Ga naar inhoud

'Red Bull kiest voor Honda'

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nieuws van Ruud Dimmers

Er komen steeds meer geruchten dat Red Bull volgend seizoen met Honda-motoren rijdt. Het team zou de overstap maken van Renault naar Honda. Daarnaast tekent Daniel Ricciardo een nieuw contract bij het team tot en met 2020.

De Grand Prix van Canada is een belangrijke graadmeter voor Honda en Renault. Beide fabrikanten hebben een upgrade van hun motor meegenomen en willen volgend jaar achterin de Red Bull liggen. Het team van Verstappen en Ricciardo kan rustig afwachten en alle data bestuderen voordat het een keuze maakt.

Volgens diverse kanalen is de deal in kannen en kruiken en ligt de Honda volgend jaar achterin de auto van Verstappen en Ricciardo. Een insider laat aan Speedweek weten dat de keuze voor Honda gemaakt is: "De vooruitgang van Honda is duidelijk zichtbaar. Ik ben ervan overtuigd dat ze in 2019 beter presteren dan Renault."

Ondertussen lijkt ook Daniel Ricciardo langer bij Red Bull te blijven. De Australiër werd ook in verband gebracht met Ferrari, maar geeft toch de voorkeur aan een langer verblijf bij Red Bull waar hij een gelijke behandeling krijgt. Red Bull wil rond de thuisrace in Oostenrijk, eind juni, de nieuwe deals presenteren aan het grote publiek.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst

ik geloof er niets van, dan weten ze zeker dat ze geen wereldkampioen worden.

Geplaatst

Gebaseert waarop, Dreka?

Als je het gemekker van Alonso van vorig jaar moet geloven wel, maar als je serieus kijkt naar de resultaten van Honda dit jaar, zijn die echt zo slecht nog niet.

En Honda heeft echt zeer weinig steun gehad van die arrogante gasten van McLaren, die nu zelfs met een Renault er geen moer van bakken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst

Omdat het een gerucht is.

Geplaatst

Nog 4 weken dan weten we het zeker.In Oostenrijk komt er meer duidelijkheid.

Maar als je de data vergelijkt staat Honda er beter voor dan Renault

• Vind ik leuk 1
Geplaatst

Verstappen vertrouwt op juiste keuze Red Bull

Red Bull wil in de aanloop naar of tijdens het Oostenrijkse Grand Prix-weekend de keuze voor 2019 wereldkundig maken. Hoewel er nog niks definitief zou zijn, weet Max Verstappen in gesprek met De Telegraaf te melden dat de keuze 'zo goed als zeker' is:

"Het is voor Red Bull zo goed als zeker welke motor het gaat worden. Het team wil echter de juiste beslissing nemen en daarom neemt het de tijd om die knoop definitief door te hakken. Ik vertrouw er echter op dat Red Bull het juiste besluit neemt."

Honda gaf eerder deze week aan dat de krachtbron zowel qua performance als qua betrouwbaarheid nog wat achterloopt op de concurrenten, waaronder Renault:

"Daar hebben we geen snelle oplossingen voor. De meeste tekorrtkomingen kunnen we alleen maar op de lange termijn tackelen. Daarbij zullen we elke performance-upgrade ook aan een betrouwbaarheidstest onderwerpen."

• Vind ik leuk 1
Geplaatst

Al zou Honda al een mega update klaar hebben staan, ik geloof nooit dat ze dat dan -buiten Red Bull- wereldkundig zouden maken tot die deal rond is.

Nergens op gebaseerd maar zoals ik Honda / Red Bull ken, denk ik dat er lang techneuten bij elkaar hebben zitten leuten om wat gegevens van die Renault uit te wisselen.

En Honda heeft nogal wat recht te zetten, dus denk ik zelfs dat ze exclusief met de beide Red Bull teams gaan samenwerken.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst

Zal wel heel erg leuk zijn als dit zo is Blackbird, we zullen het zien , hou wel van verassingen.

Geplaatst

ja mooi

Geplaatst

L’Equipe weet het zeker: ‘Red Bull kiest voor Honda’

Door Patrick Moeke -19 juni 2018
AP-1VRXFN1NS1W11_news.jpg (c) Red Bull Content Pool

Volgens de Franse krant L’Equipe – doorgaans goed ingevoerd op Formule 1-gebied en zeker als het om Renault gaat – heeft Red Bull de knoop eindelijk doorgehakt: de renstal van Max Verstappen en Daniel Ricciardo rijdt volgend seizoen met Honda-motoren.

