Ga naar inhoud

Verstappen over Abiteboul: "Die man is gewoon gefrustreerd

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Verstappen over Abiteboul: "Die man is gewoon gefrustreerd

323082.jpg

Max Verstappen heeft vrijdagavond flink uitgehaald naar Renault Formule 1-baas Cyril Abiteboul. "Als hij zich iets meer zou concentreren op zijn eigen team dan mij de hele tijd af te zeiken, dan waren ze nu al wereldkampioen", aldus de Red Bull-coureur geïrriteerd.

De Fransman had eerder op de dag in de officiële persconferentie duidelijk laten merken niet blij te zijn met een opmerking die de Nederlander een dag eerder over de motor had gemaakt. Hij noemde Verstappen een 'veeleisende gebruiker die ook niet heel stil is' en zei tevens dat hij zich meer op zijn auto moet focussen.

"Die man is gewoon gefrustreerd", zegt Verstappen in Ziggo Sport-programma Formule 1 Café. "Ik ben gewoon heel eerlijk. Ik legde gewoon duidelijk uit waarom we terug naar de [Spec] B moeten. Die turbo kan het niet aan in Mexico en Brazilië. Als we daarmee zouden rijden dan gaan we sowieso niet de finish halen. Dus ik lieg ook niet. Ik denk alleen dat hij daar niet zo goed tegen kan, dat ik zo realistisch en rechtuit ben. Ik vraag veel van het materiaal, maar ik ben hier ook om te winnen. Ik ben hier niet om zevende te worden zoals zij bezig zijn."

"Als hij zich iets meer zou concentreren op zijn eigen team dan mij de hele tijd af te zeiken, dan waren ze nu al wereldkampioen", voegt de viervoudig Grand Prix-winnaar daar nog vinnig aan toe. "Ik snap dit soort dingen niet. Hij moet zich gewoon op zichzelf concentreren. Ik concentreer me altijd op mezelf in de auto. Ik denk dat het daar niet aan ligt. Dus we zien het wel."

Bron gpupdate
Geplaatst

Schitterend dit, zal wel weer een rel worden met de maffe fransoos. :rammen:

Geplaatst

ja prachtig , we zullen volgend jaar zien wat ze daar kunnen zonder Redbull , je moet ook een goede auto kunnen bouwen, kijk maar naar MC Laren hoe die aan het tobben zijn.

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.