Ga naar inhoud

tokoroko

Nieuwsposters
  • Aantal items

    2242
  • Berichten in chatbox

    178
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen Gewonnen

    15

tokoroko won de laatste dag op 3 april

tokoroko had de meeste 'vind ik leuk' inhoud!

Community Reputatie

60 Goed

3 Volgers

Over tokoroko

  • Titel
    SatellietVerslaafd
  • Verjaardag 8 februari

Apparatuur

  • Welke ontvanger heeft u?
    Array

Persoonlijke Informatie

  • Locatie
    Array

Recente bezoekers van dit profiel

1539 profielweergaven
  1. KPN blijft tot 1 juni gratis zenders aanbieden KPN heeft het nieuwe aanbod van zenders bekendgemaakt die in verband met het coronavirus in ieder geval tot 1 juni aan klanten wordt aangeboden. Wie bij KPN Interactieve TV koopt, krijgt vanwege de coronacrisis in ieder geval tot 1 juni zenders uit aanvullende pakketten gratis bij het basispakket geleverd. Dit heeft KPN aan Totaal TV bevestigd. Zo blijft Fim1 tot 13 april – en dus ook tijdens het komende paasweekend – met het basispakket van Interactieve TV te bekijken. De kinderzenders Nick Toons, Nick Jr., Nick Music, Baby TV, Comedy Central Extra en 192TV blijven tot 1 juni bij KPN in het basispakket beschikbaar, Daar worden de muziekzender MTV Music 24 en misdaadzender Crime + Investigation aan toegevoegd. IedereenLive Verder kinnen KPN-klanten die Interactieve TV kopen elke middag tussen 14.00 en 17.00 uur op voorkeuzekanaal 70 naar de IedereenLive kijken. Bekende Nederlanders maken vanuit het eigen huis dagelijks een tv-programma. Verder kunnen diverse nieuwe films dienst uit de bioscoop zijn zoals Birds of Prey en April, May en June met de bruikleendecoder via het video on demand-platform tegen betaling bekeken worden. Ziggo Ook concurrent Ziggo gaat het gratis coronapakket in de komende weken wijzigen en verlengen. In ieder geval muziekzender 192TV wordt aan alle klanten aangeboden. In de komende dagen maakt het kabelbedrijf nieuwe coronapakket inhoudelijk bekend. Bron@TotaalTV.
  2. ‘Meer Nederlanders kijken met illegaal tv-abonnement’ Het coronavirus zorgt net alleen voor een stijging van de verkoop van legale abonnementen van streamingdiensten als Netflix, Videoland en Disney+. De huidige coronacrisis zorgt er volgens Stichting BREIN-directeur Tim Kuik ook voor een stijging van het illegaal kijken. In een interview met Entertainment Business laat Kuik weten dat niet alleen een illegaal platform als Popcorn Time door meer Nederlanders gebruikt wordt om illegaal naar films en series te kijken. IPTV Ook traditionele tv-aanbieders als Ziggo en KPN krijgen te maken met een verhoogde aandacht van Nederlanders voor illegaal kijken. Kuik denkt namelijk dat het aantal verkochte illegale IPTV-abonnementen in deze coronatijd een vlucht heeft genomen. BREIN is al langere tijd bezig verkopers van dergelijke illegale abonnementen op te sporen en hun verkoop lam te leggen. Of deze aanpak succesvol is, kan overigens betwijfeld worden. Het aantal advertenties op internet – bijvoorbeeld via verkoopsites als Marktplaats en zoekmachine Google – lijkt niet minder te worden maar eerder meer. Bron@TotaalTV.
  3. Ziggo Sport baalt, FOX Sports hoopt Het zijn moeilijke tijden voor de twee sportbetaalzenders van Nederland Ziggo Sport en FOX Sports. Het coronavirus zet de programmering op zijn kop. Foto ProShots De huidige wereldwijde coronacrisis zorgt namelijk voor een groot aantal wedstrijden, competities en evenementen die door de sportbetaalzenders Ziggo Sport en FOX Sports worden uitgezonden. Ziggo Sport kreeg gisteren met een nieuwe domper te maken omdat publiekstrekker Formule 1 weer voor langere tijd is uitgesteld. Ook de Grand Prix van Canada – die voor 14 juni in de agenda stond – is tot een nader te bepalen datum uitgesteld. De kans dat de voetbalcompetities Serie A en La Liga in de Europese coronahaarden Italië en Spanje – waarvan Ziggo