Ga naar inhoud

Alonso vanuit pitstraat naar P8: "Hield banden goed

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Alonso vanuit pitstraat naar P8: "Hield banden goed"

321702.jpg

Fernando Alonso moest de Grand Prix van Oostenrijk vanuit de pitstraat starten, toch slaagde hij erin om punten te pakken. Dankzij een sterke slotfase finishte de Spanjaard als achtste op de Red Bull Ring.

"Ik ben erg blij met deze race, ik had namelijk niet verwacht om in de punten te komen. Het is een positieve verrassing, zeker na mijn start vanuit de pitstraat. Daardoor zat ik in de eerste ronden nog wel vast achter langzamere auto's, maar uiteindelijk werd het een chaotische race en konden we vooral in de slotfase veel plekken winnen", aldus Alonso.

"Dat had met name met de banden te maken. Iedereen kreeg het lastig, maar ik kon de banden redelijk goed houden en profiteerde daar tegen het einde van de race van", vervolgde Alonso. De McLaren-coureur maakte, net als het grootste deel van de coureurs, een pitstop tijdens de Virtual Safety Car-fase in de vijftiende ronde en reed daarna op softs in één keer door naar de finish.

Alonso beschadigde aan het einde van Q2 zijn voorvleugel, om die reden moest McLaren hem van een oudere specificatie voorzien. Omdat het team uit Woking daarmee de parc fermé-regels overtrad, werd Alonso verplicht tot een start vanuit de pitstraat. "Het was een voorvleugel van vorig jaar", vertelt hij bij het Spaanse Movistar F1. "We wisten niet eens welke afstelling we moesten gebruiken voor de vleugel, aangezien we er nooit mee hebben gereden op deze wagen. We begonnen dus blind aan deze race en met zoveel verkeer kon ik het team ook niet echt iets vertellen."

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365694/alonso-vanuit-pitstraat-naar-p8-hield-banden-goed/

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.