Ga naar inhoud

Renault werkt aan volledig nieuwe motor voor F1-seizoen 2019


Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Renault werkt aan volledig nieuwe motor voor F1-seizoen 2019

323141.jpg

Renault ontwikkelt voor het Formule 1-seizoen 2019 een volledig nieuwe krachtbron om de kloof met Mercedes en Ferrari te dichten.

Eerst werd gedacht dat Renault de huidige versie van de krachtbron, de Spec-C, zou gebruiken als basis voor de motor van volgend jaar, maar de blijkt niet het geval. In het Franse Viry-Chatillon wordt gewerkt aan een volledig herziene krachtbron omdat de groeimarge op het huidige blok te beperkt is. "Het is een nieuwe motor", bevestigt teambaas Cyril Abiteboul aan Motorsport.com. "Een van de redenen daarvoor is om niet meer beperkt te worden door de structurele limieten van de huidige motor. Dat is ook waarom de Spec-C niet zoveel meer oplevert. Stabiliteit is goed, maar je moet durven kijken naar dingen die niet goed werken. Met deze motoren zien we dat de ontwikkelingscurve absoluut nog niet uitvlakt, dat is ongelooflijk."

Renault kende de voorbije jaren heel wat betrouwbaarheidsproblemen in haar zoektocht naar meer vermogen. Die evenwichtsoefening is ook in 2019 essentieel. "Gezien onze ambities is zo goed als alles op de motor nieuw, niet alleen de elektrische unit, maar ook de verbrandingsmotor", legt Abiteboul uit. "Daarom moeten we een beetje voorzichtig zijn. We moeten extreem gedisciplineerd te werk gaan in onze planning zodat we bij de start van het seizoen niet in een moeilijke positie komen te zitten."

Renault maakt zich sterk dat de nieuwe motor er goed uitziet op de dyno. De constructeur maakte meer vooruitgang dan het op het circuit kon laten zien door de limiet op het aantal motoronderdelen dat het kon introduceren. "We hebben op de dyno al veel kilometers afgelegd", vervolgt Abiteboul. "We hebben dit jaar met twee onderdelen problemen gehad, de turbo en de MGU-K. Met de MGU-K die we nu gebruiken hebben we nog geen enkel probleem gehad op de dyno of op het circuit. De laatste specificatie van de turbo lijkt ook oké, maar die zit niet in alle wagens om gridstraffen te vermijden."

"Dat is het zinloze van deze reglementen. Zelfs als je veel geld hebt uitgegeven om een beter onderdeel te bouwen en mee te brengen naar het circuit, kan je je niet veroorloven om het ook te gebruiken omdat dat penalty's tot gevolg heeft. Dat is gewoon crazy. Maar goed, we hebben onze twee zwakke punten aangepakt."

Bron gpupdate
  • Bedankt 1
Geplaatst

ik zeg “hoax” ?? 

Maak een account of meld je aan om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer je voor een nieuw account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Heb je al een account? Meld je dan hier aan.

Nu Aanmelden
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.