Ga naar inhoud

Delta met dubbele snelheid goedkoper dan Ziggo internet

Aanbevolen Berichten

Delta gaat in 1,2 miljoen woningen het snelste internet leveren en zet met de prijs van het 2 Gb/s-abonnement de internetmarkt op scherp.

Delta met dubbele snelheid goedkoper dan Ziggo internet
Foto Getty Images

Delta Fiber deelde deze week mee dat de omzetting van alle huidige 1,2 miljoen potentiële aansluitingen op het eigen glasvezelnetwerk naar de XGS-PON techniek is afgerond. Hierdoor kan het bedrijf via de eigen merknaam Delta per direct internetabonnementen met een maximale symmetrische internetsnelheid van 2 Gb/s aanbieden. Dit is overigens slechts een tussenstap. Eerder kondigde Delta Fiber aan dat 8 Gb/s-abonnementen met de XGS-PON techniek te verwachten zijn. Met de prijs van 60 euro per maand voor het 2 Gb/s-abonnement zet Delta Fiber tevens de internetmarkt op scherp.

Concurrentie

Delta is met het nieuwe abonnement goedkoper dan alle grotere internetaanbieders. Zo berekent Ziggo voor het GIGA-abonnement op dit moment 62 euro. Bij dit abonnement levert Ziggo een downloadsnelheid van 1000 Mb/s terwijl de uploadsnelheid nu op 50 Mb/s blijft steken. De upload wordt vanaf mei echter naar 75 Mb/s verhoogd. Daar staat op 1 juli dan wel weer een prijsverhoging tegenover naar 63 euro. Ziggo levert bij het GIGA internet-only abonnement wel het Kabel TV-zenderaanbod bestaande uit meer dan honderd tv- en radiozenders. Ook vergeleken met de prijzen van KPN en T-Mobile glasvezelinternet is het nieuwe 2 Gb/s-abonnement van Delta concurrerend.

Verbruik

De vraag blijft of abonnementen met een dergelijke snelheid voor consumenten wel interessant zijn. Het daadwerkelijk verbruik is in vrijwel alle gevallen aanzienlijk minder. Abonnementen met gigabit- of multigigabit-snelheid voor consumenten worden hoofdzakelijk vanwege marketingredenen op de markt gebracht.

Bron: Totaal TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt bijna niets aan die enorme snelheden, veel servers geven die snelheid niet eens. Ook de gemiddelde computer zelf kan dergelijke snelheden niet bijbenen. Daarnaast is een flinke upload snelheid vaak belangrijker dan zo´n hoge download snelheid. 50 Mb/s upload is best treurig te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, zei Penthe:

50 Mb/s upload is best treurig te noemen.

Ik wou dat ik het hier had, hier mijn speedtest gegevens.

upload.jpg.d9a0e52ff4a9724ec818c36716ba4bf9.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wow dat is inderdaad niet veel, ik dacht dat jullie veel meer snelheid hadden dan ik hier.

Dan zit ik er een stuk beter bij:

Capture.JPG.718bf0f31560ffd0a7e1cbc4fd43b8dc.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.