Ga naar inhoud

Eerste dubbele punten voor Sauber in ruim drie jaar

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Eerste dubbele punten voor Sauber in ruim drie jaar

321706.jpg

Voor het eerst sinds de Grand Prix van China in 2015 is het Sauber gelukt om met beide auto's in de punten te eindigen. Charles Leclerc en Marcus Ericsson werden zondag in de Grand Prix van Oostenrijk op de Red Bull Ring respectievelijk negende en tiende.

Leclerc en Ericsson moesten nochtans vanaf de voorlaatste startrij komen. De Monegask kwam weliswaar opnieuw door Q1, maar ging wegens een versnellingsbakwissel vijf plaatsen terug op de grid. Ericsson eindigde in de kwalificatie als laatste, maar profiteerde van een gridpenalty van Brendon Hartley en het feit dat Fernando Alonso uit de pitstraat moest starten.

Elf coureurs, onder wie Leclerc en Alonso, maakten in de vijftiende ronde een pitstop tijdens een Virtual Safety Car-fase en de meeste van hen reden vervolgens op softs naar de finish. Ericsson pakte het echter anders aan: hij startte juist op softs en maakte pas in de 45ste omloop zijn eerste en enige pitstop. Omdat de Zweed versere banden had, liet Leclerc zijn collega in de 68ste ronde passeren zodat deze nog kon proberen de achtste plaats over te nemen van Alonso. Omdat Ericsson in zijn jacht op de Spanjaard geen succes had, gaf hij Leclerc in de laatste ronde P9 terug.

"Het was een bewogen dag", zei Leclerc na afloop. "Nadat ik bij de start meteen plekken kon winnen, verloor ik alles weer in een hectische openingsfase. Ik had dus veel werk te verrichten om überhaupt punten te halen, maar ik heb ervan genoten. Het was een race met volop actie en veel inhaalmanoeuvres. Het is geweldig om uiteindelijk beide auto's in de top-tien te hebben, een geweldige boost voor het team."

"Het was een geweldige race", vulde Ericsson aan. "Ik voelde me goed in de cockpit en had direct vanaf het begin een goed tempo te pakken. Daarnaast werkte onze strategie uitstekend en hadden we weer een erg snelle pitstop. Ik ben trots op het team, het is voor hen geweldig om beide wagens in de punten te hebben. We kunnen dan ook erg trots zijn op de manier waarop we ons na een moeizame kwalificatie hebben teruggevochten."

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365698/eerste-dubbele-punten-voor-sauber-in-ruim-drie-jaar/

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.