Ga naar inhoud

Williams besluit jubileumrace met technische problemen

dreka

Aanbevolen Berichten

Williams besluit jubileumrace met technische problemen

322053.jpg

Williams beleefde een teleurstellende zevenhonderdste Grand Prix. Sergey Sirotkin kwalificeerde zich voor de race op Hockenheim nog wel op P12, maar de Rus en zijn teamgenoot Lance Stroll hadden zondag allebei amper uitzicht op punten. Sirotkin en Stroll vielen bovendien vlak na elkaar uit met respectievelijk een olielek (ronde 51) en een remprobleem (ronde 53).

"Het was een goede race en ik moest bij de start vechten", begint Sirotkin positief. "Ik had een paar mooie duels die ik won en andere die ik verloor, omdat ik niet in een goede positie zat. Toen de race een beetje rustiger werd, ging het beter en konden we de banden managen. Het tempo was redelijk en op het moment dat de regen kwam, had ik het vertrouwen dat we het gat met de auto's voor ons redelijk snel konden dichten. Met de Safety Car hoopte ik dat we een kans zouden maken, maar ik moest de auto helaas aan de kant zetten."

"Ik moest uitvallen omdat ik geen remmen meer had", aldus Stroll, die als zeventiende was gestart. "De kwalificatie was goed, maar het tempo in de race was niet geweldig. Desondanks was ik tevreden met mijn wedstrijd. Op een gegeven moment leken we in een goede positie te zitten, maar toen kwam de regen. Brendon Hartley heeft een punt gepakt, maar we zaten voor hem toen we stopten voor intermediates. Daarna moesten we opgeven met remproblemen. Op een gegeven moment zag het er goed uit, maar het is jammer dat we geen gebruik hebben kunnen maken van de wisselende omstandigheden."

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/366191/williams-besluit-jubileumrace-met-technische-problemen/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.