Ga naar inhoud

Verstappen over crash: "Wilde teveel op de harde band

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Verstappen over crash: "Wilde teveel op de harde band"

321762.jpg

Max Verstappen geeft toe dat de crash aan het begin van de tweede vrije training op Silverstone zijn eigen schuld was. De Nederlander is ondanks de verloren baantijd vol vertrouwen dat hij zijn RB14 nog wel op orde krijgt voor het einde van de derde oefensessie.

"Ik wilde iets teveel op de harde band en verloor de auto gewoon", zei Verstappen na de tweede training achter de Red Bull-garage over zijn crash. "Helaas brak het rechter achterwiel af door de manier waarop ik de muur raakte. Het was natuurlijk niet ideaal om de tweede sessie te moeten missen, maar het gevoel dat ik daarvoor in de auto had, was vrij goed. De balans is niet onaardig. We verliezen alleen veel tijd op de rechte stukken."

Verstappen, die aan het einde van de eerste training zijn auto op het rechte stuk parkeerde met een technisch probleem, lijkt zich geen zorgen te maken over het vervolg van het Britse raceweekend. "Ik voel me altijd goed op dit circuit", vervolgde hij. "Het is natuurlijk altijd beter om veel ronden te rijden in de trainingen, maar ik had in de eerste sessie al wel vertrouwen op de hardere compounds. Onze snelheid was goed. We doen hier zeker niet mee voor de pole-position, maar we kijken morgen wel wat er mogelijk is. Ik heb in elk geval nog twee setjes zachte banden, wat positief is."

Verstappen heeft door het incident in de tweede training nog geen lange runs kunnen oefenen. "Daar gaan we morgen mee aan de slag. De derde training biedt daar nog voldoende gelegenheid voor. Ik kan dan dus nog wel wat informatie verzamelen, maar heb sowieso de data van Daniel [Ricciardo] die ik kan bestuderen. Het zou allemaal dus wel goed moeten komen", aldus Verstappen, die nog geen tijd had staan op het moment dat hij crashte.

Wat hij geleerd heeft voor zaterdag? Met een glimlach: "Dat ik uit de muur moet blijven!"

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365786/verstappen-over-crash-wilde-teveel-op-de-harde-band/

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.