Ga naar inhoud

Gasly blij met P9: "Honda leverde heel goed werk

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Gasly blij met P9: "Honda leverde heel goed werk

image.png.ae99bc498880bb3c812a2877fa00b288.png

Pierre Gasly is blij met zijn negende plaats in de Grand Prix van België. Vanaf de tiende startplek bleef de Toro Rosso Honda-coureur in de eerste bocht uit de chaos, waardoor hij opschoof naar P8. Later in de race kwam Valtteri Bottas hem nog voorbij, maar daarna stelde hij de twee WK-punten veilig

"Ik ben erg blij met de punten! We hadden verwacht dat het op een baan als Spa lastig voor ons zou worden", aldus Gasly. "Het is dus heel positief dat we met punten naar huis gaan. De race was rustig. Ik begon als tiende en haalde Daniel [Ricciardo] en Kimi [Raikkonen] in de eerste bocht in. Een paar ronden later passeerde Valtteri me, maar we wisten dat we daar niets tegen konden beginnen. De negende plaats is erg bevredigend. Honda heeft heel goed werk geleverd, we hebben echt het maximale uit het pakket gehaald."

In de andere Toro Rosso startte Brendon Hartley als elfde. Ook de Nieuw-Zeelander ging voor de punten, maar hij had pech in de eerste bocht en kwam daardoor niet verder dan de veertiende plek. "Ik ben niet blij met het verloop van deze race", moppert Hartley. "Ik zat direct achter Daniel bij het uitkomen van bocht 1. Dat had goed kunnen uitpakken, maar toen toucheerde hij Kimi en verloor hij zijn voorvleugel. Ik zat klem en zo konden beide Williamsen en een Sauber me passeren."

Met een pitstop in de 31ste ronde was Hartley de laatste coureur die van nieuwe banden werd voorzien. Hij offerde zijn eigen strategie op voor Gasly. "We reden een heel lange eerste stint om de andere auto te helpen punten te pakken, want we wisten dat de top-tien voor mij buiten bereik was", legt Hartley uit.

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.