Sport de uitzendrechten heeft – op korte termijn worden hervat, is uiterst klein. Of de Premier League binnenkort met live wedstrijden op Ziggo Sport te zien is, kan eveneens niet met zekerheid gezegd worden. FOX Soort Waar Ziggo Sport baalt, is bij FOX Sports toch iets van hoop te bekennen. KNVB heeft aangegeven dat het de Nederlandse voetbalcompetities Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie met een slag om de arm op 19 juni – al dan niet met publiek 0 te hervatten. Natuurlijk is dit wel afhankelijk van de coronamaatregelen die op dat moment door de overheid zijn vastgesteld. Ook voor de hervatting van de Duitse Bundesliga – waarvan FOX Sports de uitzendrechten heeft – is er meer hoop op een snelle hervatting. Duitse voetbalclubs zijn inmiddels met het hervatten van de trainingen begonnen. Gewerkt wordt aan een hervatting van de voetbalcompetitie in de maand mei. FOX Sports wordt onder meer geheel of gedeeltelijk onder meer KPN, Canal Digitaal, Online.nl, T-Mobile en Youfone in het basispakket aangeboden. Bron@TotaalTV.
  4. Ziggo en KPN voegen bioscoophit April, May en June toe De bioscoophitfilm April, May en June van Linda de Mol is nu al via de bruikleendecoders van de twee grootste tv-aanbieders Ziggo en KPN te zien. Foto Brunopress April May en June met in de hoofdrollen Linda de Mol, Elise Schaap en Tjitske Reidinga was tot begin dit jaar in Nederlandse bioscopen te zien. Bijna een half miljoen Nederlanders kochten een bioscoopkaartje om naar deze film te kijken. Filmdistributeur Independent Films heeft laten weten dat April, May en June nu al thuis vanuit de comfortabele stoel te bekijken is. Video on demand Dit is niet alleen mogelijk via de video on demand-platformen iTunes en Pathé Thuis. Ook via de bruikleendecoders van Ziggo en KPN kan naar deze film gekeken worden. Bij Ziggo en KPN maakt April, May en June overigens geen deel uit van het aanbod van films en series dat bij de aanvullende tv-pakketten Ziggo Movies & Series XL en Pluspakket wordt aangeboden. De bioscoophit kan alleen digitaal gehuurd worden. Het huurbedrag wordt berekend op de eerstkomende factuur. Bron@TotaalTV.
  5. Zelfstandige postbezorgers op ramkoers met PostNL Pakketbezorgers aangesloten bij de Belangenvereniging voor Pakket Distributie (BVPD) dreigen PostNL voor de rechter te slepen wegens de grote werkdruk door de maatregelen tegen het coronavirus. Zij krijgen daarvoor niet extra betaald. De bezorgers zouden meer handelingen moeten verrichten, zoals checks van identiteitsbewijzen op anderhalve meter afstand. De drukte is vergelijkbaar met Sinterklaas en Kerst. Er loopt al langer een conflict over de tarieven die PostNL pakketbezorgers betaalt. Die zijn volgens de BVPD te laag. Als PostNL niet voor maandagochtend negen uur ingaat op de eisen, stapt BVPD naar de rechter. Bron@Emerce.
  6. Ook lokale DAB+-netwerk kop van Noord-Holland in de lucht DAB Langzaam maar zeker komen er steeds meer lokale DAB+-netten in de lucht. Na de regio Alkmaar zijn nu ook de uitzendingen in de kop van Noord-Holland van start gegaan. Hier zijn RTV Noordkop, Los Radio Den Helder en Coastline digitaal via de ether te ontvangen. Voor Coastline betekent dit na ruim vier maanden een terugkeer via de digitale ether. Het station was tot eind vorig jaar op zowel DAB+ als FM in de noordkop te ontvangen. Uitgezonden wordt vanuit Hippolytushoef op kanaal 8C. Volgens de omroepen wordt er momenteel nog met half vermogen uitgezonden, maar wordt dit binnenkort verhoogd naar vol vermogen. Afhankelijk van de ervaringen met de huidige ontvangst is het mogelijk dat later dit jaar extra zendinstallaties worden ingeschakeld. Vorige week ging in de regio Heiloo al het eerste lokale DAB+-netwerk van Nederland van start met reguliere uitzendingen. Hierop zijn onder meer Castricum 105, Beat FM (Heiloo) en Radio 80 (Bergen) te ontvangen. Lokale vergunningen