Ga naar inhoud

Hamilton: 'MotoGP-rijder Marquez welkom in de Formule 1

dreka

Aanbevolen Berichten

1528535564181_sut_mercedes_amg_f_1567655
LATimages.com

Hamilton: 'MotoGP-rijder Marquez welkom in de Formule 1'

Vandaag, 12:26 , door Jeen Grievink

Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton zou het geweldig vinden als Marc Marquez zou besluiten deel te nemen aan de Formule 1. De MotoGP-kampioen testte afgelopen week in een Toro Rosso-gekleurde RB7 op het circuit in Oostenrijk. Mocht Marquez ooit besluiten de overstap te wagen, dan staat Hamilton hem met open armen op te wachten.

Ter promotie van de Grand Prix van Oostenrijk mochten MotoGP-kampioen Marc Marquez, samen met teamgenoot Dani Pedrosa en MXGP-legende Tony Cairoli plaatsnemen in een Toro Rosso-gekleurde RB7. De heren gingen de Red Bull Ring op en Marquez bleef met zijn rondetijd slechts zes seconden verwijderd van de poletijd van Felipe Massa in 2014. Na afloop was de Spanjaard lovend over het rijden in een Formule 1-wagen. 

Hamilton zou graag zien dat de MotoGP-coureur ooit de definitieve overstap maakt naar de koningsklasse van de autosport. De Brit gaf wel toe dat hij dat niet op de hoogte was van het feit dat Marquez had getest in Oostenrijk. "Eerlijk gezegd wist ik dat niet en ook niet dat hij interesse zou hebben", zo wordt Hamilton geciteerd door Motorsport.com. "Valentino (Rossi) probeerde het jaren geleden ook al eens en dat was gaaf. Het is makkelijker voor hen om de overstap naar ons te maken dan andersom, want ze kunnen gewoon blijven oefenen."

De wereldkampioen van Mercedes denkt dat een overstap in tegenovergestelde richting lastiger zal zijn. "Als ik op hun motor zou stappen, breek ik binnen afzienbare tijd iets en dan ben je weer even klaar. Maar het zou best gaaf zijn als Marquez de overstap zou maken deze kant op, en ik zou een legende als hij zeker verwelkomen", aldus Hamilton.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.