Ga naar inhoud

Wolff respecteert gevechten, wil andere aanpak blauwe vlaggen


Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Wolff respecteert gevechten, wil andere aanpak blauwe vlaggen

322950.jpg

 Mercedes-manager Toto Wolff is niet te spreken over de wijze waarop enkele coureurs tijdens de Grand Prix van Singapore met blauwe vlaggen omgingen. Hij respecteert dat iedereen voor een positie mag vechten, maar vraagt van rijders toch een andere aanpak op het gebied van blauwe vlaggen.

Zijn protegé Lewis Hamilton verloor op zondag erg veel tijd doordat Romain Grosjean en Sergey Sirotkin voor de ogen van de naderende Brit een verbeten gevecht aangingen. Het leidde ertoe dat Hamilton zijn voorsprong op Max Verstappen helemaal kwijt was en zelfs moest vrezen voor een aanval van de Nederlander, die uiteindelijk achterwege bleef. "In het begin ben je vooral boos dat je de voorsprong kwijt bent. Maar je moet ook accepteren dat deze mannen voor een positie vechten en zelf ook proberen de best mogelijke race te rijden", toont Wolff nog wel enig begrijp voor de zaak.
Breder perspectief en aanpassing voor stratencircuits
Toch hoopt hij een soortgelijk voorval in de toekomst niet nogmaals mee te maken. Er is volgens de Oostenrijker vooral een andere aanpak en mindset van de coureurs voor nodig. "Ik denk dat de coureurs dit onderling moeten bespreken. Als de leiders komen en het dicht bij elkaar zit, dan moeten ze [de achterblijvers] een iets breder perspectief [van de race als geheel] krijgen. Nu zie je dat je in een raceauto niet altijd precies weet wat er gebeurt en de leiders al komen, terwijl je zelf nog voor een positie aan het vechten bent", duit Wolff het probleem na het Hamilton-voorval.

Toen het voorval met zijn kopman uiteindelijk met een sisser afliep, diende zich alweer de volgende ontevreden klant aan omtrent het gebruik van blauwe vlaggen. Ditmaal was Valtteri Bottas niet te spreken over het feit dat hij binnen 1,2 seconden van Nico Hülkenberg moest komen, voordat er überhaupt blauwe vlaggen werden gezwaaid. "We moeten kijken of die regel van 1,2 seconden ook de beste aanpak is voor stratencircuit", zinspeelt Wolff na dat incident op een mogelijke verandering. "Het is een regel en die moeten we ook respecteren, maar als we het kunnen verbeteren voor de toekomst dan moeten we daar ook naar kijken."

Met medewerking van: Adam Cooper.

Bron gpupdate

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.