Ga naar inhoud

Vinger Ericsson gleed weg: "Miste daardoor DRS-knop

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Vinger Ericsson gleed weg: "Miste daardoor DRS-knop

321825.jpg

Het wegglijden van zijn vinger blijkt de oorzaak te zijn van de crash van Marcus Ericsson in de Grand Prix van Groot-Brittannië. Hierdoor bleef het DRS van de Zweedse coureur van Sauber openstaan voor de eerste bocht van Silverstone.

"Ik reed achter Checo [Perez]. Als je aan het racen bent en je in een DRS-zone zit, dan wil je het zo laat mogelijk uitschakelen en zo vroeg mogelijk activeren", zegt Ericsson, die op het moment van zijn crash in veertiende positie reed. "Na het incident wist ik niet zeker of het al dan niet een falen van het systeem was, maar inmiddels hebben we de data bekeken."

"De knop zit aan de achterkant van mijn stuur en bij het ingaan van de bocht is het vrij hobbelig en zit je op de kerbs. Ik denk dat mijn vinger weggleed, waardoor ik de knop niet heb geraakt", vervolgt Ericsson. "Ik stuurde dus in met het DRS nog open en dan ben je een passagier. Dat is de oorzaak."

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365868/vinger-ericsson-gleed-weg-miste-daardoor-drs-knop/

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.