De komende maanden gaan meer lokale radiostations, zowel publiek als commercieel, van start op DAB+. Momenteel geeft AT hier tijdelijke vergunningen voor af. Er zijn hier in totaal 22 lokale multiplexen voor beschikbaar in een groot deel van het land. Aanvragen van een vergunning kan nog steeds. Een partij die overigens capaciteit heeft gekregen op vrijwel alle lokale DAB+-netten in de Randstad en Brabant is Pako Media. Dit bedrijf is eigendom van voormalig Arrow Classic Rock-eigenaar Ad Ossendrijver. Hij kreeg recent al toestemming van het Commissariaat voor de Media om een commerciële zender te exploiteren met de naam Radio Blended. [Radio.NL] Foto: site: Radio.NL
  7. Bauer Media op overnamepad in Finland Medianieuws Bauer Media is haar portfolio in Finland flink aan het uitbreiden. Het Duitse mediaconcern was al eigenaar van divers landelijke en regionale radiostations, maar afgelopen week is Basso Media met drie radiostations overgenomen. In februari werd Radio Classic al opgeslokt. De overnames van de radiostations door Bauer komt enkele maanden nadat de nieuwe FM-vergunningen zijn ingegaan. Eind vorig jaar verwierf het radioconcern landelijke FM-kavels voor Kiss en Radio Nova. Ook kreeg Bauer ook diverse regionale (Suomi Rock en Iskelmä) en lokale (onder meer voor Radio City en Radio Pooki) FM-vergunningen. In februari kwam de eerste grote uitbreiding door de overname van Radio Classic. De klassieke zender heeft zeven FM-frequenties in onder meer Helsinki, Turku en Tampere. Afgelopen week werd bekend dat ook Basso Media overgenomen wordt. Basso Media is eigenaar van de dance- en urbanzender Basso Radio (5 FM-frequenties in onder meer Helsinki, Turku en Tampere), de zeroes-zender I Love 2K (5 FM-frequenties in onder meer Helsinki, Turku en Porvoo) en de nieuwe muziekzender Box (FM in Helsinki). Afgelopen week heeft de Finse overheid de overname van Basso Media, inclusief radiovergunningen, door Bauer goedgekeurd. Volgens de overheid ontstaat er door de overname geen schadelijke mediaconcentratie. Wel heeft Bauer aangegeven Basso Media als apart bedrijf te laten opereren. [Radio.NL] Foto: video still Youtube
  8. Speciale editie van Hart in Aktie bij SBS6 Medianieuws Veel Nederlanders komen steeds vaker in actie voor anderen. Daarom start SBS6 vanaf woensdag (8 april) met een speciale editie van 'Hart in Aktie'. In het tv-programma rijdt Wendy van Dijk met het Hart in Aktie-busje door Nederland om hulp te bieden aan mensen die het hard nodig hebben. Wendy en haar team proberen op diverse manieren verschillende initiatieven te helpen en daarbij de mensen een hart onder de riem te steken. Wendy van Dijk: “We kunnen onmogelijk stilzitten, terwijl hulp op zoveel vlakken op dit moment hard nodig is. Ik hoop dat we met Hart in Aktie een kleine bijdrage kunnen leveren en aandacht kunnen geven aan de mooie en hartverwarmende acties die worden opgezet in ons land, die onze steun kunnen gebruiken.” [Radio.NL]
  9. We kijken sinds de coronacrisis steeds meer tv Medianieuws Sinds 15 maart zijn in Nederland maatregelen van kracht in verband met de coronacrisis die Nederlanders thuishouden. Het effect van de maatregelen is volgens Stichting KijkOnderzoek duidelijk te zien aan de stijging in de kijktijd en aantallen kijkers sinds begin maart 2020. De totale tijd die voor het televisiescherm wordt doorgebracht was 229 minuten over de gehele dag in maart 2020. Daarin zit naast de kijktijd (inclusief live en uitgesteld kijken), ook de tijd aan het bekijken van bijvoorbeeld overige video on demand via het televisiescherm. Dit is 27 minuten meer dan in maart 2019; 202 minuten. In maart 2020 bedroeg de gemiddelde kijktijd naar televisiezenders over de gehele dag 181 minuten. In maart 2019 was dit 165 minuten. De gemiddelde live kijktijd was 154 minuten. In maart 2019 was deze 144 minuten. Het aandeel van uitgesteld kijken tot