Ga naar inhoud

Haas loopt flink in op Renault: "We kunnen tevreden zijn

dreka

Aanbevolen Berichten

Haas loopt flink in op Renault: "We kunnen tevreden zijn"

322588.jpg

Haas deed zondag in de Grand Prix van België uitstekende zaken in de strijd om de vierde plaats bij de constructeurs. Waar concurrent Renault puntloos bleef op Spa-Francorchamps, pakten Romain Grosjean en Kevin Magnussen met respectievelijk een zevende en achtste plaats tien punten voor de Amerikaanse equipe. Haas heeft daardoor nog maar zes punten achterstand op nummer vier Renault.

"Dit was min of meer wat we hadden verwacht", aldus Grosjean, die op 6,4 seconde achterstand van nummer zes Esteban Ocon finishte. "We wisten dat de Force India's dezelfde snelheid zouden hebben, als ze al niet iets sneller zouden zijn, en dus was het lastig om hen bij te houden. Ze waren snel op de rechte stukken. Ik ben redelijk tevreden met het verloop van mijn race. We hebben er alles uitgehaald. Twee auto's in de punten is goed voor het constructeurskampioenschap."

"We hebben met beide wagens punten gehaald, dat was het doel", beaamt Magnussen. "We hebben gemaximaliseerd. Bij de pitstop verloor ik veel tijd. Dat was jammer, desondanks denk ik niet dat we anders hadden kunnen vechten met de Force India's. Hooguit waren Romain en ik omgekeerd gefinisht." De pitstop van Magnussen duurde 1,1 seconde langer dan die van Grosjean. Toen de Deen weer naar buiten kwam, reed hij echter twaalf seconden achter zijn Franse collega. Aan de streep was het verschil tussen de twee 1,6 seconde.

"Ik ben heel blij voor het team. We kunnen tevreden zijn met dit resultaat", vervolgt Magnussen. "We lopen in op Renault, dat is het doel. Tien punten op een dag dat Renault niet scoort, dat is erg belangrijk."

Bron gpupdate
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.