Ga naar inhoud

Verstappen voortijdig naar binnen: "Had geen brandstof meer

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Verstappen voortijdig naar binnen: "Had geen brandstof meer

322525.jpg

Toen het circuit van Spa-Francorchamps in de slotfase van Q3 weer droger en daarmee sneller werd, stond Max Verstappen al in de pitbox. De Red Bull-coureur zakte daardoor weg in de tijdenlijst en start de race van zondag slechts als zevende.

"Ik had geen brandstof meer, vandaar dat ik naar binnen moest", antwoordde Verstappen na de kwalificatie voor de camera van Ziggo Sport op de vraag waarom hij niet langer door kon rijden. Ook zijn teamgenoot Daniel Ricciardo moest de slotminuten van Q3 vanuit de pitbox bekijken. De Australiër neemt zondag plaats op P8, naast Verstappen op de vierde startrij.

"We stellen de auto af voor droog weer, dus met heel weinig vleugel", refereerde Verstappen aan de low-drag achtervleugel op zijn Red Bull RB14 om het gebrek aan topsnelheid te compenseren. "Dan verwacht ik in de regen geen wonderen met die vleugel. Toen we reden was het wel oké, maar ik had de motor ingesteld op één snelle ronde. Dus in mijn tweede ronde, toen ik me verbeterde, had ik op het laatste rechte stuk geen energie meer en verloor daardoor tijd."

"Onze timing was goed. Iedereen reed door op slicks, toen wij er inters onder deden. In de race was dat goed geweest, maar niet in een kwalificatie omdat het jammer genoeg weer droger werd op het einde", aldus Verstappen. "Als zevende starten is natuurlijk niet wat je wil, maar we proberen er het beste van te maken. Er staan twee Force India's en een Haas voor ons. Die moeten we eerst maar zien in te halen. Normaal gesproken moet dat wel lukken, maar het is hier lastig om een andere wagen te volgen."

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.