Ga naar inhoud

Max Verstappen Village bezorgt hoofdpersoon kippenvel


dreka

Aanbevolen Berichten

Max Verstappen Village bezorgt hoofdpersoon kippenvel

321660.jpg

 De Grand Prix van Oostenrijk was vorig seizoen al een prachtig oranjefeest, maar dit jaar bewijst dat het nóg groter en mooier kan. Ongeveer 18.000 Nederlanders zijn afgereisd naar de Red Bull Ring bij Spielberg, ruim 4.500 van hen verblijven in de nabijgelegen Max Verstappen Village.

Normaal gesproken graast het vee van een lokale boer op de velden pal achter de Red Bull Ring. Dit weekend doet het prachtige landschap, met de bergen op de achtergrond, echter dienst als festivalterrein voor duizenden Max Verstappen-fans. Initiatiefnemer SportStadion was in de afgelopen twee jaar bij de Grand Prix van Oostenrijk al succesvol met de Max Verstappen Tribune en besloot voor deze editie een stap verder te gaan.

"We hebben dit vorig jaar november bedacht. Met SportStadion deden we al ticketing en reizen over de hele wereld voor alle grote auto- en motorsportevenementen. Wat we daarbij hebben gezien, is dat de campings in Europa heel eenvoudig zijn", legt Dennis van der Veen van SportStadion het idee voor de Max Verstappen Village uit aan Motorsport.com. De keuze viel al snel op Oostenrijk. "Het is een populaire bestemming bij Nederlandse Formule 1-fans. Van veel mensen hebben we gehoord dat ze meer comfort willen. Zeker hier, want alle campings zijn ver van de stad verwijderd en er is niet veel te doen. Daarom bedachten we dat we hier misschien een festivalterrein moesten creëren."

Waarom is Oostenrijk zo populair bij de Nederlanders? "Het is het begin van de zomervakantie en voor veel mensen die met de camper of caravan op vakantie gaan, is Oostenrijk een tussenstop. Het circuit zelf is ook heel geliefd, want je hebt er een prachtig uitzicht. De tribunes zijn hoog en dus kan je veel van de baan zien", verklaart Van der Veen. De Oostenrijkers zijn enthousiast over het Nederlandse initiatief. "We huren dit stuk grond van een boer. De lokale autoriteiten zijn niet gewend aan festivals en dus hadden ze aanvankelijk zoiets van: 'oké, wat zijn die Nederlanders van plan?'. Maar nu ze het hebben gezien zijn ze echt onder de indruk."

Het terrein biedt een ruime variatie in overnachtingsgelegenheden, van een kleine tent tot een relatief luxe hotelkamer. En niet alleen de fans komen uit Nederland. "Alles wat je hier ziet, bijvoorbeeld de tenten en de sanitaire voorzieningen, is Nederlands. Dat hebben we allemaal zelf meegenomen. Waarom? In Nederland zijn festivals heel populair, je hebt er heel veel. Daar is dus een hele structuur van festivals. Oostenrijk heeft dat niet", licht Van der Veen toe. "In totaal zijn er dertig vrachtwagens hierheen gereden met spullen. De opbouw van deze Village heeft twee weken geduurd."

Aangezien SportStadion de Official Travel Partner van Max Verstappen is, is er ook officiële merchandising van de Red Bull-coureur te koop. Tevens is er een restaurant met een breed aanbod (van patat tot schnitzels), een winkel voor onder meer toiletartikelen en een koffiebar ("Met premium koffie", aldus Van der Veen). Daarnaast zijn er verschillende evenementen in de Village. "Zo zenden we het WK voetbal live uit. Nederland doet niet mee en daarom zetten we vol in op België", lacht Van der Veen. Afgelopen donderdag was de wedstrijd tussen België en Engeland te zien op het terrein, de Rode Duivels wonnen met 1-0. "Dat duel hebben we met veel mensen gekeken. Verder hebben we vanaf 17.00 uur live muziek, tot 1.00 uur. Ook staat er een F1-simulator en is er gelegenheid voor kinderen om te spelen. Deze Village wordt ook door families bezocht."

Later dit seizoen heeft Verstappen ook nog in Groot-Brittannië, Duitsland en België zijn eigen tribune, maar de Village is er dit jaar alleen in Oostenrijk. Wie weet breidt SportStadion het concept in de toekomst wel uit naar andere Grands Prix. "Een race bezoeken is op zich al een ervaring, maar wij willen mensen er ook iets omheen bieden. Daar is veel markt voor. Indien mogelijk willen we het volgend jaar op drie locaties doen, maar we weten nog niet precies welke", aldus Van der Veen, die ondanks het succesvolle initiatief kritisch blijft. Verbeteren is belangrijker dan uitbreiden. "Iedereen is blij, de autoriteiten en de mensen die we hier spreken, maar dit is onze eerste keer en we zien ook verbeterpunten. Laten we die doorvoeren en misschien kunnen we daarna nog groeien."

Zaterdagavond bracht Verstappen zelf een bezoek aan zijn Village: Op de vraag of het hem kippenvel heeft gegeven, antwoordde hij: "Ja, dit is natuurlijk super om te zien. Het motiveert je enorm als je zoveel oranje ziet en dan natuurlijk ook hier in de Max Verstappen Village. Het geeft je wel kippenvel als je daar naar boven loopt [het podium op]." Verstappen start de Grand Prix van Oostenrijk zondag als vierde. Gaat de oranjegekte hem helpen in de race? "Nou, ik ben natuurlijk gemotiveerd om een goed resultaat neer te zetten. Hopelijk gaat dat ook gebeuren."

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365638/unieke-max-verstappen-village-doorslaand-succes/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.