Ga naar inhoud

Toro Rosso-coureurs delen hun ervaringen met Honda-motor met Red Bull Racing

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1528536751319__ony7459.440566592.jpg
LATimages.com

Toro Rosso-coureurs delen hun ervaringen met Honda-motor met Red Bull Racing

Vandaag, 13:14 , door Jeen Grievink

Scuderia Toro Rosso werkt sinds deze winter samen met motorfabrikant Honda. De juniorenformatie en haar coureurs delen alle ontwikkelingen omtrent de krachtbron met Red Bull Racing, zo verklaart Pierre Gasly. Volgens de Fransman is er ook tijdens dit weekend in Canada weer een gesprek geweest.

Honda kende een aantal armoedige jaren met McLaren, alvorens het afgelopen winter in zee ging met Scuderia Toro Rosso. Red Bull besloot de Japanners nog een kans te geven om zich te bewijzen als motorenbouwer. Als Honda hierin slaagt, dan bestaat de kans dat de rode stier ook overstapt op deze krachtbronnen. Op deze vraag wordt deze maand een antwoord verwacht, want Red Bull Racing heeft laten weten eind juni een keuze te maken omtrent haar motorpartner voor 2019.

Zowel Renault als Honda hebben dit weekend updates meegenomen naar Canada, en deze worden door Red Bull nauw met elkaar vergeleken. Toen Gasly door Motorsport.com gevraagd werd naar hoe dicht Red Bull op Toro Rosso zit dit weekend om de motoren te bestuderen, antwoordde hij lachend: "Ik ben natuurlijk geen teammanager van Red Bull. Maargoed, ik ben er zeker van dat ze alles in de gaten houden. Ik weet niet wat Christian Horner of Dr. Helmut Marko jou hebben verteld, maar het is duidelijk dat ze nu druk bezig zijn om voor hen de beste optie te bepalen."

De talentvolle Fransman erkent in ieder geval dat hij en teamgenoot Brendon Hartley hun ervaringen delen met de topmannen van Red Bull Racing. "We hebben voor dit weekend al het één en ander doorgenomen", zo vertelt Gasly. "Ik vertelde ze dat de krachtbron en de drivability op dit moment geen problemen geven. Nu hebben we een upgrade, en ook die lijkt goed te werken. Ik denk dat ze de data hebben, net als wij, dus ze kunnen zien hoe de prestaties zijn. Maar het blijft een lastige keuze voor ze."

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.