en met zes dagen na uitzending, bedroeg 14,5% van de totale kijkdichtheid in de maand maart. Dag De publieke omroepen behaalden in maart 2020 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 39,7%. De zenders van RTL Nederland behaalden in deze maand een marktaandeel van 23,1% en de Talpa TV zenders 15,3%. Avond In het avondtijdvak behaalden de publieke omroepen een marktaandeel van 41,3%, de zenders van RTL Nederland 26,8% en de Talpa TV zenders 18,1%. Foto: Pixabay Extra journaals In het kader van de coronacrisis is er vanaf 12 maart een groot aantal extra journaals uitgezonden. De meest bekeken uitzendingen waren live-verslagen van persconferenties waarin het kabinet (aanvullende) maatregelen bekendmaakte, de toespraak van premier Rutte en de toespraak van koning Willem-Alexander. SKO light zenders De SKO light zenders bereikten in maart 2020 80,0% van de Nederlandse bevolking van zes jaar en ouder. In huishoudens die beschikken over digitale ontvangst lag dit percentage op 83,0%. Gezamenlijk behaalden de SKO Light zenders een marktaandeel van 2,4%. Op Kijkonderzoek.nl zijn week- en maandrapporten van de SKO light zenders beschikbaar. Van de 229 minuten TV Schermtijd gemiddeld per dag in maart was de individuele kijktijd 129 minuten volgens Stichting KijkOnderzoek. De kijktijd waarbij samen werd gekeken, bedroeg 101 minuten. De totale tijd die voor het TV-scherm werd doorgebracht is met 26 minuten gestegen ten opzichte van februari. Van deze stijging is ruim twee derde samenkijken met anderen, namelijk 18 minuten (69%). De individuele TV Schermtijd nam met 9 minuten toe. [Radio.NL]
  10. Qmusic doopt Goede Vrijdag weer om tot Foute Vrijdag Medianieuws Komende vrijdag (10 april) staat bekend als Goede Vrijdag. Maar net als voorgaande jaren doopt Qmusic deze dag om tot Foute Vrijdag. Van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat zijn de lekkerste meezingers en guilty pleasures te horen op de landelijke zender. Sinds deze week is Het Foute Uur tijdelijk een uur later dan normaal te horen op Qmusic, maar op Foute Vrijdag begint het feestje al om 6 uur. De hele dag door bepalen luisteraars van het station middels de app wat het volgende liedje wordt op de zender. De Foute Vrijdag duurt tot middernacht. Alleen tussen 14 en 18 uur wordt deze onderbroken voor de Top 40. [Radio.NL]
  11. 5 Uur Show vanaf dit najaar te zien bij SBS6 Medianieuws Het tv-programma 5 Uur Show is vanaf maandag 31 augustus te zien bij SBS6. Het middagmagazine, geproduceerd door Talpa, is live en legt de nadruk op de gebeurtenissen van de dag. Wie het doordeweekse programma bij SBS6 gaat presenteren is nog niet bekend. SBS6 zendermanager René Oosterman: "5 Uur Show wordt een vaste waarde aan het einde van de middag waarbij je even kunt ontspannen en je laten bijpraten. SBS6 en de Nationale Postcode Loterij werken op dit moment al naar volle tevredenheid samen voor diverse andere programma’s waaronder Postcode Loterij Miljoenenjacht en Lingo, dus we zijn heel blij om 5 Uur Show hieraan toe te voegen." [Radio.NL]
  12. Minister Slob komt met Steunfonds lokale media Medianieuws Minister Slob van Media opent eind deze week een speciaal Steunfonds voor lokale media. Om de coronacrisis door te komen, wordt er éénmalig 11 miljoen euro ter beschikking gesteld. Het geld is beschikbaar voor zowel lokale publieke omroepen als lokale huis-aan-huiskranten. Huis-aan-huiskranten en lokale publieke omroepen kunnen vanaf 11 tot en met 19 april in het kader van het ’Tijdelijke Steunfonds voor Lokale Informatievoorziening’ bij het Stimuleringsfonds voor de Journalistiek (SvdJ) een eenmalige bijdrage aanvragen voor een periode van drie maanden: 15 maart 2020 tot en met 15 juni 2020. Het SvdJ streeft ernaar om in de week van 27 april 2020 de bijdrage over te maken aan partijen waarvan de aanvraag is goedgekeurd door het SvdJ. De hoogte van de eenmalige bijdrage is afhankelijk van het aantal huishoudens in het verzorgingsgebied van de lokale omroep. De bijdrage kan door ontvangers van de steun naar eigen inzicht ingezet worden om de noodzakelijke kosten voor continuering van de informatievoorziening te dekken. Om misbruik tegen te gaan, wordt de bijdrage in de vorm van een krediet toegekend. Achteraf zal door het SvdJ beoordeeld worden of het geld op de juiste manier besteed is. Mocht dat zo zijn, dan wordt het krediet omgezet in een subsidie. [Radio.NL]
