Ga naar inhoud

Grosjean mist tweede vrije training Silverstone na crash

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Grosjean mist tweede vrije training Silverstone na crash

321756.jpg

Romain Grosjean moet de tweede vrije training op Silverstone aan zich voorbij laten gaan. De Fransman crashte in de eerste vrije training en schreef daarmee zijn Haas af. Een nieuw chassis is nodig, waardoor Grosjean de rest van deze vrijdag niet meer in actie komt.

"We moeten een ander chassis aanbrengen. Hij zal daardoor niet naar buiten kunnen tijdens de tweede vrije training. Zo simpel is het gewoon", bevestigt Haas-teambaas Guenther Steiner het voor hem onfortuinlijke nieuws. Grosjean crashte in de eerste vrije training met nog een half uur te gaan hard in bocht 1. Een openstaande DRS, in de daarvoor extra aangelegde DRS-zone, leek de voornaamste reden van zijn harde klap.

De auto is compleet vernield. Het spijt me, sorry! Ik denk dat het de hobbels waren, ik miste het knopje", stak Grosjean via de boordradio al snel de hand in eigen boezem. Het is een dure fout aan een begin van weer een weekend met veel potentie. Het snelle Silverstone past bij de karakteristieken van de Haas, die het vooral moet hebben van topsnelheid en veel snelle bochten. Een zevende tijd in deze eerste vrije training en de zeer fraaie vierde plaats in Oostenrijk zijn daar de stille getuigen van.

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365773/grosjean-mist-tweede-vrije-training-silverstone-na-crash/

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.