Ga naar inhoud

Leclerc: Te vroeg voor vergelijkingen met grote F1-coureurs

dreka

Aanbevolen Berichten

Leclerc: Te vroeg voor vergelijkingen met grote F1-coureurs

321807.jpg

Charles Leclerc heeft in zijn eerste Formule 1-jaar al meteen grote indruk gemaakt. Hij is snel, slim en maakt weinig fouten. Deze combinatie lokt na een half seizoen al de nodige vergelijkingen met de grote Formule 1-coureurs van weleer uit. De Monegask is gevleid door alle lof, maar noemt het eigenlijk nog te vroeg.

Als de Sauber-piloot enkele vergelijkingen met Ayrton Senna, Michael Schumacher en Alain Prost aanhoort, reageert hij verbouwereerd. "Ik zit nog heel ver van hun prestaties af. De zijn de grootste coureurs uit de Formule 1, die hebben zichzelf vaak bewezen. Ik heb nog werk aan de winkel. Het is voor mij dus niet normaal om nu al met deze grote coureurs te worden vergeleken."

DhmHxDyX4AAMqQy.jpg

Leclerc eindigde tot dusverre al vijf keer in de punten en lag op Silverstone ook goed op schema, totdat een ongelukkige pitstop roet in het eten gooide. De Ferrari-protegé fungeert met zijn talent als stuwende factor bij Sauber, dat dit jaar zeker niet meer het lelijke eendje van de koningsklasse is. Het team van Frederic Vasseur is een degelijke middenmoter geworden, en ook meteen één om serieus rekening mee te houden.
Boven verwachting
Leclerc geeft aan dat zowel zijn individuele prestaties als ook de teamprestaties van Sauber ver boven zijn eigen verwachtingen liggen. "Deze prestaties worden nooit normaal. Het moet ook niet normaal worden, want dan zouden mensen iets minder hard kunnen gaan werken. Ik blijf dus zo hard mogelijk werken en probeer dit abnormale zo lang mogelijk vol te houden. In sommige sessies zit Marcus (Ericsson, red.) iets dichterbij dan in andere, maar ik blijf volledig op mezelf gefocust." Deze focus moet hem in de toekomst, misschien al de nabij toekomst, naar het 'grote' Ferrari brengen als vervanger van Kimi Raikkonen.

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365896/leclerc-te-vroeg-voor-vergelijkingen-met-grote-f1-coureurs/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.