Ga naar inhoud

Opleidingsteam Alonso promoveert naar Formule Renault

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Opleidingsteam Alonso promoveert naar Formule Renault

323709.jpg

Fernando Alonso heeft de volgende stap weten te zetten met zijn opleidingstraject FA Racing. Vanaf aankomend seizoen is zijn formatie - FA Racing by DriveX - actief in de Formule Renault Eurocup. Het team is net als het Nederlandse MP Motorsport opgenomen op de voorlopige deelnemerslijst.

Het kampioenschap rekent voor 2019 op drie nieuwe formaties, waarbij de equipe van tweevoudig F1-wereldkampioen Fernando Alonso het meest in het oog springt. Het is voor de Spanjaard, die zich sowieso steeds meer inzet voor de ontwikkeling van jeugdig talent, een mooie vervolgstap. Of zoals de afzwaaiend McLaren-coureur het zelf omschrijft. "Het is eer om te vernemen dat we zijn geselecteerd voor het aankomende Formule Renault-seizoen. Deze serie heeft mij enkele zeer geduchte tegenstanders in de Formule 1 opgeleverd, hetgeen aantoont dat het een uitermate competitieve klasse is."

"Nadat we al eerder actief waren in karting, E-sports en de Formule 4 is de Formule Renault ook een logische vervolgstap in de ontwikkeling van FA Racing", toont Alonso zich tevreden met de toezegging voor 2019. "De intrede van de nieuwe auto biedt ons bovendien een mooie kans om op hetzelfde niveau als de concurrentie te beginnen. We kunnen daarom niet wachten om ons op de grid te melden en om te laten zien wat we kunnen. Persoonlijk, vind ik het een genoegen om mijn samenwerking met Renault te kunnen voortzetten", vervolgt de man die zelf de Triple Crown tot zijn voornaamste carrièredoel heeft verklaard. Welke coureurs Alonso inzet voor de Formule Renault is vooralsnog niet duidelijk.

Bron gpupdate

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.