Ga naar inhoud

Hülkenberg scoort zijn beste resultaat voor Renault met P5

dreka

Aanbevolen Berichten

Hülkenberg scoort zijn beste resultaat voor Renault met P5

322052.jpg

Nico Hülkenberg was één van de coureurs die verkeerd gokte door te wisselen naar intermediates, toch besloot de Duitser zijn race voor eigen publiek op Hockenheim als 'best of the rest' op P5. Ook in de WK-stand leidt Hülkenberg de 'B-klasse' in de Formule 1: hij staat zevende met 52 punten.

"Ik ben hier heel blij mee", jubelt Hülkenberg. Hij lag lange tijd achter Kevin Magnussen, maar toen de chaos begon, ging hij de Deen voorbij. "Het eerste deel van de race was niet heel opwindend, maar in de slotfase werd het leuk met de regen. De omstandigheden waren listig en het was moeilijk om de auto op de baan te houden, maar ik hou van deze omstandigheden en begon wat terrein te winnen. Het was leuker geweest als het weer nog extremer was geweest, maar goed. Dit zijn mooie punten voor het team en het is mijn beste resultaat in dienst van Renault. We hebben de juiste beslissingen genomen en daarom verdienen we deze vijfde plek. We hebben er hard voor gewerkt, dus dit is een mooie beloning voor het team."

Zijn teamgenoot bij Renault, Carlos Sainz, finishte als tiende. De Spanjaard viel echter terug naar P12 als gevolg van een tijdstraf wegens inhalen op het moment dat de Safety Car-fase al van kracht was. "Het was een moeilijke race voor mij", reageert Sainz. "Bij de start kwam ik goed van mijn plek, maar toen werd ik afgeknepen en verloor ik wat momentum. Daarna settelde de race zich en leken we een goede uitgangspositie te hebben om punten te scoren, voordat het circuit glad werd door de regen. Dat maakte het moeilijk. Helaas kwam ik in de ronde voordat Sebastian Vettel crashte binnen voor intermediates, we waren dus wat ongelukkig met de timing. De straf maakte een einde aan onze kans op punten. Dat is teleurstellend en we gaan kijken wat daar is gebeurd."

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/366189/hulkenberg-scoort-zijn-beste-resultaat-voor-renault-met-p5/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.