Red Bull zou later op dinsdag het nieuws officieel bekendmaken. Eerder meldden Duitse media al dat de energiedrankjesfabrikant voor de Japanners zou kiezen.

Renault levert al sinds 2007 krachtbronnen aan Red Bull, maar het contract tussen de twee partijen loopt na dit seizoen af. Red Bull en Renault veroverden met Sebastian Vettel vier wereldtitels bij zowel de rijders als constructeurs. Door tegenvallende prestaties zijn de verhoudingen tussen de twee sinds 2014 flink verslechterd.

Eerder dit jaar voerde het team van Verstappen al officiële gesprekken met Honda over een mogelijke motordeal. Dochterteam Toro Rosso rijdt dit jaar naar tevredenheid met een motor van de Japanse fabrikant.

Tot vorig jaar maakte McLaren gebruik van Honda-motoren, maar die samenwerking verliep bepaald niet succesvol. Het Engelse team maakte de overstap naar een krachtbron van Renault.

De Franse fabrikant stelde eerder een deadline van eind mei voor de beslissing van Red Bull, maar het team had daar lak aan.

Bron https://www.grandprixradio.nl/2018/06/19/lequipe-weet-het-zeker-red-bull-kiest-voor-honda/

Geplaatst

Je was me net voor :D

Bij RB werken echt geen Hans Worsten... die weten vast al dingen die wij niet weten van/over Honda.

Misschien wat testjes gedaan, data bekeken etc. Ze kiezen echt geen prut ding om in de middenmoot te gaan rijden.

Misschien gaat het bij Renault nog steeds met de Franse slag, tegen over super gemotiveerde Japannertjes....

• Bedankt 1
Geplaatst

Officieel: Red Bull Racing vanaf 2019 met Honda-motoren

jullie hadden het goed .

Officieel: Red Bull Racing vanaf 2019 met Honda-motorenOfficieel: Red Bull Racing vanaf 2019 met Honda-motoren

321402.jpg

9:19 – Aston Martin Red Bull Racing heeft een akkoord bereikt met Honda om volgend jaar gebruik te maken van de motoren van het Japanse bedrijf. Dat heeft het team dinsdagochtend bevestigd. Motorsport.com kon eerder op dinsdag al melden dat het team dicht bij een overgang was met Honda. Hooggeplaatste bronnen binnen het team lieten toen weten dat een beslissing genomen was. 

De renstal heeft een tweejarige overeenkomst gesloten met de Japanse fabrikant en heeft daarmee tot het eind van de huidige reglementsperiode motoren. Het team heeft verder bevestigd dat de renstal onder de naam Aston Martin Red Bull Racing actief blijft.

Met de aankondiging dat Red Bull Racing in zee gaat met Honda, komt er een eind aan een twaalfjarige samenwerking met de huidige leverancier Renault. Het team gebruikte in 2007 voor het eerst motoren van Renault waarmee het 47 overwinningen pakte en acht wereldkampioenschappen tussen 2010 en 2013. In de periode daarna, het begin van het hybridetijdperk, won het team slechts tien races in de Formule 1.

Honda bereikte in de eerste drie jaar sinds haar terugkeer in de Formule 1 weinig tijdens de samenwerking met het McLaren F1 Team. De renstal uit Woking zinspeelde vorig seizoen op een scheiding van Honda waarna de motorleverancier zocht naar een waardige vervanger. Die werd gevonden met Scuderia Toro Rosso, het B-team van Red Bull Racing. Honda boekte sinds het begin van dit seizoen gestaag progressie en scoorde in de eerste zeven races van dit seizoen negentien WK-punten. Vanwege de betrokkenheid van Red Bull Racing bij Toro Rosso kon Red Bull-personeel de ontwikkeling van de Honda-krachtbron nauwgezet volgen.

In een aanvullende verklaring van het Renault Sport F1 Team bevestigde Renault het vertrek van Red Bull. Dat team zegt dankbaar te zijn voor de geboekte successen, maar is eveneens van mening dat het tijd is dat de beide partijen ieders eigen weg gaan. 

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365328/officieel-red-bull-racing-vanaf-2019-met-honda-motoren/

Geplaatst

Zo is maar eens bewezen waar dat geruchten niet zonder onderbouwing naar buiten worden gebracht.

De grootste reden is natuurlijk Dat Red Bull Racing hiemee ook kosten bespaart.

Omdat ze nu een fabriek achter zich krijgen die zelf sponsor is.

Dus de motor zal ook goedkoper zijn dan bij Renault.

Hierbij komt nog een voordeel dat ze bij Honda meer te zeggen krijgen als bij Renault.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst

klopt de tijd zal het leren.

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.