Ga naar inhoud

Gridstraf Ricciardo door fanatiek blussende marshal

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gridstraf Ricciardo door fanatiek blussende marshal.

323651.jpg

Daniel Ricciardo moest in Brazilië om een wel heel bijzondere reden een nieuwe turbo in zijn Red Bull laten monteren. Bij zijn opgave in Mexico beschadigde een marshal de turbo door er met de brandblusser op te spuiten.

Ricciardo was in Mexico toe aan zijn achtste opgave op negentien races, maar daar eindigt de ongeziene pechreeks van de Australiër nog niet. Bij zijn opgave in Mexico moest een marshal een klein brandje blussen op de RB14. Daarbij kwam ook de turbo onder het schuim te zitten. De chemische stoffen in dat schuim hebben de turbo zodanig beschadigd dat Ricciardo een nieuw exemplaar moest laten monteren. Het is al zijn zesde turbo dit seizoen en dus krijgt hij een gridstraf van vijf plaatsen.

"De marshal pakt het natuurlijk voorzichtig aan, want je zag rook uit de auto komen", legde teambaas Christian Horner uit op Sky. "Je kan de schuld niet bij de marshal leggen, want je zag vlammen verschijnen en hij blust het brandje. Maar daarna ramde hij een boel schuim in de uitlaat en dat vernielde de turbo."

"De andere turbo die Daniel nog ter beschikking had was die van de motor die het in Austin had begeven. Renault zegt dat elke keer dat ze een turbo hebben gebruikt na dat soort probleem, die na ongeveer 400 kilometer stopt met werken. We wilden Daniel niet in die positie brengen", aldus Horner.

Ricciardo werd ook niet meteen vrolijker van het bericht dat hij alweer tegen een gridstraf zou aanlopen. "Ik kreeg vorige week telefoon over wat er in Mexico is gebeurd. Ik denk dat de marshals de brandblusser in de uitlaat hebben gestoken en tekeer zijn gegaan en dat heeft de turbo beschadigd. Ik was net over mijn opgave heen en toen kreeg ik dat telefoontje. Maar goed, het is wat het is."

Bron gpupdate

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.