Ga naar inhoud

Ricciardo in 2019 teamgenoot van Hülkenberg bij Renault

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ricciardo in 2019 teamgenoot van Hülkenberg bij Renault

322239.jpg

Daniel Ricciardo racet volgend jaar voor het fabrieksteam van Renault in de Formule 1. Zo is vrijdagmiddag bekendgemaakt. De Australiër vormt een rijderspaar met Nico Hülkenberg.

Red Bull bevestigde eerder vandaag al dat Ricciardo aan het einde van het huidige seizoen bij het team vertrekt, waarmee er na elf jaar een einde komt aan de samenwerking tussen de energiedrankenfabrikant en de coureur uit Perth. Ricciardo kwam in 2008 bij Red Bull als lid van het Junior Team en kon halverwege het seizoen 2011 met steun van de Oostenrijkse onderneming zijn racedebuut in de Formule 1 maken bij het inmiddels ter ziele gegane HRT. In 2012 en 2013 kwam hij uit voor Toro Rosso en in 2014 volgde de overstap naar Red Bull, waar hij tot dusver zeven overwinningen behaalde.

"Dit was waarschijnlijk een van de moeilijkste beslissingen die ik tot dusver in mijn carrière heb moeten nemen", reageert Ricciardo. "Maar ik vind dat het tijd is voor een frisse, nieuwe uitdaging. Ik realiseer me dat er veel moet gebeuren voordat Renault op het hoogste niveau kan meedoen, maar ik ben onder de indruk van de progressie die er in slechts twee jaar tijd is geboekt. En ik weet dat elke keer wanneer Renault meedoet, er uiteindelijk ook gewonnen wordt. Ik hoop dat ik hen kan helpen in dit avontuur en zowel op als naast de baan een bijdrage hieraan kan leveren."

Het is nog niet bekend wie Ricciardo bij Red Bull zal opvolgen. Carlos Sainz Jr. en Pierre Gasly zijn de voornaamste kanshebbers op het zitje naast Max Verstappen.

Bron gpupdate

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.