Jump to content

Featured Replies

Heeft iemand een idee hoe ik met 1 schotel, 2 ontvangers aan kan sturen i.v.m de diseqc spanning.

Er hoeft dus maar 1 ontvanger te werken.

Ik heb 2 ontvangers die ik handmatig om wil schakelen zodat  dus maar 1 ontvanger de diseqc swits kan sturen.

Als je namelijk de 2 ontvangers doorlust blijven ze elkaar beinvloeden met de diseqc spanning.

Nu had ik zelf het volgende bedacht en wil graag jullie mening daarover.

Via een tuimelschakelaar schakel ik het signaal (dus ook de spanning) van de ene naar de andere ontvanger.

Schotel2.jpg

Hallo Jeff

Volgens mij kan je zo er een Diseq splitter tussen zetten , dan werkt het automatisch , en beide ontvangers, en kost volgens mij ook niet zo duur.

of een SAT priority switch - voorrangschakelaar, verdeelt/schakelt 1 LNB naar 2 satellietontvangers zo rond de 10 euro .

succes dreka

image.png.cfd29afcfdc4d6ed84b05edcd9105620.png

• Author

Hoi Dreka,

Bedankt voor het meedenken.

Op Google las ik dat de ontvangers zelfs in standby nog steeds een spanning geven die het hele zaakje beinvloeden, zodat je altijd verplicht bent om één ontvanger uit te schakelen, wat niet kan want die tweede ontvanger is mijn TV.

Daarom koos ik voor de oplossing met een ordinaire handbediening.

Het is nu ook niet zo dat dit vaak gebruikt word, dus om een keer met de hand om te schakelen is geen probleem.

Maar misschien zijn er toch nog andere oplossingen.

Grt.  Jeff

Hallo Jeff.

Heeft hier jaren geleden prima gewerkt ,, hopelijk vind je de passende oplossing. .:thumb:

Succes dreka

Ik gebruik dezelfde splitter die dreka hier laat zien

dit werkt goed voor mij 

master ultimo 4K

slave zero 4K

grtz

razors

Alleen de beeld kwaliteit is iets minder :look:

• Author

Ik heb ondertussen een priority switch besteld, maar als hij zoals Angelo zegt het beeld beinvloed ga ik toch voor mijn tuimelschakelaar.

Grt.    Jeff

• Author

Natuurlijk geen geduld, dus maar een oude diseqc genomen en zelf maar iets in elkaar gezet.

Werkt goed en dit heeft geen enkele invloed op de beeldkwaliteit.

Bedank iedereen voor het meedenken.

Switch.jpg

Lol, hoe simpel kan het zijn. :thumb:

:thumb:

grtz

razors

echt slim gedaan

Mooie en slimme oplossing , en laat nog eens meer van je knutsels of oplossingen zien :thumb:

succes Jeff

• Author

Dreka,

Knutsels teveel om op te noemen.

Ik repareer nog al eens sat ontvangers, de laatste jaren veel VU ontvangers daar zijn verschillende condensators versleten in het apparaat en in de voedingen daarvan.

Voor de rest 1001 hobby's vooral electronica, maar ook al het andere.

grt  Jeff