Ga naar inhoud

Altijd hetzelfde liedje met Renault", stelt Verstappen sceptisch

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Altijd hetzelfde liedje met Renault", stelt Verstappen sceptisch

323358.jpg

Hoewel Renault beweert in 2019 een 'bijna geheel vernieuwde motor' te introduceren, heeft Max Verstappen weinig vertrouwen in de Franse fabrikant. De Red Bull F1-coureur gaat er niet vanuit dat Renault daarmee een grote stap voorwaarts zal zetten.

De relatie tussen de Franse motorbouwer en de mannen van Red Bull Racing is de laatste maanden aardig bekoeld. Het topteam is niet te spreken over de matige prestaties en de gebrekkige betrouwbaarheid, waardoor besloten werd in 2019 over te stappen op de motoren van Honda. Renault heeft echter alle vertrouwen in de toekomst en stelde eerder deze week 'een nagenoeg geheel nieuwe krachtbron' te ontwikkelen voor het komende jaar.

Verstappen reageert in gesprek met onder meer Motorsport.com sceptisch op dat nieuws: "Dat hebben ze vorig jaar volgens mij ook gedaan." Ook ziet hij het niet gebeuren dat Renault hiermee het gat naar Ferrari en Mercedes gaat dichten. "Dat was het idee vier jaar geleden ook, drie jaar geleden ook en twee jaar geleden ook. Je zou eens moeten lezen wat daar allemaal gezegd wordt! Als dit en als dat. Ik word er helemaal… Het is altijd hetzelfde liedje." Verstappen is duidelijk helemaal klaar met Renault. "Het maakt mij ook niet uit", zegt de Limburger over of daar wel of niet vooruitgang wordt geboekt voor volgend jaar. "Ik ben daar totaal niet mee bezig. Ik kijk uit naar de uitdaging die wij straks hebben met Honda."

Ricciardo hoopvol
Teamgenoot Daniel Ricciardo stapt na dit seizoen over van Red Bull naar het fabrieksteam van Renault. De Australiër hoopt uiteraard dat de nieuwe power unit het team uit Enstone naar voren kan helpen. "Toen ik daar tekende, realiseerde ik me dat er werk aan de winkel was. Maar ik weet ook dat er heel hard wordt gewerkt om alles te verbeteren om de situatie voor 2019 en verder beter te maken. Het zou mooi zijn om Renault elke race beter te zien worden, maar om eerlijk te zijn ben ik hier nog niet veel mee bezig. In 2019 hebben we een nieuwe auto en beginnen we met een schone lei. Het enige wat ik na dit seizoen kan doen, is mijn uiterste best doen om te helpen. En dan zien we wel hoe het gaat."

Bron gpupdate
Geplaatst

Ricciardo gelooft nog in Franse sprookjes ?

Na deze week ben ik er klaar mee :confused:

• Vind ik leuk 1

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.