Ga naar inhoud

Smedley en Williams gaan na dit seizoen uit elkaar

dreka

Aanbevolen Berichten

Smedley en Williams gaan na dit seizoen uit elkaar.

image.png.cf509f72a37277f2d0d43176dac98ec0.png

Rob Smedley vertrekt aan het einde van het seizoen bij het Williams F1 Team. De baas van de Performance-afdeling wordt niet direct vervangen, zo heeft het team laten weten.

Smedley maakte begin 2014 de overstap van Ferrari naar Williams. In Grove ging hij aan de slag als 'head of performance engineering'. Mede dankzij zijn bijdragen eindigde de iconische renstal in de daaropvolgende seizoenen tweemaal als derde in het constructeurskampioenschap. De afgelopen seizoenen waren de prestaties echter ondermaats. Dat resulteerde eerder dit jaar al in het vertrek van aerodynamica-baas Dirk de Beer en hoofdontwerper Ed Wood.

"Ik heb genoten van mijn tijd bij Williams", zei Smedley. "Het team is sinds mijn komst in 2014 enorm veranderd en het is een genot geweest om daar een rol in te hebben gespeeld. Williams is een zeer bijzonder team binnen de F1-gemeenschap en ik weet zeker dat zij met al het aanwezige talent zullen doorgaan. Het team zit in mijn hart. Na twintig jaar in de Formule 1 is het echter tijd om terug te blikken en te evalueren wat mijn volgende stap wordt."

Het team heeft laten weten voorlopig geen opvolger aan te stellen. Eerst wil men intern evalueren waardoor het dramatische seizoen 2018 werd veroorzaakt.

Bron gpupdate

Link naar reactie
Delen op andere sites

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.