziet dat het persoonlijke interview centraal staat, gasten een andere kant van zichzelf laten zien en het in de gesprekken totaal niet gaat over het nieuws van de dag.' Gasten Te gast zijn onder anderen Fidan Ekiz, Splinter Chabot, Anna Nooshin, Sander Schimmelpenninck, Rob Jetten en Soundos El Ahmadi. Renze Klamer blijft daarnaast ook dagelijks te horen bij 'De Nieuws BV' op NPO Radio 1. [Radio.NL]
  7. Volgende videodienst loopt zich warm aan de zijlijn NBCUniversal gaat in de VS vanaf 15 april het gevecht aan met Disney, Netflix en Apple, maar doet het net even anders dan zijn concurrenten. De nieuwe Peacock videodienst wordt gratis aangeboden met reclame. Het mediabedrijf is ervan overtuigd dat videodiensten met reclame een veel groter bereik hebben. Zeker 250 lineaire tv-diensten bereiken 92 procent van de Amerikaanse huishoudens. Betaalde tv zonder reclame (HBO, Showtime en Starz) nog geen 8 procent. Topman Steve Burke zegt dat on demand diensten het bereik in het algemeen hebben vergroot, maar echt verdienen aan dit soort diensten blijft een enorme uitdaging. Netflix leent miljarden om eigen content te produceren. Ook Peacock brengt eigen ‘Originals’. Peacock komt beschikbaar in twee formaten: Peacock Free (met reclame) en Peacock Premium (zonder). Voor Premium betalen consumenten 5 dollar per maand. Zij hebben dan ook meer keuze dan niet-betalende klanten, in totaal 15.000 uur. Daaronder bekende series als Saturday Night Live en The Office. Peacock wordt vanaf juli aangeboden via het kabelnetwerk van Cox met een potentieel bereik van 24 miljoen huishoudens. In april is de zender al te zien via Comcast. In 2024 moet Peacock al 30 tot 35 miljoen kijkers hebben. Voor Amerikaanse kijkers zal Peacock heel herkenbaar zijn en aansluiten op NBC, de lineaire zender die in heel de VS wordt aangeboden. Niettemin trekt NBCUniversal honderden miljoenen dollars uit voor marketing. De eerste vier grote adverteerders zijn Eli Lilly, State Farm, Target en Unilever. Wel wil het platform voorkomen dat er te veel reclame te zien is. Adverteerders kunnen onder meer gebruik maken van Shoppable TV, waarbij kijkers geadverteerde producten gelijk kunnen bestellen. Ook zijn er advertentieformaten als binge ads en trending ads. Er lijken vooralsnog geen plannen te zijn om Peacock ook buiten de VS aan te bieden. Bron@Emerce.
  8. Onrust bij de VRT na ontslag topman Medianieuws Bij de Vlaamse publieke omroep VRT is intern flinke onrust ontstaan nadat de regering maandag besloot om topman Paul Lembrechts te ontslaan. Het gedwongen vertrek van de gedelegeerd bestuurder komt na een interne machtsstrijd. Leo Hellemans neemt zijn taken tijdelijk over. Eind vorig jaar ontstond er een conflict tussen Lembrechts en de rest van de directie aan de ene zijde en Peter Claes, directeur media en productie van de VRT, aan de andere zijde over aankomende bezuinigingen en de nieuwe beheersovereenkomst. Dit leidde er zelfs toe dat Lembrechts het ontslag van Claes aanvroeg. De Raad van Bestuur weigerde dit echter. Wel kwam er een externe bemiddelaar om het conflict te zussen. Maar het conflict werd niet opgelost en daarom werd maandag bekend dat de Vlaamse regering Lembrechts ontslaat. Reden hiervoor is volgens minister van Media Benjamin Dalle dat het de topman niet is gelukt om het vertrouwen te herstellen. Leo Hellemans neemt de komende maanden de rol van gedelegeerd bestuurder op zich. Hij keert hiermee terug op het oude nest. Hellemans vervulde