Ga naar inhoud

Perez en Ocon puntloos in 'lastige race' op Hungaroring

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Perez en Ocon puntloos in 'lastige race' op Hungaroring

322193.jpg

In een weekend waarin het vooral ging over de ondercuratelestelling van het team, is Force India er niet in geslaagd punten te pakken. Esteban Ocon en Sergio Perez werden in de Grand Prix van Hongarije respectievelijk dertiende en veertiende, na zaterdag allebei al in Q1 te zijn uitgeschakeld.

"Een lastige race, maar we wisten dat het een enorme uitdaging zou worden om punten te scoren", reageert Ocon. "Bij de start maakte ik wat plaatsen goed, maar we waren niet snel genoeg om te strijden om de punten. Ik heb genoten van de duels met de Renault van Nico Hülkenberg, maar de problemen in de kwalificatie bepaalden al ons resultaat in de race." Ocon kampte op de natte zaterdag op de Hungaroring met een remprobleem.

"Het was geen ideale dag, maar we wisten van tevoren al dat het lastig zou worden", aldus Perez. De Mexicaan startte op ultrasofts om met een éénstopper op softs naar de finish te rijden - de omgekeerde tactiek van zijn Franse collega. "We begonnen achteraan en kozen voor een agressieve strategie, maar we waren gewoon niet snel genoeg om die goed te laten werken. Ik had een goede start, maar verloor wat plaatsen na een touché met Charles Leclerc. Vervolgens was het lastig om naar voren te komen op een baan waar inhalen lastig is. Ik ben blij dat de zomerstop nu begint."

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.