  13. Wilfred Genee eert Nederlandse artiesten in Veronica Inside Medianieuws Het radioprogramma 'Veronica Inside' van Wilfred Genee zendt op maandag 27 april een speciale 'Legends Top 50' uit, een hitlijst met enkel muziek van Nederlandse legendes. Eerder werd bekendgemaakt dat een groot aantal radiozenders, waaronder Radio Veronica, die dag in het teken staan van Nederlands product. Veronica Inside wil dit initiatief versterken met de speciale hitlijst. Wilfred Genee, presentator Veronica Inside: “Ik ben een groot fan van het Nederlandse product. Veel Nederlandse artiesten krijgen al een podium in onze show, maar we willen iets extra’s doen. Van Nederlandse legendes tot hedendaagse artiesten. Denk aan Golden Earring, John de Bever, André Hazes, Rob de Nijs, Doe Maar en De Dijk: het komt allemaal voorbij in onze speciale Top 50. We gaan er alles aan doen om Nederlandse artiesten te helpen, ze verdienen het.” Foto: Remko Modderkolk Presentator Wilfred Genee, sidekicks Rick Romijn en Niels van Baarlen en nieuwslezeres Celine Huijsmans verlengen hun programma eenmalig en zenden op maandag 27 april uit van 13.00 uur tot 18.00 uur. [Radio.NL]
  14. Christelijk programma in de vroege ochtend op Wild FM Medianieuws Een opmerkelijke aanvulling in de programmering van de hitzender Wild FM in Noord-Holland. Sinds dinsdag is hier in de vroege ochtend het bijbelstudieprogramma ‘De Bijbel Door’ van Trans World Radio (TWR) te horen. De afgelopen jaren was De Bijbel Door al een vast onderdeel in de ochtendprogrammering bij Groot Nieuws Radio. In het programma leidt presentator Cor Weeda samen met Ieke Andree in vijf jaar tijd de luisteraars door de Bijbel, waarbij elk hoofdstuk wordt behandeld, van Genesis 1 tot Openbaring 22. Ook op Wild FM is het programma te horen tussen 05.30 en 06.00 uur. De Bijbel Draait Door is niet de eerste samenwerking tussen TWR, dat wereldwijd zendtijd inkoopt bij radiostations om haar boodschap te verspreiden, en Wild FM. Sinds kort is meerdere keren per dag aan het begin van een reclameblok een boodschap van TWR te horen. Met het uitzenden van de items en programma’s van TWR lijkt Wild FM een nieuwe inkomstenbron te hebben aangeboord. Het is geen publiekelijk geheim dat eigenaar Bas Emons sinds enkele jaren erg gelovig is. [Radio.NL]
  15. Ruime meerderheid verzekert buitenlandse aankoop nooit Slechts twee derde van de onlineshoppers verzekert zijn aankoop bij buitenlandse winkels door middel van een aankoop- of aflevergarantie. De keuze tussen wel of niet verzekeren hangt vooral af van het aankoopbedrag, de prijs voor het verzekeren en het type product dat men koopt, zo blijkt uit onderzoek van MasterCard. Met name in specifieke productcategorieën als software, hardware en elektronica (48 procent), huishoudelijke goederen of apparaten (37%) en reizen en accommodatie (29%) wordt een verzekering overwogen. De meeste shoppers (37 procent) zouden bij een bedrag vanaf 100 euro de aankoop standaard willen verzekeren. Bijna drie op de tien Nederlanders is niet op de hoogte dat hun aankopen verzekerd kunnen worden. Bijna 70 procent van de Nederlanders die aankopen doen bij buitenlandse webwinkels geeft aan problemen te hebben ervaren, bijvoorbeeld met de levering of met het product zelf. Ruim twee op de vijf hebben een klacht ingediend bij de desbetreffende online retailer. Bron@Emerce.
×