Ga naar inhoud

Elektronicazaken zetten Ultra HD-televisie in de schijnwerper door NPO 1 UHD

vogelaar

Aanbevolen Berichten

Het WK Voetbal 2018 in Rusland is van 14 juni tot en met 15 juli in Ultra HD-beeldkwaliteit in Nederland op NPO 1 UHD te volgen. Reden voor elektronicazaken om de benodigde Ultra HD-televisie in de schijnwerper te zetten.

NPO 1 UHD zendt vrijwel alle wedstrijden van het WK Voetbal in Ultra HD (UHD) uit. Alleen de laatste wedstrijden in de groepsfase – die gelijktijdig gespeeld worden – zijn niet allemaal in UHD te zien. NPO 1 UHD is in Nederland in ieder geval bij KPN, Canal Digitaal en Jonaz beschikbaar. Door de doorgifte bij Canal Digitaal heeft NPO 1 UHD een landelijk bereik. Ziggo – de tv-aanbieder met de meeste klanten in Nederland – gaat het tijdelijke UHD-kanaal niet doorgeven. Ziggo test op dit moment onder een beperkt aantal klanten een nieuwe UHD-mediabox. De doorgifte van NPO 1 UHD past volgens het kabelbedrijf niet in het testtraject dat is uitgestippeld.

Ultra HD-televisies

De komst van NPO 1 UHD is belangrijk voor elektronicazaken. Omdat het Nederlands Elftal door slechte prestaties in de kwalificatie niet aan het WK Voetbal mag deelnemen, viel een aankoopargument voor een nieuwe televisie bij menig Nederlander weg. Omdat NPO het WK Voetbal in UHD gaat aanbieden, is een nieuw aankoopargument om de hoek komen kijken. In reclamefolders worden Ultra HD-televisies nu tegen goedkope prijzen aangeboden. Op deze manier proberen elektronicazaken in rustige zomermaanden de omzet nog enigszins op peil te houden.

Oude modellen

Wel moet de consument vooral bij aanbiedingen de ogen openhouden. Vaak worden namelijk oude modellen Ultra HD-televisies aangeboden. Dit is meestal het geval bij televisies die met hoge kortingen aangeboden worden. In veel – maar zeker niet alle – gevallen gaat om televisies met oudere technieken. Zo wordt het WK Voetbal met de techniek HDR/HLG uitgezonden. Niet alle Ultra HD-televisies ondersteunen deze techniek.

Bron:TotaalTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga voor het laatste top model van Samsung (Qled) of de enige echte Oled leverancier LG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ga ik ook een keer doen , als de prijs wat zakt :)

Maar de NPO HD kwaliteit is nu echt slecht. kijk dan maar eens naar de BBC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...
Op 5-6-2018 om 10:37, schreef dreka:

Dat ga ik ook een keer doen , als de prijs wat zakt :)

Maar de NPO HD kwaliteit is nu echt slecht. kijk dan maar eens naar de BBC.

haha HD en UHD zal nooit iets worden in NL.....Duitsland en UK zijn er beter op

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, schreef edbe:

Duitsland en UK zijn er beter op

En daar kijken we ook naar, en netfilx en youtube  in UHD ziet er schitterend uit, kortom ik ben blij met mijn UHD toestel. :yeah:

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, schreef vogelaar:

En daar kijken we ook naar, en netfilx en youtube  in UHD ziet er schitterend uit, kortom ik ben blij met mijn UHD toestel. :yeah:

heb ook een Ultra tv, youtube is inderdaad geweldig....Netflix hebben we sinds kort...alleen de HD versie.

een 4k kastje wacht ik nog mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO 1 UHD heeft slechter beeld dan de HD versie :koffie:

grtz

razors

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, schreef razors:

NPO 1 UHD heeft slechter beeld dan de HD versie

Tja, als ze de bandbreedte maar laag genoeg houden is zelfs UHD bagger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hoef ik dus geen cam module voor aan te schaffen begrijp ik.

Het blijft vooralsnog een marketing dingetje.

Net zoals met het sd hd verhaal.

Veel duitse sd zenders geven een mooier beeld dan die hd troep in holankazstan belrabie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.