Ga naar inhoud

Force India weer met beide wagens in de punten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Force India weer met beide wagens in de punten

322050.jpg

Voor de derde race op rij is Force India erin geslaagd om met twee auto's punten te pakken. Sergio Perez finishte zondag als zevende in de Grand Prix van Duitsland, zijn teamgenoot Esteban Ocon kwam als achtste over de meet. Ze voltooiden de wedstrijd op Hockenheim, ondanks de regen, met ieder één pitstop. Wel werden ze in de slotfase een plek terugverwezen door Romain Grosjean.

"Na een gekke middag is het goed om met punten naar huis te gaan en dus moeten we ook tevreden zijn", zegt Perez. "Het was de hele race druk en ik was steeds in duel met de andere rijders in de middenmoot. Mijn eerste stint was geweldig, maar we hadden pech met een langzame pitstop. Dat heeft ons wat seconden gekost. Toen de regen kwam, was het heel lastig en elke ronde werd het een nieuw avontuur. Ik ben gespind toen ik Charles Leclerc op een ronde wilde zetten, hij zag me niet en ik verloor de achterkant. Om dit alles te overleven en er een zevende plaats aan over te houden is een goede prestatie."

"Na een teleurstellend resultaat op zaterdag is dit een goed resultaat", aldus Ocon, die in de kwalificatie in Q1 werd uitgeschakeld. "Ik had een goede start en boekte een paar plekken winst in de eerste ronden, maar behalve de eerste stint was het een saaie race. Pas na de pitstop, toen het begon te regenen, konden Sergio en ik het verschil maken. Terwijl het regende, konden we op slicks een paar posities goed maken en dat was heel leuk. Ik moest de situatie per ronde bekijken en gebaseerd op hoeveel regen ik zag op mijn vizier, koos ik een rempunt. We zijn niet naar de pits gekomen [voor inters] en dat was een goede beslissing. Om na een zware zaterdag een goed resultaat te scoren is geweldig, we waren solide en zijn blijven geloven in onze eigen strategie. Dat heeft een goed resultaat opgeleverd."

Force India staat nu vijfde bij de constructeurs. Het heeft net als Haas 59 punten, maar de Brits-Indiase equipe is in het voordeel omdat het in Azerbeidzjan een derde plaats scoorde met Perez.

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/366187/force-india-weer-met-beide-wagens-in-de-punten/

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.