Ga naar inhoud

McLaren kondigt verandering aan: "Besluitvorming muurvast

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
McLaren kondigt verandering aan: "Besluitvorming muurvast"

321867.jpg

McLaren Formule 1-directeur Zak Brown zegt dat de besluitvorming bij zijn team de laatste tijd muurvast is komen te zitten. Met het vertrek van Eric Boullier is er al wel iets gewijzigd, maar Brown kondigt voor de komende tijd nog meer veranderingen aan, om zo de huidige structuur te doorbreken.

"De huidige structuur geeft werknemers niet de kans om erg ondernemend te zijn, terwijl ik dat wel graag zou willen zien", schets Brown de problemen van McLaren achter de schermen. "Ik denk dat het huidige systeem hen niet in staat stelt om de beslissingen snel genoeg te nemen. Soms is het goed om een hele groep beslissingen te laten nemen, maar soms moeten individuen ook snel kunnen beslissen. Nu zit die besluitvorming soms muurvast. Dat moet dus worden veranderd."

"Ik denk dat onze problemen vooral structureel en organisatorisch zijn. Er is veel talent aanwezig, maar dat kan zich in het huidige systeem nog niet volledig ontwikkelen. Ik denk dat we ook mensen van buiten, met veel ervaring, moeten halen om een 'snellere' organisatie te krijgen", zinspeelt hij alvast op meer en nieuwe veranderingen. "Het is mijn taak om richting te geven aan het Formule 1-team en met goed leiderschap McLaren terug te krijgen op de plek waar het hoort te zijn."

Brown erkent dat de door hem aangebrachte veranderingen niet voortkomen uit een interne discussie over de scheiding met Honda. "Nee, we hebben geen discussies over de relatie met Honda gehad. We kijken vooral naar onszelf en naar de fouten die we hebben gemaakt. Daar proberen we van te leren. We willen de fouten namelijk niet herhalen, maar kijken niet terug op die dingen met idee van 'we hadden dit of dat anders kunnen doen'."

Met medewerking van Adam Cooper

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/365941/mclaren-kondigt-verandering-aan-besluitvorming-muurvast/

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.