Ga naar inhoud

Verstappen: "Auto is goed, maar we verliezen nog steeds op rechte stukken

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Verstappen: "Auto is goed, maar we verliezen nog steeds op rechte stukken

5b59e26bba8a658a5638a0a76509d8d356b3095b

Na een derde plek in de eerste vrije training en positie 2 in VT2 kan Max Verstappen terugkijken op een prima eerste dag bij de Grand Prix van Hongarije. De Nederlander hield een goed gevoel over, maar weet niet of hij de rest van het weekend mee kan strijden met Ferrari en Mercedes.

Max Verstappen on Pole Position? 5x your bet!

De reden voor die twijfel is, zoals vaker dit seizoen, de topsnelheid van de Red Bull. Verstappen is bang dat hij, zelfs op de Hungaroring, te veel tijd verliest op de rechte stukken die hij niet goed kan maken in de bochten. "Je hebt balans nodig om hier een goede rondetijd neer te zetten. Ik voelde dat we dat hebben. De auto was goed, maar helaas verliezen we wat tijd op de rechte stukken. Ik weet niet zeker of we dat kunnen compenseren in de bochten. Dat moeten we afwachten", aldus Verstappen na de vrije trainingen op vrijdag.

Over de set-up van de auto is Verstappen dus tevreden, maar toch weet de 20-jarige dat het nog een tandje beter kan. "Ik denk dat we de set-up van de auto nog iets kunnen verbeteren, zodat we sneller zijn dan op vrijdag. Ik weet niet of dat genoeg gaat zijn voor pole. In sector 2 zijn we zoals verwacht sterk, want het is er krap en bochtig. De kwalificatie wordt belangrijk, want het is lastig inhalen. Meteen op kop komen is dus belangrijk."

f1 today

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.