van 2014 tot en met 2016 deze rol al, maar ging toen met pensioen. Het ontslag van Lembrechts zorgt intern voor veel onrust bij de VRT. Het ontslag komt namelijk op een uiterst ongelukkig moment. Donderdag beginnen de eerste onderhandelingen tussen de omroep en de regering over een nieuwe beheersovereenkomst. Volgens Dalle heeft het ontslag echter niets te maken met de kritiek die Lembrechts had op de opgelegde bezuinigingen. De vakbonden en het personeelsfront ‘Iedereen VRT” overwegen om maandag te gaan staken. Hellemans zal nu de onderhandelingen met de regering gaan voeren over de nieuwe beheersovereenkomst. De Vlaamse Regering start zo snel mogelijk de procedure voor het vinden van een nieuwe gedelegeerd bestuurder starten. “We willen nog voor de zomer een nieuwe gedelegeerd bestuurder van de VRT. In 2020 moet er een nieuwe beheersovereenkomst gesloten worden, het is de belangrijk dat de nieuwe gedelegeerd bestuurder nog betrokken is bij die onderhandelingen,” aldus nog minister Dalle. [Radio.NL]
  9. Sensuele film Fifty shades freed op 13 februari bij Net5 Medianieuws TV-zender Net 5 zal vanaf donderdag 30 januari drie weken lang de Fifty shades films uitzenden, waarbij het derde deel 'Fifty shades freed' voor het eerst te zien is op televisie op donderdag 13 februari. Het verhaal van studente Anastasia Steele (Dakota Johnson) begint wanneer ze haar vriendin vervangt bij een interview met de knappe en succesvolle zakenman Christian Grey (Jamie Dornan). Het is de start van een relatie waarbij Anastasia haar seksuele grenzen leert verkennen en haar leven voorgoed verandert. Fifty shades freed In het derde deel, 'Fifty shades freed' zijn Christian en Anastasia net getrouwd en ziet alles er rooskleurig uit. Ana's leven is echter in gevaar wanneer haar voormalige baas Jack Hyde wraak wil nemen. Alsof dat nog niet genoeg is, laat Elena, de voormalige meesteres van Christian, ook weer van zich horen. Dit alles zet de relatie van Christian en Anastasia zwaar onder druk. De films 'Fifty shades of grey', 'Fifty shades darker' en 'Fifty shades freed' zijn te zien vanaf 31 januari om 20.30 uur bij Net5. [Radio.NL]
  10. NPO Radio 4 presentator Ab Nieuwdorp maakt podcast Fit op 4 Medianieuws AvroTros-presentator Ab Nieuwdorp maakt niet alleen radio op NPO Radio 4. Hij is deze week met een nieuw seizoen gestart van de podcast 'Fit op 4'. Het doel van de podcast Fit op 4 is dat actieve luisteraars onder het genot van klassieke muziek en bemoedigende woorden en weetjes van Nieuwdorp, 60 minuten non-stop kunnen rennen. In de eerste reeks van Fit op 4 kan men starten met drie keer per week een lekker rondje lopen met als einddoel om na negen weken 30 minuten non-stop te kunnen hardlopen. In de nieuwe afleveringen van de podcast, die vanaf deze week online staat, richt running-coach Nieuwdorp zich op de meer gevorderde loper. Tien weken lang lopen met wekelijks een interval- en een duurloop, met als missie 60 minuten non-stop rennen. [Radio.NL] Foto: AvroTros / Ruud Baan - Podcast Fit op 4
  11. Arrow Classic Rock terug op DAB+ Medianieuws Arrow Classic Rock is na ruim 2 jaar weer terug op DAB+. Het rockstation is via de regionale netwerken in het zuiden en oosten/noorden van het land te ontvangen. In de provincies Noord-Brabant en Limburg is Arrow nu te ontvangen op kanaal 7A (Zuid NL). In de provincies Groningen, Drenthe, Overijssel, Flevoland en Gelderland is het station te ontvangen op kanaal 6B (Oost-Noord NL).
