Ga naar inhoud

Fabrieksteam Honda bevestigt vertrek Pedrosa

dreka

Aanbevolen Berichten

Fabrieksteam Honda bevestigt vertrek Pedrosa

321190.jpg

Dani Pedrosa vertrekt aan het eind van dit seizoen bij Repsol Honda. Dat heeft de renstal dinsdag in een persbericht laten weten. Motorsport.com kon dinsdag eerder al melden dat Pedrosa zou vertrekken bij Repsol Honda, dat nieuws werd niet veel later bevestigd door de renstal. In het communiqué schreef het fabrieksteam dat de wegen van de partijen na wederzijdse instemming scheiden.

De 32-jarige Pedrosa, die zijn gehele Grand Prix-carrière met materiaal van Honda reed, zei: "Ik wil HRC bedanken voor de geweldige jaren met vele successen. Ik ben niet alleen als rijder gegroeid, maar ook als persoon. Ik zal HRC altijd in mijn gedachten en hart houden. In het leven hebben we nieuwe uitdagingen nodig en ik voel dat het voor mij tijd is om iets anders te gaan doen."

HRC-president Yoshishige Nomura voegde toe: "Het is een trieste dag voor mij. Namens HRC wil ik Dani bedanken voor zijn werk voor de renstal, we zijn hem enorm dankbaar na een samenwerking van twee decennia. We wensen hem het allerbeste voor de toekomst. Dani, bedankt."

Pedrosa beleefde dit seizoen, afgezien van 2015 toen hij de eerste drie races van het seizoen miste door een blessure, de slechtste start uit zijn carrière. In Argentinië kwam Pedrosa hard ten val na een touché met Johann Zarco waardoor hij een polskwetsuur opliep. Amper hersteld van dat incident, raakte hij in Jerez betrokken in een aanrijding met Jorge Lorenzo waarna de lichte rijder met zijn heup op het asfalt smakte. Pedrosa viel afgelopen weekend in de Grand Prix van Italië vroegtijdig uit nadat hij op zaterdag de slechtste MotoGP-kwalificatie uit zijn carrière afwerkte.

Bron https://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/364989/fabrieksteam-honda-bevestigt-vertrek-pedrosa/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.