Ga naar inhoud

Ricciardo: "Zin in uitdaging, jammer om Red Bull te verlaten

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ricciardo: "Zin in uitdaging, jammer om Red Bull te verlaten"

322248.jpg

Daniel Ricciardo deed de Formule 1-wereld op vrijdagmiddag even stilstaan. De Australiër vertrekt vanaf volgend seizoen naar Renault en verbaasde daarmee vriend en vijand. Ricciardo verkondigde nog lange tijd in interviews dat hij Red Bull trouw zou blijven, maar is blij dat het hoge woord er nu eindelijk uit is.

"Het nieuws is naar buiten, het is nu echt. Het was verreweg de moeilijkste beslissing uit mijn carrière, zelf één van de moeilijkste beslissing uit mijn 29-jarig bestaan", kijkt hij terug op de tijd waarin hij de knoop definitief doorhakte. De goedlachse Aussie leek lange tijd op een stoeltje bij Mercedes of Ferrari te azen, maar zag die kansen zienderogen slinken. Blijven bij Red Bull Racing leek vervolgens de voornaamste optie, maar Ricciardo zou zich naar verluidt ondergewaardeerd voelen en koos dus alsnog eieren voor zijn geld.

Alhoewel hij de keuze met zijn volle verstand heeft genomen, levert het wel gemengde gevoelens op. "Ik vind het zeker jammer om weg te gaan, maar kijk anderzijds ook uit naar de uitdaging bij Renault. Maar goed, we hebben in tien jaar een lange reis afgelegd met Red Bull. Ik kwam in 2008 al in hun juniorenprogramma en heb sindsdien geweldige herinneringen en schitterende dingen meegemaakt. Daar ben ik hen dankbaar voor en dat zal ik ook nooit vergeten", bedankt hij zijn huidige werkgever.
Goed afsluiten, dan nieuwe uitdaging
Ricciardo lijkt met de transfer een stap terug de doen, Renault staat namelijk vierde bij de constructeurs en kan op pure snelheid geen gelijke tred houden met de topteams. Toch is dat – hoe gek het ook klinkt – voor Ricciardo juist een deel van de aantrekkingskracht, hij ziet een nieuwe uitdaging. "Ik voel persoonlijk dat het goed voor mij is om verder te kijken en ergens anders een nieuwe start te maken. Ik kijk erg uit naar de toekomst met Renault, maar wil Red Bull Racing en Red Bull [nogmaals] erg bedanken voor alles wat ze voor mij hebben gedaan. Dat waardeer ik vanuit de grond van mijn hart."

Ricciardo behaalde in dienst van het Oostenrijkse energiedrankmerk zeven overwinningen en in totaal 29 podiumplekken. De gedroomde wereldtitel bleef altijd buiten bereik, aangezien de glorietijden van Red Bull Racing met name voor zijn komst naar het A-team lagen. Ook in 2018 is de wereldtitel alweer schier onmogelijk, al wil de Australische coureur zijn tijd bij Red Bull nog wel graag op een goede manier afsluiten. "We hebben nog negen races te gaan om te knallen. We gaan er vol voor", klinkt hij strijdvaardig voor na de zomerstop.

Bron gpupdate

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.