Skip to content

Windows 10 en zijn geheugen beheer.

Featured Replies

Windows 10 heeft een groot probleem en dat is het ram gebruik, dit neemt zonder reden met de dag toe en als het de 80% heeft bereikt begint windows aardig lag te vertonen ongeacht hoeveel ram geheugen erin zit. Het viel mij een jaar geleden al op dus ik heb het ondertussen mogen aanschouwen op een hele rits Windows 10 computers met 4GB tot 64GB ram aan boord. Op mijn eigen computer heb ik 16GB aan ram en 2 laptops met 8GB deze moet ik ook na een week echt wel herstarten anders is er 90% ram in gebruik en werkt het niet prettig meer. Alle bekeken computers hebben onder Windows 10 het zelfde euvel dat het gebruikte ram geheugen blijft oplopen tot Windows 10 niet lekker meer draait en een herstart nodig is. Het geheugen loopt niet op als Windows continu idle staat te draaien maar dan kun je net zo goed de computer uitzetten.

Meer mensen waarbij dit euvel is opgevallen?

Is me nooit opgevallen, maar hier gaan de pc's en laptop elke dag uit.

• Author
Op 10-2-2023 om 11:16, zei vogelaar:

Is me nooit opgevallen, maar hier gaan de pc's en laptop elke dag uit.

Computers gaan langer mee als ze aan blijven staan, vroeger zette ik ze ook elke dag uit maar had toen toch wel met regelmaat dat er iets kapot ging. Sinds het allemaal aan blijft staan niets meer kapot gegaan en de knoopcel batterij blijft ook vol. Ik zet ze nu enkel uit als er wat stof verwijderd moet worden maar daarna gaat de boel gelijk weer aan. Ondertussen hoop ik hier op wat meer reakties omtrent het Windows geheugen probleem.