  12. Ruud de Wild hekelt stemoproepjes van collega-deejays Medianieuws Ruud de Wild wil dat collega-deejays gaan stoppen met hun luisteraars op te roepen om te stemmen op de Gouden RadioRing en de bijbehorende RadioSterren. De Wild noemt dat 'bedelen voor een prijs', en dat is niet meer van deze tijd. De deejay van NPO Radio 2 bedoelde daarmee voornamelijk Marieke Elsinga van Qmusic, zo vertelde De Wild aan de desk in het RTL Boulevard. Elsinga presenteert het programma RTL Boulevard. De wild: "Ik ga mijn luisteraars niet lastig vallen met het uitstallen van mijn ego. Het is ze gegund maar ik denk echt: Mattie & Marieke, jullie hebben het zo niet nodig. Groter kan bijna niet in jullie doelgroep. Ik zou denken: joh fuck it. Je gaat toch niet bedelen om een prijs." Marieke was het daar niet mee eens. Ze is trots dat ze is genomineerd voor de Radioring. En ze gaat gewoon door met 'bedelen' op de radio en via sociale media. Eerder deze maand liet Ruud tijdens zijn radioshow ook al doorschemeren niet te zitten wachten op de prijs. Hij had zelfs verzocht om zijn programma uit de stemlijst te halen. [Radio.NL]
  13. VTM komt met nieuwe zender en tuigt Vlaamse Videoland op DPG Media gaat miljoenen euro’s in de Vlaamse tv-tak VTM investeren. Zo komt er een nieuwe lineaire zender, die de werknaam VTM 2 heeft. Het is opvallend dat DPG Media zowel in de lineaire als online kijker investeert. Algemeen wordt aangenomen dat lineaire tv in de komende jaren een substantieel deel van de kijkers aan online diensten kwijtraakt. Met de komst van een tweede kanaal binnen de merknaam VTM – met de huidige merknaam VTM 2 – maakt de eigenaar van het Vlaamse mediabedrijf duidelijk dat voor de komende jaren lineaire tv belangrijk blijft. VTM 2 moet een mix van vooral Vlaamse programma’s aangevuld met internationale content in de huiskamer van Vlamingen brengen. Dit meldt Het Laatste Nieuws (HLN). DPG Media wil met VTM 2 aan de vraag naar meer lokaal content van kijkers voldoen. In België zendt VTM bijvoorbeeld veel Vlaamse versies van tv-formats uit die in Nederland op de zenders van RTL te zien zijn. Denk hierbij aan Blind getrouwd dat de Vlaamse variant van Married At First Sight is. Vlaamse Videoland En ook wat betreft online strategie wordt op diverse punten een gelijke strategie aan die van RTL in Nederland gevoerd. Het huidige online platform VTM GO krijgt na zes maanden met een financiële injectie al een flinke opwaardering. Het aanbod wordt verder uitgebouwd. Zo zijn programma’s van de nieuwe lineaire zender VTM 2 direct bij VTM GO beschikbaar. Verder gaat DPG Media investeren in een nieuw tweede online platform dat wordt omschreven als het Vlaamse Netflix. Deze nieuwe streamingdienst is vergelijkbaar met Videoland dat in Nederland door RTL in de markt is gezet. Het aanbod gaat bestaan uit Vlaamse en internationale films, series en programma’s dat op elk gewenst tijdstip door gebruikers bekeken kan worden. Bron@TotaalTV.
  14. Ziggo breidt Movies & Series verder uit Kabelbedrijf Ziggo breidt in de komende weken het video on demand-aanbod binnen Ziggo Movies & Series met enkele aansprekende series uit. Ziggo Movies & Series levert aan klanten met een geschikt abonnement de mogelijkheid honderden films en series onbeperkt en zonder extra kosten te bekijken. Een deel van het contentaanbod is in Nederland exclusief voor Ziggo-klanten beschikbaar. Hieronder bevinden zich films en series van de Amerikaanse tv-zender HBO, dat onderdeel van WarnerMedia is. Meer films en series Als eerste voegt Ziggo op 14 februari de eerste twee afleveringen van de nieuwe serie Briarpatch (foto) aan het Movies & Series-aanbod toe. Daarna volgen wekelijks nieuwe afleveringen. Dit geldt ook voor het achtste en laatste seizoen van HBO-serie Strike Back. De eerste aflevering is op 17 februari beschikbaar. Op dezelfde dag wordt ook het vijfde seizoen van Outlander aan het aanbod toegevoegd. Voor tieners begint op 20 februari het tweede deel van het tweede seizoen van Light As A Feather. Bron@TotaalTV.
  15. XS4ALL zakt met NPS score van plek 1 naar 5 Na vele jaren is er een einde gekomen aan de nummer één positie van XS4ALL voor wat betreft de Net Promotor Score (NPS) in de vaste markt. Dat blijkt uit het NPS dashboard van Telecompaper over het vierde kwartaal van 2019. De daling van de score houdt direct verband met de berichtgeving rondom het merk. Nu KPN besloten heeft om het merk XS4ALL te behouden voor bestaande klanten zal een belangrijke focus liggen op het behoud van deze klanten, alsmede het verbeteren van de klanttevredenheid. De klantenservice, voorheen altijd een van de best scorende onderdelen van XS4ALL, is de laatste kwartalen steeds vaker een reden voor het niet aanbevelen van het merk. Ook het bekabelde internet en de kwaliteit van het tv-signaal zorgen de laatste tijd vaker voor het niet aanbevelen. In het verleden zat de score altijd ruim boven de 40. In een kwartaal met storingen kwam de NPS nog altijd op 30. De nummer twee kwam nooit boven een score van 25. In het vierde kwartaal daalde XS4ALL naar een score van 6 en is Kliksafe de nieuwe nummer één met een score van 24. Bron@Emerce.
×