Ga naar inhoud

Magnussen blij met P6, Grosjean baalt van reeks pech

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Magnussen blij met P6, Grosjean baalt van reeks pech

321546.jpg

Waar zijn teamgenoot Romain Grosjean na acht races nog steeds droog staat, eindigde Kevin Magnussen zondag voor de vierde keer dit seizoen in de punten. De Deense coureur van Haas besloot de Grand Prix van Frankrijk op het Circuit Paul Ricard op de zesde plaats, nadat hij in de slotfase kon profiteren van een MGU-K-probleem bij Carlos Sainz.

"Het was een goede race en we hadden een goede auto. We deden alles goed", reageert Magnussen, die de race in Le Castellet als negende aanving. "Het was gewoon onze dag. Om de één of andere reden werkten de voorbanden heel erg goed, terwijl we moeite hadden met de achterbanden. De degradatie was desondanks behoorlijk beperkt, ondanks de balansproblemen. Toen ik ging pushen op de softs, nadat ik onder druk kwam te staan van Valtteri Bottas, kwamen de banden tot leven en ging ik vier tienden tot een halve seconde harder. Dat was precies wat we nodig hadden."

Grosjean finishte als elfde. De Fransman startte als tiende na een crash in Q3 en gaf na het doven van de rode lichten een beuk aan landgenoot Esteban Ocon, waarvoor hij een tijdstraf van vijf seconden kreeg opgelegd. Even later kreeg hij een tik van Sebastian Vettel. "We hebben er alles aan gedaan, maar in de eerste ronde raakte de auto wat beschadigd", begint Grosjean zijn analyse van de race. "Daardoor veranderde de aero-balans en dat maakte het lastig. De auto is supersnel en Kevin heeft geweldig gepresteerd. Daar ben ik blij mee, maar ik wil graag dat het eens mijn beurt is om te scoren, want deze reeks van pechgevallen begint wat pijnlijk te worden."

Magnussen bezet met 27 punten de tiende plaats in het wereldkampioenschap. Samen met Williams-rijder Sergey Sirotkin is Grosjean als enige nog puntloos dit seizoen.

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365511/magnussen-blij-met-p6-grosjean-baalt-van-reeks-pech/

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.