Ga naar inhoud

Leclerc imponeert met P8: "Ongelooflijk na zo'n vrijdag

dreka

Aanbevolen Berichten

Leclerc imponeert met P8: "Ongelooflijk na zo'n vrijdag

321505.jpg

Charles Leclerc heeft bij de terugkeer van de Formule 1 op Paul Ricard grote indruk gemaakt. De Ferrari-protegé beleefde de beste kwalificatie uit zijn nog jonge Formule 1-carrière. Hij bracht het team dat vorig jaar nog stijf onderaan stond naar P8 op de grid. "Ik ben in de wolken."

De Monegask verbaasde zaterdagmiddag met zijn optreden vriend en vijand, maar bovenal zichzelf. "Dit is echt ongelooflijk. We hadden het gisteren erg moeilijk, het was zelfs één van de moeilijkste vrijdagen uit mijn carrière. Dit is echt de grootste omslag van de ene op de andere dag die ik ooit heb meegemaakt", jubelt hij direct na de kwalificatie tijdens de TV-interviews.

"Ik ben na de trainingen op vrijdag erg laat gaan slapen. Mijn engineers en ik hebben nog lang doorgewerkt om alle problemen te vinden. Zij hebben dat vervolgens heel goed gedaan: we hebben kunnen regelen wat ik wilde met de auto. We hebben geen gekke, maar wel de juiste dingen gedaan. Ik ben echt heel blij", kan de Sauber-piloot zijn vreugde nog nauwelijks op.

Met deze fraaie uitgangspositie lonkt zondag ook meteen een fraaie puntenfinish, al houdt Leclerc door de zachtste compound bij de start nog wel een slag om de arm. "Het is op zich goed om op deze zachtste compound te kunnen starten, maar de ronden na de start kunnen al moeilijker worden. Het is misschien niet de beste strategie, maar we kijken wel gewoon wat er mogelijk is", gaat hij de race op Paul Ricard zo onbevangen mogelijk tegemoet.

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365445/leclerc-imponeert-met-p8-ongelooflijk-na-zo-n-vrijdag/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.