Ga naar inhoud

Sainz geeft uitleg over "zeer merkwaardig" Safety Car-incident


Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Sainz geeft uitleg over "zeer merkwaardig" Safety Car-incident

322103.jpg

 Carlos Sainz heeft uitleg gegeven over de slotfase van de Grand Prix van Duitsland, waarin hij zijn tiende plaats verloor vanwege inhalen tijdens de Safety Car.

De Renault F1-coureur kwam op Hockenheim als tiende onder de vlag door maar hij had een tijdstraf van tien seconden gekregen en zakte daardoor weg tot P11. Tijdens de Safety Car had Sainz Sauber-coureur Marcus Ericsson ingehaald in bocht 6.

"Het was een zeer opmerkelijk incident en een heel gekke situatie", erkende Sainz toen Motorsport.com hem vroeg naar de gebeurtenissen. "Direct na mijn pitstop voor inters werd ik op een ronde gezet. Toen de SC ons toestemming gaf om die ronde achterstand ongedaan te maken wist ik niet echt wie er nou wel en wie er nou niet op een ronde achterstand reed. Bijna alle wagens reden erg langzaam dus ik besloot te pushen om zo snel mogelijk weer achteraan het veld aan te sluiten. Ik denk dat sommige rijders de melding later kregen dan ik want zij reden niet door - met name de Sauber [van Ericsson]. Ik dacht dat hij een probleem had en niet achteraan wilde aansluiten. Hij reed helemaal niet door dus ik nam zelf de beslissing om hem in te halen. Ik kreeg te horen dat ik de plek terug moest geven. Dat deed ik maar hij remde opnieuw, al dan niet bewust, en liet me weer voorbij."

Ericsson reed op dat moment op slicks en beweerde op zijn beurt dat hij zo hard als hij kon reed: "Ik ging volgas op het achterste rechte stuk en ik weet niet wat hij deed. Het was heel erg gek. Rond bocht 2 en bocht 6 was het nat dus ik ging niet op 110 procent door die bocht, net zoals ieder ander op slicks. Hij slipstreamde me en haalde me in bij bocht 6."

Tijdens de betreffende Safety Car waren liefst twaalf rijders op een ronde gezet, die allemaal het veld moesten inhalen. Volgens Sainz kan dat makkelijker: "Ik vraag me af of het niet simpeler is om ons terug te laten zakken, achteraan de rij aan te sluiten en op die manier de ronde goed te maken, in plaats van een volle ronde pushen tijdens de Safety Car."

Met medewerking van Edd Straw en Scott Mitchell

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/366253/sainz-geeft-uitleg-over-zeer-merkwaardig-safety-car-incident/

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.