Ga naar inhoud

Verstappen beducht op 'power modes' na 'positieve' vrijdag

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Verstappen beducht op 'power modes' na 'positieve' vrijdag

322119.jpg

Max Verstappen is tevreden over hoe de eerste trainingen voor de Hongaarse Grand Prix zijn verlopen. De Nederlander begon het weekend op de baan bij Boedapest met de derde tijd en liet in de tweede oefensessie de tweede tijd noteren. Verstappen verwacht echter dat Ferrari en Mercedes tijdens de rest van het weekend sterker zullen zijn.

"Het was positief", zegt Verstappen na afloop van de vrijdagsessies bij onder andere Motorsport.com. "Ik denk dat de auto goed was. We hadden geen problemen. We moeten nu gaan kijken waar we ons nog verder kunnen verbeteren. Ik denk dat ik nog wel een snellere tijd kan rijden. Maar alles bij elkaar was het een goed begin van het weekend."

Ondanks de snelle tijden op vrijdag verwacht Verstappen dat het lastig wordt om zaterdag voor de pole te gaan. "Ik denk dat de auto goed is, maar we verliezen helaas nog veel op de rechte stukken. Ik denk dat we onze wagen nog wel een beetje kunnen verbeteren, maar of het genoeg zal zijn om de pole-position te kunnen pakken, dat weet ik niet", vertelt hij achter de Red Bull-garage. "We hebben nog steeds wat meer snelheid nodig, maar het hangt allemaal af van hoeveel sneller de anderen nog gaan wanneer zij hun 'power mode' gebruiken", gaat Verstappen verder. "Zij zetten in de kwalificatie één knop om en dan winnen ze ineens een paar tienden."

Ook van het fabrieksteam van Mercedes verwacht Verstappen zaterdag nog wat meer, nadat Lewis Hamilton en Valtteri Bottas in de eerste trainingen op vrijdag niet verder kwamen dan de vijfde en zesde tijd. "Ik denk dat de Mercedessen geen goede ronde hebben gereden op de ultrasoft. Volgens mij hadden ze allebei een momentje waarbij ze even wijd gingen of iets dergelijks. Ik verwacht dat ze er morgen wel weer bij zullen zitten." Verstappen denkt dat het lastig wordt voor Red Bull om een dubbelzege te pakken in de laatste race voor de zomerstop: "Ferrari ziet er snel uit en tijdens de lange runs leek Mercedes ook erg competitief, dus het zal dicht bij elkaar zitten. Maar uiteindelijk hangt het natuurlijk allemaal af van hoe de kwalificatie verloopt."

Bron https://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/366272/verstappen-beducht-op-power-modes-na-positieve-vrijdag/

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.