Ga naar inhoud

Verstappen verwacht geen wonderen na 'prima' vrijdag

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Verstappen verwacht geen wonderen na 'prima' vrijdag

322653.jpg

Max Verstappen is tevreden over hoe de eerste trainingen voor de Grand Prix van Italië zijn verlopen, maar verwacht niettemin een lastig weekend voor Red Bull. De Nederlander klokte tijdens de tweede oefensessie een 1.22.154, waarmee hij een seconde af zat van de snelste tijd van Sebastian Vettel.

"Het ging prima", zei Verstappen na de trainingen achter de Red Bull-garage. De eerste sessie vond plaats op een natte baan, waarna de voorbereidingen in de middag werden hervat op een droge baan. "De omstandigheden waren voor iedereen gelijk. Gelukkig hadden we een droge tweede training, zodat we een paar dingen hebben kunnen proberen. Voor de kwalificatie zijn we nog te langzaam maar tijdens de lange runs ziet het er een stuk beter uit. Of het genoeg zal zijn om echt mee te kunnen vechten? Ik denk van niet. Maar ik ben blij met hoe de auto zich gedroeg."

Een topresultaat verwacht de Limburger niet op het ultrasnelle Autodromo Nazionale Monza. "Dit is echt de slechtste baan voor ons, dus ik verwacht geen wonderen hier", vervolgde hij. "We zullen er het beste van moeten zien te maken." Mogelijk dat Verstappen zaterdag in navolging van teamgenoot Daniel Ricciardo overstapt naar de Spec C van Renault. "Dat weet ik nu nog niet. Daar moet nog een beslissing over worden genomen", zei Verstappen daarover bij de verzamelde pers.

Tijdens de natte eerste training vestigde Verstappen nog even de aandacht op zich door zijn auto onder controle te houden terwijl hij dwars ging in de Parabolica. Het moment had wel iets weg van zijn 'save' in de Braziliaanse Grand Prix van 2016. "Ik maakte een beetje een slide", aldus de Red Bull-coureur, die zelf niet zo onder de indruk was van het moment. "Ik verloor de auto, maar je hebt al heel snel door dat je nergens naartoe gaat en gewoon op de baan blijft."

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.