Ga naar inhoud

Mahindra verrast met Rosenqvist, Wehrlein neemt na Riyad over

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mahindra verrast met Rosenqvist, Wehrlein neemt na Riyad over.

formula-e-new-york-eprix-2018-.jpg

Felix Rosenqvist komt toch nog voor Mahindra in actie in de seizoensopener van de Formule E in Riyad. De Zweed rijdt volgend jaar in de IndyCar, maar vervanger Pascal Wehrlein komt er pas begin 2019 bij.

Mahindra komt in seizoen vijf niet alleen met de nieuwe Gen2 aan de start, ook het rijdersduo is nieuw. Belg Jérôme D'Ambrosio verschijnt bij het team naast ex-F1-rijder en DTM-kampioen Pascal Wehrlein.

Eerder raakte bekend dat Felix Rosenqvist de langverwachte overstap zou maken naar topteam Ganassi in de Amerikaanse IndyCar. De Zweed zal nu toch nog de seizoensopener voor zijn rekening nemen. Die vindt plaats op 15 september in Saudi Arabië. Pascal Wehrlein zal pas in de E-Prix van Marrakech begin 2019 zijn debuut maken. De Duitser is tot eind dit kalenderjaar nog verbonden aan het juniorenprogramma van Mercedes.

"Ik ben blij dat ik weer met de jongens van Mahindra Racing mag racen in Riyad", klinkt het bij de 27-jarige Rosenqvist. "Het wordt een heel speciaal moment met de start van het nieuwe tijdperk van de Formule E. Ik nam niet deel aan de test in Valencia maar heb veel met de nieuwe wagen gereden deze zomer, dus ik ben goed voorbereid. Ik zal mijn best doen om het nieuwe seizoen zo goed mogelijk te beginnen voor het team." 

Bron Motorsport.com

Log in om te reageren

Je kunt een reactie achterlaten na het inloggen

Nu Aanmelden
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Lees voordat je verder gaat onze Gebruikers Voorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies op uw apparaat geplaatst om te helpen deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.