Ga naar inhoud

Ricciardo: "Lange runs waren goed, maar kunnen nog beter

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ricciardo: "Lange runs waren goed, maar kunnen nog beter"

321987.jpg

Daniel Ricciardo was vrijdag in de eerste vrije training voor de Grand Prix van Duitsland de rapste, maar in de tweede oefensessie klokte hij slechts de dertiende tijd. De Australiër focuste zich in de middag, terwijl zijn teamgenoot Max Verstappen de snelste tijd liet aantekenen, op de lange runs. Dit omdat hij vanuit de achterhoede moet starten, na het laten wisselen van een aantal power unit-elementen.

Ricciardo is op Hockenheim aan zijn derde exemplaar van de MGU-K, energieopslag en elektronica van het seizoen begonnen. Van al deze motorcomponenten mogen het hele jaar slechts twee stuks worden gebruikt en dus heeft Ricciardo een gridstraf opgelegd gekregen. Hij start als laatste. Heel gefrustreerd is de Red Bull-coureur daar niet over. "Als je het van tevoren weet, dan is het minder frustrerend dan wanneer je het een dag van tevoren te horen krijgt. Ik kon me erop voorbereiden", zei Ricciardo na de eerste trainingsdag in Duitsland voor de tv-camera's.

Ricciardo kijkt uit naar de race. "Ik ben eigenlijk best enthousiast en ga een beetje plezier maken met het inhalen van andere rijders", lachte hij. "Ik ga proberen zoveel mogelijk naar voren te komen. Als je vanuit de achterhoede toch nog het podium weet te halen, dan voelt dat als een zege. Dat is het doel. Ik kan dus nog 'winnen', haha. De kwalificatie is voor ons niet relevant. Ik weet nog niet hoeveel we daarin gaan rijden. We moeten zorgen dat we een goede auto voor de race hebben, daar ligt onze prioriteit. Onze lange runs zagen er goed uit en ik denk dat we ons ook nog kunnen verbeteren. We doen in elk geval mee en dat is bemoedigend. Dat geeft me vertrouwen en motivatie voor zondag."

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/366114/ricciardo-lange-runs-waren-goed-maar-kunnen-nog-beter/

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.