Ga naar inhoud

Vijf procent huishoudens stopt met televisie-abonnement en kijkt online

vogelaar

Aanbevolen Berichten

Het aantal Nederlandse huishoudens dat geen traditioneel televisie-abonnement bij aanbieders als Ziggo en KPN heeft, is naar vijf procent gestegen.

Dit is de uitkomst van een recent onderzoek van Telecompaper. Wanneer het traditionele televisie-abonnement wordt opgezegd, wordt alleen nog online naar televisie- en videocontent gekeken. In plaats van het televisie-abonnement worden abonnementen bij online videodiensten als Netflix, Videoland en NLziet afgesloten. Netflix is in de meeste huishoudens beschikbaar. Het aantal abonnementen op Videoland stijgt snel, maar het huishoudenbereik is nog slechts twintig procent van het bereik van Netflix. NLziet komt niet boven de honderdduizend abonnees.

Vooral jongere huishoudens met een leeftijd tussen de 20 en 30 jaar zeggen het traditionele televisie-abonnement op. Maar een stijging van het opzeggen van dit soort abonnementen komt in de afgelopen twaalf maanden steeds vaker voor bij huishoudens in de leeftijd tussen de 30 en 50 jaar. Oudere huishoudens blijven het meeste trouw aan het traditionele televisie-abonnement.

Bron:TotaalTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mis in het artikel is de invloed van "buitenlandse Nederlanders".

Hoeveel Nederlandse Turken / Marokkanen kijken via de schotel.

En daar hebben ze echt geen Canal Digitaal voor nodig.

Dus ik vraag me af hoe ze aan 5% komen.

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.