Ga naar inhoud

Haas met dubbele puntenfinish op vakantie: "Erg goed

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Haas met dubbele puntenfinish op vakantie: "Erg goed

322194.jpg

Kevin Magnussen gaat als nummer acht van de WK-stand de zomerstop in. De Haas-coureur eindigde zondag als zevende in de Grand Prix van Hongarije en passeerde daarmee Fernando Alonso, die als achtste aan de meet kwam. Magnussen heeft 45 punten, één meer dan de McLaren-coureur.

"Ik ben heel blij. De eerste ronde was goed en ik won wat plekken. Vanaf daar heb ik de punten naar huis gereden", aldus Magnussen. De Haas-coureur vertrok als negende en werkte zich bij de start op tot P7. Door het wegvallen van Max Verstappen werd dat al snel P6, maar later in de race kwam Daniel Ricciardo in de andere Red Bull na een mooi gevecht voorbij. "Geen spectaculaire race, met uitzondering van de eerste ronde, maar dat is prima. Het is lekker om met een dubbele puntenfinish aan de zomerstop te beginnen", besluit Magnussen.

Zijn teamgenoot Romain Grosjean startte en finishte als tiende. "Een dubbele toptienklassering is heel erg goed", jubelt de Fransman. Hij had het niet gemakkelijk op de Hungaroring. Grosjean eindigde achter Alonso en Carlos Sainz, terwijl beide Spanjaarden een éénstopper met soft/medium hanteerden, waar hijzelf voor een eerste stint op ultrasofts en een tweede stint op softs ging. Inhalen bleek echter lastig op de piste bij Boedapest.

"De race was frustrerend", vervolgt Grosjean. "We moeten achterhalen hoe we de banden beter kunnen laten werken in dergelijke omstandigheden. Ik zat vijftig ronden klem achter Sainz, terwijl ik een halve tot een seconde per ronde sneller was. Zodra je dicht bij de wagen voor je rijdt, kan je niets meer doen. Al met al goed werk. De racesnelheid was vele malen beter dan de tiende stek."

Haas staat met 66 punten op de vijfde plek bij de constructeurs, op zestien punten achterstand van nummer vier Renault. De voorsprong op nummer zes Force India bedraagt zeven punten.

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.