Ga naar inhoud

Marquez vond Viñales-moment 'het engste' van bizarre TT

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Marquez vond Viñales-moment 'het engste' van bizarre TT

321682.jpg

MotoGP-aanvoerder Marc Marquez heeft zijn moment met Maverick VIñales, toen zei samen van de baan gingen en bijna de grindbak bereikten, bestempeld als het meest hachelijke moment van een 'wilde' Dutch TT.

Marquez en Viñales waren onderdeel van de kopgroep die de gehele race op een krankzinnige manier om de overwinning vocht. De Honda-rijder, die uiteindelijk won, beleefde tijdens de race twee spannende momenten. Ten eerste werd hij ingehaald door Alex Rins bij het uitkomen van Strubben waardoor hij bijna van zijn motor viel. Toen hij daardoor slechts twee posities verloor en zich opnieuw kon mengen in de kopgroep, beschreef Marquez het incident met Viñales in de uitloopstrook als de 'engste' van de race.

"Misschien was het moment met Viñales wel de engste van de race", zei Marquez in gesprek met BT Sport. "Ik schoot door in Bocht 8 toen we parallel aan elkaar reden en toen hij remde raakten we elkaar. Ik liet de rem even los, het was erg glad. Daarna dacht ik dat ik in de grindbak zou eindigen. Ik weet niet hoe, maar ik kon naar de eerste versnelling en kon de motor genoeg afremmen. Dat was misschien wel het meest lastige moment."

Viñales dacht anderzijds dat hij ook zou vallen. "Dat was grappig, ik dacht dat ik klaar was, ik was best bang omdat ik dacht dat ik in de grindbak zou eindigen."
Marquez had 'kalme' race verwacht
Ondanks dat Marquez na de kwalificatie verklaarde een 'groepsrace' te verwachten, had hij niet verwacht dat de race zo chaotisch zou worden. De kampioenschapsleider was aanvankelijk van plan niet te pushen aan het begin van de race, maar begreep dat hij zou verliezen als hij niet terug zou vechten.

"De groep was wild, iedereen was met iedereen aan het vechten", vertelde hij. "Ik heb [strepen] van rubber [op mijn pak], ik weet niet van wie, maar ik weet zeker dat het andersom ook zo is. We reden op de limiet maar binnen die limiet was het geweldig. Ik had niet verwacht dat ik zo zou racen. Ik had een kalmere race verwacht, een grote groep, maar iedereen was aan het aanvallen. Toen wist ik direct dat ik aan moest vallen om zelf niet ingehaald te worden. Ik probeerde te pushen, daarna probeerde ik te consolideren en aan het eind van de race heb ik alles gegeven."

Met medewerking van David Gruz

Bron https://www.gpupdate.net/nl/motogp-nieuws/365671/marquez-vond-vinales-moment-het-engste-van-bizarre-tt/

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.