Ga naar inhoud

Verstappen: "Had die woorden niet moeten gebruiken

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Verstappen: "Had die woorden niet moeten gebruiken"

322175.jpg

Max Verstappen heeft zijn excuses aangeboden voor het taalgebruik na zijn uitvalbeurt in de Grand Prix van Hongarije. De Nederlander liet zich eerst over de boordradio nogal gefrustreerd uit, getuige het vele aantal piepjes, en noemde de situatie met Renault vervolgens een 'schijtzooi'.

Een dag later is de Nederlander, die zijn uitlatingen naar eigen zeggen in het heetst van de strijd deed, weer afgekoeld. "Terugkijkend op gisteren ben ik nog steeds teleurgesteld. Maar ik had de woorden die ik in het heetst van de strijd heb gebruikt niet moeten gebruiken. De emoties liepen wat hoog op, nadat ik zo'n goede start had", stelt Verstappen zich via zijn sociale kanalen nederig op.
Opgehoopte frustraties en verwachtingen als oorzaken
"Maar de frustraties kwamen er wel met een reden uit. Het was een onverwacht motorprobleem en dat is de laatste jaren al te vaak gebeurd", erkent hij dat de opgehoopte frustraties richting Renault een grote rol speelden in zijn woordkeuze. "We kwamen naar Boedapest met hoge verwachtingen, dan is het moeilijk te verteren dat we niet competitief konden zijn. Ik ga nu de zomerstop tegemoet en hoop dat we daarna sterker kunnen terugkomen."

De sof van Hongarije betekende voor Verstappen al zijn vierde uitvalbeurt van het seizoen. De Limburger blijft daardoor steken op 105 WK-punten en gaat als nummer zes de zomerstop in. Volgens teambaas Christian Horner, die na het vooral meteen excuses eiste van Renault F1-voorman Cyril Abiteboul, was een kapotte MGU-K de oorzaak van zijn uitvalbeurt. In dat geval zal Verstappen in de eerste race na de zomerstop, op Spa, hoogstwaarschijnlijk een gridstraf incasseren.

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.