Ga naar inhoud

Leclerc in Force India-sandwich, ook Ericsson had touché

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Leclerc in Force India-sandwich, ook Ericsson had touché.

322195.jpg

Voor Charles Leclerc duurde de Grand Prix van Hongarije, de laatste race voor de zomerstop, niet eens een ronde. De Monegask was in de eerste bocht het beleg op de Force India-sandwich en moest als gevolg daarvan zijn Sauber C37 aan de kant parkeren.

"Het is een beetje zonde om op deze manier de zomer in te gaan. Kort na de start raakte ik ingesloten tussen twee auto's en werd mijn wagen beschadigd. Daardoor moest ik opgeven", baalt Leclerc, die zich met dertien WK-punten in twaalf wedstrijden en drie deelnames aan Q3 wel heeft ontpopt tot één van de revelaties van het seizoen. "Het seizoen is tot nu toe positief verlopen. We hebben meer vooruitgang geboekt dan we hadden verwacht. Daarnaast heb ik veel geleerd en wat punten gepakt. Ik kijk uit naar mijn vakantie. Ik ga de tijd gebruiken om te relaxen en te trainen voor de tweede helft van het jaar."

In de andere Sauber botste Marcus Ericsson in de eerste bocht met Daniel Ricciardo, maar hij kon zijn weg wel vervolgen. Meer dan een vijftiende plaats, alleen voor Williams-rijders Sergey Sirotkin en Lance Stroll, zat er na een vroege pitstop niet in voor de Zweed. "Het was een lastige race", zegt Ericsson. "Ik verloor wat plekken na de aanrijding in de eerste ronde en viel terug naar de laatste plaats. Vanaf dat moment was het erg lastig. Ik probeerde de wagens voor me in te halen, maar dat is lastig op een baan als deze. Tijdens de Virtual Safety Car in de openingsfase kwamen we binnen voor mediums. Dat was een goede zet en zo konden we wat plaatsen goed maken, maar helaas zat er niet meer in."

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.