Ga naar inhoud

Initatiefnemer Grand Prix Nederland: "Ik weet zeker dat het gaat gebeuren

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Initatiefnemer Grand Prix Nederland: "Ik weet zeker dat het gaat gebeuren

598807f8cd4e64b60fe7f13a7f09634658b1a0e7

Lee van Dam, de CEO van The Dutch Grand Prix Foundation, is er heilig van overtuigd dat er binnen een aantal jaar een Formule 1-race op het circuit van Assen verreden wordt. Dat stelt Van Dam in gesprek met Motorsport.com. Binnenkort komt de FOM op bezoek in Drenthe, maar volgens de initiatiefnemer zijn er weinig obstakels voor een Grand Prix.

"We hebben een bezoek gebracht aan de Grand Prix van Duitsland en met het FOM gesproken, en zij waren content met de stukken die we hebben aangeleverd", stelt Van Dam. "De volgende stap is dat ze naar Assen komen, wat tussen nu en half september gebeurt, en hopelijk dat we daarna weer een volgende stap kunnen maken."

"Ik denk dat men positief gestemd is als het gaat om wat hier ligt en staat", gaat Van Dam verder in gesprek met Motorsport.com. "Ik heb vandaag ook uitgebreid met Carlos Sainz gesproken en die zei tegen mij: 'Hier kun je zo rijden, want alle faciliteiten zijn top. Het wegdek is breed genoeg, net als de pitstraat.' Het leek hem niet zo moeilijk om het circus hierheen te krijgen. Maar je moet natuurlijk wel het FOM meekrijgen."

De Nederlandse initiatiefnemer hoopt het Formule 1-circus snel te kunnen verwelkomen bij het Drentse circuit. "2020 is het doel, en als dat niet lukt, dan 2021. Misschien komt de Formule 1 wel helemaal niet, als het FOM Nederland niet belangrijk genoeg vindt. Maar ik denk dat dat niet het geval is. Men ziet dat men naar Nederland moet gezien alle fans hier. Ik weet zeker dat het gaat gebeuren."

Bron f1 today

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.